Урок 55 Тема. Тварини рідного краюМета: розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми ознайомимося із тваринним світом рідного краю. III. Вивчення нового матеріалу 1 Робота над загадками На дошці — відгадки: акліБ, кажЇ, акороС, яцисиЛ, ялпаЧ, ьцєаЗ, авоС, ьнелО, квоВ. • Хто на собі ліс носить? (ьнелО) • Хто спить, а очей не заплющує? (ьцєаЗ) • Повзун повзе, на базар голки везе. (кажЇ) • По полю гасає, овечок хапає та всіх лякає. (квоВ) • Пролетіло на хвості, • Прийшла кума із довгим віником Та й сховалось в хворості. (акліБ) На бесіду із нашим півником, • ЗСвту^рт еьк оутсуі.. х.ї..а ї .б і(лаокбооркоСа,)' . СТm ах ой„п излаам епліва нмя.і тнлао оюб ісдл ід. , (яцисиЛ) Уночі гуляє, А вдень спочиває, Має круглі очі, Бачить серед ночі. (авоС) Ноги довгі, мов жердини, Чванькувата ця пташина, Нові чоботи убрала, По болоту почвалала. (ялпаЧ) — Опишіть зовнішній вигляд лисиці, вовка, білки, оленя, їжака і зайця. Назвіть спільні ознаки цих тварин. (Голова, тулуб, хвіст, чотири ноги, шерсть або щетина) — Ці тварини належать до групи звірів. Головна ознака звірів — це годування дитинчат молоком. — Назвіть тільки тих тварин, яких називають птахами. (Сова, чапля, сорока) — Опишіть зовнішній вигляд цих птахів. Назвіть загальні ознаки птахів. (Дзьоб, крила, дві ноги, пір'яний покрив) — Усі ці тварини мешкають у нашому краї. 2 Гра «Упізнай тварину за описом» Це невеличка тваринка. Замість волосся спина в неї вкрита колючими голками. У випадку небезпеки вона швидко згортається у колючий клубок із 6-8 тисяч голок. Розгорнути цю тваринку не під силу навіть дорослій людині — настільки розвинені в неї спинні м'язи. Лише вода примушує її розпрямитися. Цю властивість використовує хитра лисиця. (Їжак) • Це — санітари лісу, адже вони знищують величезну кількість комах-шкідників. Дзьоб є знаряддям для добування корму. Язик із зазубринами далеко висовується із рота, тому вони можуть діставати їжу із щілин. Цих птахів у наших лісах небагато, тому вони потребують охорони. (Дятел) • Без нього не обходиться жодна казка про тварин. його завжди змальовують як боягуза. Проте завдяки своїй лякливості та обережності він рятується від своїх численних ворогів. (Заєць) • Він — постійний персонаж мультфільмів. У природі — це розумний, спритний, витривалий і сильний хижак. живиться переважно м'ясом диких тварин. За нічне полювання він може долати до 100 кілометрів. У природі ці тварини є санітарами лісу. Полюючи, вони ловлять хворих і ослаблених тварин, оздоровлюючи все стадо. (Вовк) • Недарма я в казках — найперша хитрунка. Хитра я насправді. Обдурюю птахів. Коли голодна і нічого не вполювала, лягаю на бік, очі заплющую і лежу наче мертва не ворухнусь. Підлетить цікава ворона чи сорока — і потрапить до мене в лапи. Так і собак ми дуримо, коли не можемо від них втекти. Лапи у мене не мерзнуть ніколи, адже у шерсті, наче у черевиках, хвіст під час пересування править за руль. Гавкаю як молодий пес. Щоб бути ситою, за день я повинна з'їсти 20 мишей. (Лисиця) • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Лісові характери» Учитель просить дітей написати на аркушах про те, хто в лісі: • найголовніший; • найхитріший; • найсильніший; • найсміливіший; • найдобріший тощо. Потім просить дітей пояснити свої думки. Висновок. У лісі мешкають дикі тварини. 2 Вікторина «Чи знаєш ти птахів нашого краю» • Які птахи прилітають до нас першими? (Граки) • У назві якого птаха читаємо число сорок? (Сорока) • У якого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві? (Дятел) • Пташенята якого птаха не знають своєї матері? (Зозулі) • Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому? (Дятла, адже він знищує шкідників дерев) 3 Гра «Чия це пісня?» • «Чик-чирик!» — горобець; • «Кар-кар!» — ворона; • «Ф'ю, ф'ю!» — синиця; • «Ку-ку!» — зозуля; • «Тьох-тьох!» — соловей; • «Угу-угу!» — сова. 4 Гра «Хто де живе» Діти утворюють коло, і вчитель запитує всіх по черзі: які тварини або птахи живуть у лісі (в полі, на луках, в річці, в лісі)? Діти одне за одним називають цих тварин. Той, хто не зміг назвати тварину, залишає гру. Перемагає той, хто останнім залишився в колі. V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Які групи тварин ви знаєте? — Назвіть відомих вам тварин нашого краю. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6209 | |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Всього коментарів: 0 | |