Урок 38
Тема. Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтвоМета: ознайомити учнів із загальними поняттями про прядиво, нитки, тканину та ткацтво; навчити скручувати закладку з двох різнокольорових товстих ниток; розвивати увагу, спостережливість, уміння слухати вчителя, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до професії ткалі. Обладнання: таблиця, види тканин, зразок закладки. ХІД УРОКУ І. Організація класу до роботи Учитель Любі діти, добрий день! Зичу праці і пісень, А ще, друзі, всім бажаю Сил, натхнення на весь день! Учні Добрий день! Добрий день! Дякуємо за побажання. На урок берем з собою Знання, вміння, навички й старання. У ч и т е л ь. Тоді починаємо наш урок трудового навчання! ІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Діти, сьогодні на уроці ми дізнаємось багато нового — що таке пря-диво, звідки беруться нитки і тканина, а також навчимося скріплювати за-кладку з двох товстих ниток. ІІІ. Вивчення нового матеріалу — Діти, що це за торбинка у мене на столі? Ніхто з вас не губив її? Чия це може бути торбинка? Може, подивимось, що тут? У торбинці цій білій — пушинки, Але зовсім вони не прості. Треба виконать, діти, завдання, І ми будем тоді молодці! Якщо ми розглянемо жмуточок вати, то побачимо, що вона складаєть-ся з ворсинок. Це — волокна. Маленькі, дуже тоненькі, гнучкі й міцні. Во-локна поділяються на натуральні і хімічні. Натуральні волокна бувають рос-линного, тваринного і мінерального походження. Багато сотень років тому з волокон бавовни нитки виготовляли руками. Нитки, з яких виготовляють тканину, називають прядиво. Тепер пряди-во виробляють на прядильних фабриках, оснащених сучасним устаткуван-ням. На прядильних фабриках працюють прядильниці, рівничниці, кру-тильниці. Зелен-зелен льон у полі, Буде Лялі з льону льоля, Білим-білим білована, Мов лілея мальована! Тканина складається з ниток, що переплітаються між собою. Одні нит-ки йдуть уздовж тканини, інші — впоперек. З давніх часів людина займалась ткацтвом. Багато століть тканини ро-били вручну. Тепер тканини виготовляють на ткацьких фабриках, оснаще-них сучасними механізованими й автоматизованими верстатами. На тка-цьких фабриках, як і на прядильних, працюють в основному жінки. Тка-ля регулює натяг ниток, ліквідує обриви. Ця професія потребує уважності, акуратності, обережності. IV. Демонстрація різних видів тканини V. Практична робота Входить Королева Рукоділля. Королева Рукоділля Я, Королева Рукоділля, Вітаю всіх, присутніх тут. День турботою почнеться, Все довкола усміхнеться, Проганяй мерщій дрімоту І давай рукам роботу. І роби невтомно, вміло Хоч мале, та добре діло. Сьогодні ми з вами зробимо закладку способом скручування двох тов-стих ниток. 1. Пояснення і демонстрація способу виконання роботи. 2. Самостійна робота учнів в парах. Учитель стежить і допомагає учням правильно виконати скручування і зав’язування вузликів. VI. Підсумок уроку 1. Аналіз учнівських робіт, заохочування кращих. 2. Закріпляюча бесіда. — Як називають з’єднані між собою в процесі прядіння волокна? (Нит-ки) — Як називається матеріал, який складається з тонких, переплетених між собою на ткацьких верстатах ниток? (Тканина) Королева Рукоділля А я бажаю вам успіхів нових, Здоров’я зичу і удачі, Будьте моторні, не ледачі, Будьте слухняні, не баріться. І хай дасть Бог вам всім радіти За ваші успіхи, уміння, Хай нові паростки коріння Проб’є до нових світлих знань! Всіляких вам удач та починань! | |
| |
Переглядів: 2841 | |
Значення природи для життя людини |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |