Урок 14. Урок узагальнення знань Матеріал до уроку: В. Скомаровський «Над Кобзарем». Мета: систематизувати знання учнів про Т. Г. Шевченка та його твори (поетичні й художні), розвивати творчу діяльність, уміння порівнювати зображення пензлем і словом (картина «Селянська родина» і поезія «І досі сниться: під горою...»); виховувати любов до Шевченкових творів як скарбниці розуму, культури й історії українського народу. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель В добрий день і в добрий час Ми зібралися з вами. Тихо надворі, ні вітру, ні хмар, Ані шелесне верба височенька. Наш третій клас відкриває «Кобзар». Вголос читає Шевченка. Не цурайтесь того слова, Що мати співала, Як малого повивала, З малим розмовляла. — Не цурайтесь любити рідну мову, Україну, свій народ, так, як любив він! Ім’я геніального українського поета і художника Т. Шевченка знають в усьому світі, воно назавжди у пам’яті нашого народу. Його ім’я народ увічнив у легендах, переказах, прислів’ях, приказках. — Прочитайте прислів’я та приказки. • Тарасові думки будуть жити віки. • Шевченко дужий був не силою, а словом мудрим. • Тарасів «Заповіт» облетів увесь світ. Мов троянда, розквітає Вільна Україна, Народ повік не забуде Великого сина. — Пам’ять про Великого Кобзаря житиме вічно в народних серцях. I скільки б не минуло літ, I скільки б днів не знав наш світ, Слово Шевченкове житиме вічно — Мудре, пророче й святе. Знають його і дорослі, й малі. II. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Над Кобзарем» 1. Самостійне читання. Відповіді на питання. — Яка картина постає у вашій уяві? — Як описує автор погоду? — Як звати дівчинку? — Чому розквітала весна? 2. Виразне читання вірша. Поки буде Дніпро сивий Нести в море воду, Живий буде Тарас в серці Вільного народу. — Сьогодні ми маємо згадати лише про невелику часточку його багатої творчої скарбниці. А допоможуть нам і тестування, і розгадування кросвордів. III. Тестування 1. За змістом вірша «Тече вода із-за гаю». 1Т 2а 3р 4а 5с 1) Хто хлюпочеться у воді поміж осокою? (Качаточка) 2) Звідки тече вода? (Із-за гаю) 3) Край чого протікала вода? (Край города) 4) Куди вийшли погуляти батько і мати? (У садок) 5) Що ловить у воді качечка? (Ряску) 2. За змістом тексту «Шевченкове слово». 1. Малий Тарас чумакує. Місто було: а) сонячне; 6) гарне; в) похмуре. 2. У хаті Шевченків: а) радісно; б) невесело; в) сумно. 3) Його уява малює йому буйних: а) чумаків; б) кріпаків; в) запорожців. 3. За змістом тексту «Тарас у наймах». 1) Дуже Тарас хотів: а) співати; б) вчитися; в) чумакувати. 2) Що наказав Тарасику новий вчитель? а) Носити воду; б) дрова колоти; в) прибирати. 3. А кругом широколисті... («Село! І серце одпочине...»): а) явори; б) верби; в) тополі. 4. І досі сниться: під горою... Що снилось поетові? а) Біленька хатка; б) вишневий садок; в) сині гори. IV. Підсумок уроку — Томики «Кобзаря» посідають найпочесніше місце в оселі справжніх українців, бо в них не знайти й рядка не зрозумілих простим людям слів. Досягненням справжнього художнього слова є те, що галерея образів взята суто з народної творчості, життєвого матеріалу, власного серця поета. Вражають віршовані описи природи. Перед нами й ревучий Дніпро, й білі українські хати, й вишневі сади, й безмежні степи. Це їм сповідується у вічній любові поет, передаючи часточки цієї щирої любові кожному, в кого б’ється серце українця-патріота. Спи спокійно, Тарасе, Нащадки твої Словом шани й любові Тебе пам’янули. Народи Вкраїни Заповітів священних, Твоїх не забули. Ти з нами будеш, крокуєш ти з нами, Дивуєш захоплений світ. Гордися, Кобзарю, своїми синами, Що здійснили твій заповіт. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1853 | |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Риби |
Комахи |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |