Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої аплікації
Урок № 19

Тема: «Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої аплікації».

Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення комбінованої аплікації, закріпити навички роботи з ножицями, клеєм, повторити навички і прийоми різання по криволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.

Обладнання: кольоровий папір, картон, кольорові ілюстрації, клей ПВА, пензлики для клею, ножиці, серветки.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

1. Показ вчителем графічного зображення ліній.

       Діти, на столі в кожного з вас є аркуші, на яких зображені різні фігури (круг, овал, квітка, криві лінії). Їх треба вирізати.

       Складіть паперову смужку «гармошкою», намалюйте круг і виріжте його.

2. Повторення правил роботи з клеєм.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

       Ми виконали підготовчу роботу для того, щоб зробити гарну аплікацію «Квітка».

       А сьогодні, діти, паперові квіти

На уроці з вами будемо робити.

Хоч не будуть мати вони аромату,

Все ж їх, як і справжні, можна дарувати.

       Так, діти, сьогодні будемо робити аплікацію «Квіти». Вирізуватимемо деталі за шаблоном.

ІV. Засвоєння нових знань:

1.    Планування роботи

• Розглянути зразок аплікації;

• зіставити з шаблонами;

• дібрати папір і форму квітки;

• підготувати матеріали та інструменти, основу виробу (чорний папір);

• приклеїти деталі.

2.    Фізкультхвилинка.

3.    Бесіда про квіти:

       Діти, уважно розгляньте аплікацію. Які квіти тут зображені?

       Так, це нарциси.

4.    Робота над легендою:

       Послухайте легенду «Нарцис».

       В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок такий гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві:

       Віднині ти завжди дивитимешся у воду,— і перетворив його на нарцис. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Здається, ніби це сидить красень-хлопець і дивиться у воду...

       Цю ж саму легенду завіршувала київська поетеса Валентина Бутрім. Послухайте її і спробуйте уявити все, про що йдеться.

Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує легенду «Нарцис».

       Розказують, було таке колись...

Жив у селі юнак один, Наркіс.

Був той юнак вродливий, худорлявий,

Високий, кароокий і білявий.

Дівчата по нім сохли, та Нарцис

На жодну з тих дівчат і не дививсь.

Проте щодня дививсь в озерну воду,

Подовгу милувавсь на власну вроду.

Одна з дівчат Наркиса прокляла.

Вона, напевно, відьмою була,

Бо те прокляття мало дивну силу:

На квітку юнака перетворило.

...Є вишукана квіточка — нарцис.

Голівку опустила, як Нарцис,

Неначе теж у воду задивилась...

Давно вже ця легенда народилась...

5. Повторення правил роботи з ножицями.

V. Практична робота:

1. Діти працюють самостійно за поданими інструкціями. Вчитель у разі

потреби допомагає їм, нагадує, що виконувати завдання треба швидко,

акуратно, працювати старанно.

2. Аналіз виробів.

Звертається увага на якість аплікації, компоновку, співвідношення ко-льорів.

V. Підсумок уроку

       Яку квітку вчилися виготовляти?

       Що цікавого ви дізналися на уроці?

       Які вироби ви б ще хотіли виготовити?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5537 | Рейтинг: 0.0/0
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм...
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Панно для класної кімнати
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]