Урок 20 Тема. Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України Мета: познайомити із символами Української держави; навчити відтворювати в аплікації герб та прапор України; удосконалювати вміння працювати з папером; розвивати увагу, мислення; виховувати повагу до Батьківщини, до рідної мови, до національної символіки. Обладнання: демонстраційний матеріал — фотографії міст України; карта України; прапор та герб України; малюнки українського одягу; для індивідуального користування — шаблони (герб), гра «Одягніть ляльку», альбомний аркуш паперу, кольоровий папір, клей, ножиці; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми зробимо з паперу предметну аплікацію державних символів України. ІІІ. Робота над темою уроку Учитель починає читати вірш. БАТЬКІВЩИНА Що таке Батьківщина? За віконцем калина, Тиха казка бабусі, Ніжна пісня матусі. 1 - й у ч е н ь Дужі руки у тата, Під тополями хата, Під вербою криниця, В чистім полі пшениця. 2 - й у ч е н ь Серед лугу лелека, І діброва далека, І веселка над лісом, І стрімкий обеліск… — А тепер відгадайте загадку. • Красивий, щедрий, рідний край, І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься… (Україна). — Подивіться на карту. Кого нагадує за своєю формою Україна на карті? Розповідь учителя. — Україна скидається на великого птаха. Посередині тече найбільша ріка України. Яка? (Дніпро) На лівому крилі — ріки Десна, Ворскла, Псел. На правому — Південний Буг, Дністер, Прут. (Учитель показує на карті.) — А які міста України ви знаєте? — Розгадайте кросворд «Україна». Випишіть назви міст. У К Р А Ї Н А Учитель пише на дошці назви міст: Ужгород, Краматорськ, Рівне, Луганськ, Київ, Донецьк, Харків. — На честь кого назване місто Київ? — Що ви знаєте про Київ? — А чому місто називається Харків? (Стоїть на річці Харків.) — Ужгород стоїть на річці Уж. Донецьк — на річці Сіверський Донець, Луганськ — на річці Лугань. Подивіться на дошку. Роздивіться фотографії з краєвидами міст України. — А якими є символи нашої держави? — Так, це герб та прапор. (Учитель показує герб та прапор України.) — Що таке прапор? (Прапор — це полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави.) — Чому колір прапора України синьо-жовтий? — Що символізують ці кольори? (Небо, ниву, щастя, мир) — Послухайте вірш. Поглянь, як прапор наш розцвів — На небі сонця краплі. Вінок з кульбабок і волошок — Це синьо-жовтий прапор. Це мирне небо голубе Сіяє Батьківщині, Пшениці поле золоте — Багатство України! — А що таке герб? (Герб — це знак держави, що зображений на прапорі.) На гербі України — тризуб. Послухайте вірш. Він — символ влади у князів. Тризуб є на печатках. І знаком племінних вождів Цей символ був спочатку. Оздоба ця — не просто знак, Не видумана зроду, Цей герб — історія сама Вкраїнського народу. — Як називають людей, які живуть в Україні? (Українці) Робота з підручником (С. 60). — Яким є національний одяг українців? (Учні розповідають, що носять хлопці, а що — дівчата.) Учням пропонується завдання «Одягніть ляльку в український костюм. Розкажіть». (Рис. 27) ІV. Аналіз зразка виробу Учні роздивляються зразки прапору та гербу України. — З яких частин складається прапор? — Як зроблений герб? V. Інструктаж — Послідовність виготовлення прапору та гербу має бути такою (Посібник, С. 60). 1. Візьміть жовтий та синій папір. Виріжте два однакових прямокутники розміром 20 см х 7 см. 2. Виріжте із білого аркуша прямокутник розміром 20 см х 14 см. 3. Наклейте прямокутники жовтого та синього кольорів на білий прямокутник. 4. Виріжте прямокутник, перегином розділіть його навпіл. 5. За шаблоном обведіть частини гербу, виріжте, наклейте на білий папір. Учні разом із учителем повторюють правила безпечної праці під час користування ножицями і клеєм. Рис. 27 VІ. Практична робота Учні виготовляють прапор України. Вчитель стежить за роботою, надає консультації. Фізкультхвилинка Раз — підняли руки вгору. Два — нагнулися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкнетеся підлоги. Три, чотири — прямо стати — Час за парти вам сідати. Учні продовжують роботу: виготовляють герб України. Вчитель допомагає розмістити деталі та наклеїти їх. VІІ . Підсумок уроку Учитель перевіряє роботу учнів, відбирає кращі роботи на виставку. Оцінює роботи. — Якою є національна символіка нашої країни? — Що позначають кольори на прапорі України? VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести кольоровий картон, кольоровий папір, олівець, лінійку, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 8350 | |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Народний календар |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |