Урок 7. Який чудовий та загадковий тваринний світ Матеріал до уроку: В. Бондаренко «Як розмовляють тварини». Мета: сприяти розвитку пізнавального інтересу третьокласників; розвивати уміння орієнтуватися в тексті, сприяти вихованню любові до живого світу природи. Обладнання: малюнки із зображенням тварин, картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель. Знову мудра читанка запрошує на цікавий урок і вітає радісно усіх третьокласників! Але, щоб радісним був ранок, Щоб купався у росі світанок, Треба, щоб в жару й морози Пам’ятали ви про розум. Щоб природу не губили, Щоб ромашку посадили, Річку чистою зробили, Свої сили відновили. Мудрували, відкривали, Добро завжди творили. II. Вправи на підвищення швидкості читання і розвиток мислення 1. Робота з деформованим текстом. ЛьСкіки воцігока кривідєтьсява муто, отх ємів, стеспогаріти, диприти-сявля. 2. Продовжте приказки. Поясніть, в яких ситуаціях їх влучно вживати. Голодний як... (вовк). Хитрий як... (лис). Упертий як... (осел). Полохливий як.. (зайчик). Хоробрий як... (лев). Слизький як... (в’юн). 3. Прочитайте слова: хипта, різві, махико, бири. 4. Гра «Незвичайний поїзд». У кожний вагон «посадіть» слова-пасажири. У перший вагон — слова, що означають назви птахів. У другий вагон — слова, що є назвами риб. У третій вагон — слова, що означають назви звірів. У четвертий вагон — слова, що є назвами комах. На дошці чи на табличці записані слова. Вовк, кит, голуб, їжак, олень, лящ, синиця, коза, оса, сом, кішка, муха, хом’як, вуж, корова, півень, тюлень, ведмідь. — Як узагальнюючим словом можна назвати всі утворені слова? (Тварини) — Мабуть, не знайдеться у світі такої людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами осіннього лісу, інші — красою квітів, дехто прислухається до голосів весняного лісу. Любити природу — це означає вивчати її, спостерігати й знати. Словникова робота. Настороженість, передбачити, наслідувати, розпізнавати, миролюбна, територія, небезпека, запах, змалечку, сварка, чужаки, загроза, сигнал, вид. Гуси, гуси! Ґен з-за гаю Вовк голодний виглядає. Голосно не ґелґотіть! Всі гуртом додому йдіть. III. Мотивація навчальної діяльності — Цікавий тваринний світ! А чи доводилось вам спостерігати за тваринами? Що цікавого ви помітили? А чи вдалося вам підслухати їхню розмову? — А може, вони й не розмовляють між собою? — Усі наші сумніви розвіються після того, як ми з вами познайомимося з твором Володимира Бондаренка «Як розмовляють тварини?». IV.Робота над змістом твору В. Бондаренка «Як розмовляють тварини? » 1. Читання учнями тексту ланцюжком уголос. — Про кого йдеться мова? — Що передають голоси різних тварин? 2. Самостійне читання тексту мовчки з подальшим тестуванням. Тестування 1) Тварини спілкувалися за допомогою: а) друзів, голосу, вітру; б) запахів, рухів тіла, голосу; в) звуків. 2) Сила і чистота залежить од: а) стану тварин; б) погоди; в) людей. 3) Подаючи звуковий сигнал, білка: а) скрекоче; б) стрибає; в) пищить. 4) Більшість тварин розуміють: а) тільки голоси свого виду; б) інших видів; в) усіх тварин. 5) Вовки розуміють голос: а) сойки; б) кота; в) ворони. 6) Які птахи здатні наслідувати голоси інших тварин? Назвіть їх. 3. Аналіз змісту твору. — За допомогою чого спілкувалися тварини? — Які вигуки переважають у тваринній мові? — Як тварини повідомляють одне одного про небезпеку? 4. Вправи на розвиток швидкості читання. Гра «Добери дієслово» — Прочитайте слова у лівій колонці і доберіть дієслова із правої колонки. З’єднайте їх так, щоб утворені слова відповідали змісту тексту. Білка — форкає; бобер — хрокає; олені — стукотять; кабан — ляпає; лось — б’є ногами; зайці — скреготять. — Спробуйте прочитати ці слова у парі. Лебединий (клекіт, зграя, вірність); соколиний (зір, край, вдача); журавлиний (ключ, журба, клич); перепелиний (спів, лан, журба); голубиний (хатка, воркотіння, ніжність). 5. Розвиток зв’язного мовлення. Творча робота. — Тварини, рослини, люди — всі вони діти матінки-Природи. Ніжна матінка-Природа, Ніби казка, оживає, I тварини, і людина Знов розмову починають. Хай у ваших серценятах Звуки ніжності проснуться, Забринить хай спільна мова Між твариною й людьми, Хай вони почують звуки Ніжності та доброти. Скласти розповідь «Розмова із свійськими тваринами» або «Зустріч в лісі». 6. Пізнавальна хвилинка. — Звірі вміють не тільки розпізнавати звуки — безпечні й небезпечні, а можуть й самі повідомляти, передбачити погоду. • Коні хроплять — до дощу, пирхають — до тепла, лягають на землю — перед сирою погодою. • Перед дощем у корови зменшується кількість молока. • Снігурі щебечуть під вікном — буде відлига. • Солов’ї співають всю ніч — буде ясний день. V. Підсумок уроку Вікторина. — чи спілкуються між собою тварини? — Скільки «мов» у тварин? — Які звуки вчать розпізнавати звірі? — Для чого людям знати й розуміти голоси тварин? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1388 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
Весняні свята. Великдень |
Риби |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Всього коментарів: 0 | |