Урок №27 Тема: Приголосні мають різний характерМета уроку: розвивати логічне і образне мислення, увагу; повторити знання про тверді і м'які приголосні, про дзвінкі і глухі звуки; виховувати інтерес до української мови та інформатики. Обладнання: програма "Незвичайний потяг". Хід уроку І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки. Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному кабінеті. Вставте пропущені слова: •__________ тримай рівненько. •___________ брудними та вологими руками. • Сидіти слід__________ не менше______ від екрана монітора. • Не торкайся_______ ,_________ ,________ і__________ , з якими тебе не знайомив учитель. І. Перевірка домашнього завдання. •
Діти, що вам було задано додому? (Виконати завдання "Для
розумників і •
Скажіть, які слова ви склали з літер, якими жонглює клоун? (Діти • Хто зайвий на малюнку? Чому? (Папуга зайвий, тому що він пташка). • Назвіть приголосні звуки у слові "їжак". (Звуки /й, ж,к/). Доповніть речення. • Звуки бувають приголосні і.... •
Голосні звуки вільно виходять з ротової порожнини за допомогою • При вимові приголосного звука /б/ заважають .... • При вимові приголосного звука /д/ заважають .... • При вимові приголосного звука /к/ заважають ....
• Звуки ми .... • Букви ми .... Розминка. Діти, на минулому уроці ми з вами розгадували ребуси. А сьогодні будемо розгадувати кросворд. Кросворд "Вітаміни". По вертикалі: 1. Зозуляста, срібна, Сорочок наділа триста. (Капуста). 2.
Що то за голова, що лиш зуби й борода. (Часник). 3. І не дівка, а червоні стрічки носить. (Калина). 4. Кругла, а не місяць, З хвостиком, а не миша. (Редька). 5. Червоний Макар по полю скакав, А в борщ плигнув. (Перець). 6. Шкір має сім, а сльози випускає всім. (Цибуля). Визначення кількості голосних і приголосних звуків у словах -відгадках. На минулому уроці ми визначали кількість звуків у словах. Сьогодні ви зробите це саме із словами, що є відгадками у кросворді. (Діти визначають кількість приголосних та голосних звуків у словах.) Повідомлення теми і мети уроку. Ми вже знаємо, що звуки бувають голосні і приголосні. На уроках української мови ви вчили, що приголосні звуки також поділяються на групи. Вони є дзвінкі та глухі, тверді та м'які. Сьогодні на уроці ми пригадаємо ці звуки. Тема сьогоднішнього уроку називається "Приголосні мають різний характер". III. Вивчення нового матеріалу. Приголосні звуки утворюються за участю голосу і шуму або тільки шуму. Ганнуся помітила, що серед приголосних є звуки з твердим характером і є звуки з м'яким характером. Вона назвала їх твердими і м'якими приголосними. Вони по-різному звучать. Наприклад: бік - бик, сам - сім, сила - сіла, тин - тінь. • Знайдіть у цих словах однакові приголосні звуки, але такі, щоб один був м'яким, а другий - твердим. (/67 - /б/, /с/ - /с7, /т/ - /т7) Ганнуся також пригадала, що вчителька розповідала на уроці української мови, як розпізнавати дзвінкі й глухі приголосні звуки. Для цього закрий долонями вуха і вимови звук /д/, а потім /т/. Якщо у вухах дзвенить, то це дзвінкий приголосний звук. Ганнуся і гномик Мудрунчик спробували вимовляти різні приголосні звуки і запам'ятовувати, які з них дзвінкі, а які глухі. Спробуй і ти. Вимовте звуки /б — п/, /ш — ц/, /с - з/. А тепер скажіть, які з цих звуків глухі, а які дзвінкі? (Звуки /б, ц, з/ - дзвінкі, а звуки /п, ш, с/ — глухі). 5. Виконання вправ. У словах корова, віл, кінь, цвіркун, кіт, пташка спочатку знайди приголосні звуки в такому порядку: тверді, м'які, глухі, дзвінкі. 6. Фізкультхвилинка. Раз-два - дерева, Три-чотири - вийшли звірі, П'ять-шість - пада лист. Сім-вісім - птахи в лісі, Дев'ять-десять - це сунички Підвели червоні личка. IV. Робота за комп'ютером. Програма "Незвичайний потяг". 1. Повторити правила техніки безпеки при роботі за
комп'ютером Вчителька помітила на уроці, що дівчинка Маша взяла з собою на урок улюблені іграшки: ведмедика і ляльку Барбі, та посадила поруч з монітором. Яке правило техніки безпеки вона порушила? 2. Пояснення роботи над програмою. На минулому уроці ми вже працювали з програмою "Незвичайний потяг". Сьогодні ми продовжимо працювати над цією програмою. Але завдання буде трохи іншим. Вам треба визначити не кількість голосних і приголосних звуків, а кількість м'яких і твердих приголосних. Давайте пригадаємо, як же ви будете приєднувати вагончики до потяга. (Діти пригадують). 3. Практичні вправи учнів. (Вчитель та лаборант допомагають учням працювати за комп'ютером). 4. Релаксація. 1.
Покласти долоні одну на одну таким
чином, щоб 2.
Повільно переводити погляд
вгору-вниз, потім IV. Узагальнення знань учнів. Підведення підсумків уроку. • На які групи поділяються приголосні звуки? • За допомогою чого утворюються приголосні звуки? • Як можна розпізнати глухі і дзвінкі приголосні звуки? • Звук /р/ дзвінкий чи глухий? VI. Домашнє завдання. Виконати завдання "Для розумників і розумниць" на сторінці 57. | |
| |
Переглядів: 2511 | |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Охорона водойм |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Всього коментарів: 0 | |