Урок 5. Слово має колір Матеріал до уроку: Є. Гуцало «Якого кольору слова». Мета: вчити дітей мислити нестандартно, розвивати інтерес до навколишнього життя, знаходити рішення поставлених проблем; стимулювати дітей висловлювати свої власні ідеї, формувати бережливе ставлення до слова; розвивати інтерес до етимології слів. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Добрий день вам, любі діти! Як нам з вами не радіти? Можем з вами гомоніти, Слово до слова — Звучить рідна мова. IІ. Вправи на вдосконалення читацьких навичок 1. Виразне читання вірша. У нашій рідній мові Чарівні є слова. Слова ці всім відомі, Бо сила в них жива. 2. Робота над скоромовкою. (Читайте повільно, швидко, ще швидше.) Скоро, скоро мовить Санька Скоромовки-спотиканки, Слово в слово ловко Скоро мовить скоромовки. Є слова в нас добрі й милі. Є пекучі, як вогонь. Від одних душа співає, А від інших серце плаче. Але мова в нас чудова — Не пропустить злого слова. 3. Гра «Заборона». На одному диханні мовчки прочитайте всі слова, записані на картках. А потім вголос прочитайте лише теплі, спокійні слова. — Яким словам ми скажемо ні? III. Повідомлення теми і мети уроку — Від гарних слів і настрій гарний, бадьорий! Навіть хочеться співати! А чи завжди ми прислухаємось до слів? І не тільки чуємо, але й пізнаємо їх серед різнобарвного царства кольорів? Велика майстерність — чути слово, бачити його і вміло ним володіти. Це хвилює і письменника Євгена Гуцала, який написав оповідання «Якого кольору слова». IV. Робота над оповіданням 1. Читання тексту вчителем. (Вчитель й учні біля вікна. Діти дивляться у далечінь, а вчитель тихо-тихо читає оповідання.) — Як ви почували себе під час читання цього тексту? — Що вас зацікавило? — У яких кольорах автор бачив навколишній світ? Чудово травиночка рідненька самотність злість добро війна радість щастя матуся смерть любов душевність сміх ненависть заздрість 2. Словникова робота. Гра «Хто швидше?». Швидко читай і запам’ятовуй якнайбільшу кількість слів. Чисте усміхнене найдужче синє зелене рясніше золотисте усмішка плаття кольори вареники мерехтіння пролісок віск знають дозрівають танути уявити посиніла припустити вподобав — Поясніть значення слів: смарагдове — зелене; жалоба — сум, туга; силкуватися — намагатися. 3. Читання тексту учнями вголос «ланцюжком». 4. Вибіркове читання. — Прочитайте, як автор описує небо. — Які слова уявляються автору синіми? — Якого кольору слово «осінь»? Чому? — Якого кольору «зозуля», «пролісок», «ворона»? — Чому для автора слова «рідна мама» — мов усі кольори, разом узяті? — Який абзац прочитаєте як роздум-міркування? 5. Творча робота. — В яких кольорах ви бачите свій чарівний світ? Відшукайте у своєму серці найкращі кольорові слова і спробуйте за допомогою цих кольорів намалювати його. V. Підсумок уроку — Дорогі діти! Зростайте спостережливими та допитливими. Бо тільки той, хто вміє вдивлятися, може побачити чарівне й незвичайне. Відкривайте свої серця для краси і добра. Будьте щирими і мудрими. Будьте уважними до слова. Бо слово... буденність і значущість; простота і тайна; звичайність і магія; і це все вміщується у ньому. Слово одне, а бач, що воно може. Але людина придумала слова не для зла, не для нападу, а для добра. Шануйте й бережіть добре слово! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1473 | |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Вітальна листівка до дня матері |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |