💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Слово має колір

Урок 5. Слово має колір

Матеріал до уроку: Є. Гуцало «Якого кольору слова».

Мета: вчити дітей мислити нестандартно, розвивати інтерес до навколишнього життя, знаходити рішення поставлених проблем; стимулювати дітей висловлювати свої власні ідеї, формувати бережливе ставлення до слова; розвивати інтерес до етимології слів.

Обладнання: картки зі словами.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

 Добрий день вам, любі діти!

 Як нам з вами не радіти?

 Можем з вами гомоніти,

 Слово до слова —

 Звучить рідна мова.

IІ. Вправи на вдосконалення читацьких навичок

1. Виразне читання вірша.

 У нашій рідній мові Чарівні є слова.

 Слова ці всім відомі, Бо сила в них жива.

2. Робота над скоромовкою.

(Читайте повільно, швидко, ще швидше.)

Скоро, скоро мовить Санька Скоромовки-спотиканки, Слово в слово ловко Скоро мовить скоромовки.

Є слова в нас добрі й милі.

Є пекучі, як вогонь.

Від одних душа співає,

А від інших серце плаче.

Але мова в нас чудова —

Не пропустить злого слова.

3. Гра «Заборона».

На одному диханні мовчки прочитайте всі слова, записані на картках. А потім вголос прочитайте лише теплі, спокійні слова.

— Яким словам ми скажемо ні?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Від гарних слів і настрій гарний, бадьорий! Навіть хочеться співати! А чи завжди ми прислухаємось до слів? І не тільки чуємо, але й пізнаємо їх серед різнобарвного царства кольорів? Велика майстерність — чути слово, бачити його і вміло ним володіти.

Це хвилює і письменника Євгена Гуцала, який написав оповідання «Якого кольору слова».

IV. Робота над оповіданням

1. Читання тексту вчителем.

(Вчитель й учні біля вікна. Діти дивляться у далечінь, а вчитель тихо-тихо читає оповідання.)

— Як ви почували себе під час читання цього тексту?

— Що вас зацікавило?

— У яких кольорах автор бачив навколишній світ?

 Чудово

 травиночка

 рідненька

 самотність

злість

добро

війна

радість

щастя

 матуся

 смерть

 любов

 душевність

 сміх

 ненависть

 заздрість

2. Словникова робота.

 Гра «Хто швидше?».

 Швидко читай і запам’ятовуй якнайбільшу кількість слів.

 Чисте

 усміхнене

 найдужче

 синє

 зелене

 рясніше

 золотисте

 усмішка

 плаття

 кольори

 вареники

 мерехтіння

 пролісок

 віск

 знають

 дозрівають

 танути

 уявити

 посиніла

 припустити

 вподобав

— Поясніть значення слів:

смарагдове — зелене;

жалоба — сум, туга;

силкуватися — намагатися.

 3. Читання тексту учнями вголос «ланцюжком».

 4. Вибіркове читання.

— Прочитайте, як автор описує небо.

— Які слова уявляються автору синіми?

— Якого кольору слово «осінь»? Чому?

— Якого кольору «зозуля», «пролісок», «ворона»?

— Чому для автора слова «рідна мама» — мов усі кольори, разом узяті?

— Який абзац прочитаєте як роздум-міркування?

 5. Творча робота.

— В яких кольорах ви бачите свій чарівний світ? Відшукайте у своєму серці найкращі кольорові слова і спробуйте за допомогою цих кольорів намалювати його.

V. Підсумок уроку

— Дорогі діти! Зростайте спостережливими та допитливими. Бо тільки той, хто вміє вдивлятися, може побачити чарівне й незвичайне.

Відкривайте свої серця для краси і добра. Будьте щирими і мудрими. Будьте уважними до слова. Бо слово... буденність і значущість; простота і тайна; звичайність і магія; і це все вміщується у ньому.

Слово одне, а бач, що воно може. Але людина придумала слова не для зла, не для нападу, а для добра. Шануйте й бережіть добре слово!



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1473 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ...
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Вітальна листівка до дня матері
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]