Урок 8. Не тяжка робота, коли є охота Матеріал до уроку: М. Беденко «Неслухняна ручка». Мета: збагачувати інтелект учнів новими знаннями, викликати у них захоплення наполегливістю братів — винахідників кулькової ручки; розвивати пізнавальні інтереси, сприяти вихованню, наполегливості й працелюбності. Обладнання: картки зі словами. ХІД РОБОТИ I. Організація класу Учитель Знову дзвінок лунає, Мелодійно і ніжно так звучить. Люба читаночка сторінки відкриває, Й цікавістю очі запалають вмить. Дай нам, Боже, здоров’я й сили, Щоб багато нового пізнать! — Дуже добре, що ви, діти, зростаєте допитливими, хочете пізнавати світ. Кажуть, що добре того навчати, хто хоче все знати. Адже існує у світі ще стільки таємниць, про які ви не знаєте. Навіть знайомі речі, з якими ми щодня зустрічаємось, мають свої таємниці. Мудре сонечко — Це сила знань, це світло, Летять в усі кінці Від нього промінці. II. Вправи на формування читацьких навичок 1. Питання прочитайте й швидко відповідь давайте. Що допомагає нам висловити свою думку на папері? (Ручка) 2. Прочитайте зашифроване прислів’я. коТяж ннязна будотива, та про чкая синоти. 3. Підберіть синоніми до слів. Брат — Винахід — Ручка — 4. Читання груп слів на одному диханні. Рись рис ракРома річріг річкаручка 5. Відгадування загадки. Виводить букви і слова Отака цікава штука — В руці виблискує здаля Нова гарненька... (ручка). — Цей предмет вам знайомий? — Які бувають ручки? — Що таке кулькова ручка? — А чи знаєте ви історію винаходу ручки? — Ось про це ми і дізнаємось із оповідання Марка Беденко «Неслухняна ручка». ІІІ. Опрацювання твору М. Беденка «Неслухняна ручка» 1. Пояснення значення слова неслухняна. — Коли ми можемо кулькову ручку назвати неслухняною? 2. Словникова робота. Угорщина художник хімік валик кулька креслення експеримент гліцерин винахід вигадували замилувався виготовили приносив випробували засихати перебирає економіст перетворились 3. Читання оповідання вчителем. Після читання ставляться питання: — Ким були винахідники кулькової ручки? — Яким було перше випробовування братів? — Яким був експеримент, що тривав майже рік? — Чим корисний цей винахід для людства? — Які риси характеру виявили винахідники? 4. Самостійне читання оповідання учнями. Відповіді на питання: — Де жили брати Біро? — Чому ручки, які виготовляли брати, купували погано? 5. Вибіркове читання. — Прочитайте, яким було перше випробовування братів. — Прочитайте про випробування з фарбою. — Прочитайте міркування брата-хіміка. — Чому ручку називають неслухняною? 6. Розвиток техніки читання. 1) Хорове читання. 2) Читання «Зупинка» (вчитель зупиняється на будь-якому слові, діти швидко дочитують його). 3) Гра «Допоможіть ручці». Ця гра сприяє розвитку мови, творчого мислення, пам’яті. Заходить Ручка з плакатом, на якому записані дієслова. За допомогою цих слів спробуйте висловити зміст прочитаного. Жили зробити виготовити вирішити зраділи зіпсувалось перебратись економити перебирає вигадуємо продовжувати минав лежить IV. Підсумок уроку — Прочитайте прислів’я, поясніть, як ви розумієте його зміст. Наполегливість і труд до мети ведуть. — Намагайтесь завжди бути допитливими, наполегливими. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1295 | |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Що може комп’ютер |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ... |
Всього коментарів: 0 | |