Урок 14. Урок узагальнення знань Матеріал до уроку: В. Скомаровський «Над Кобзарем». Мета: систематизувати знання учнів про Т. Г. Шевченка та його твори (поетичні й художні), розвивати творчу діяльність, уміння порівнювати зображення пензлем і словом (картина «Селянська родина» і поезія «І досі сниться: під горою...»); виховувати любов до Шевченкових творів як скарбниці розуму, культури й історії українського народу. |
Урок 13. Вчитайтеся, вслухайтеся в шевченкове слово! Матеріал до уроку: Т. Г. Шевченко «Село! І серце одпочине...»; «І досі сниться під горою...»; «Тече вода із-за гаю». Мета: розкрити художню красу Шевченкового слова; передати любов до рідної землі через відтворення величі її природи; формувати уміння визначати співзвучність картин природи з настроєм людей; удосконалювати уміння виразного читання поезій, образного бачення зображеного поетом і відтвореного художником, уміння знаходити образні вислови. |
Урок 12. Тяжко-важко в світі жити сироті без роду Матеріал до уроку: О. Іваненко «Тарас у наймах». Мета: з’ясувати тему твору — пристрасне бажання малого Тараса здобути знання, навчитися малювати, уміння долати труднощі; удосконалювати навички детального переказу; викликати бажання працювати з книгою; розвивати пам’ять, логіку, мислення; виховувати співчуття до головного героя оповідання та бажання глибше ознайомитися з біографією великого Кобзаря. |
Урок 11. Тарас Шевченко - України син Матеріал до уроку: розповідь. А. Лотоцького про Т. Г. Шевченка «Малий Тарас чумакує». |
Урок 10. Урок узагальнення знань. Пригадайте, поміркуйте! Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Сторінки для допитливих»; спонукати їх замислитися про свої інтереси та уміння працювати з джерелами знань; сприяти вихованню допитливості та наполегливості в інтелектуальній праці. |
Урок 9. Хто багато читає, той багато знає Матеріал до уроку: О. Савченко «чи любиш ти читати журнали». Мета: ознайомити учнів з дитячими журналами, викликати інтерес до них та бажання читати їх; розвивати читацькі смаки учнів, прагнення самостійно читати; сприяти вихованню любові до книги як джерела знань. |
Урок 8. Не тяжка робота, коли є охота Матеріал до уроку: М. Беденко «Неслухняна ручка». Мета: збагачувати інтелект учнів новими знаннями, викликати у них захоплення наполегливістю братів — винахідників кулькової ручки; розвивати пізнавальні інтереси, сприяти вихованню, наполегливості й працелюбності. |
Урок 7. Який чудовий та загадковий тваринний світ Матеріал до уроку: В. Бондаренко «Як розмовляють тварини». Мета: сприяти розвитку пізнавального інтересу третьокласників; розвивати уміння орієнтуватися в тексті, сприяти вихованню любові до живого світу природи. |
Урок 5. Слово має колір Матеріал до уроку: Є. Гуцало «Якого кольору слова». Мета: вчити дітей мислити нестандартно, розвивати інтерес до навколишнього життя, знаходити рішення поставлених проблем; стимулювати дітей висловлювати свої власні ідеї, формувати бережливе ставлення до слова; розвивати інтерес до етимології слів. |
Урок 6. Скільки рік в україні Матеріал уроку: В. Лучук «Скільки рік в Україні». Мета: розширити та доповнити знання дітей про Україну; удосконалювати навички читання віршових творів; збагачувати мовлення учнів словами-назвами річок, розвивати пам’ять. |