Урок 12. Тяжко-важко в світі жити сироті без роду Матеріал до уроку: О. Іваненко «Тарас у наймах». Мета: з’ясувати тему твору — пристрасне бажання малого Тараса здобути знання, навчитися малювати, уміння долати труднощі; удосконалювати навички детального переказу; викликати бажання працювати з книгою; розвивати пам’ять, логіку, мислення; виховувати співчуття до головного героя оповідання та бажання глибше ознайомитися з біографією великого Кобзаря. Обладнання: книга О. Іваненко «Тарасові шляхи». ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Мов троянда, розквітає Вільна Україна. Народ повік не забуде Великого сина І його мудре слово. II. Мовні вправи 1.Розшифруйте вислів. Картка-ключ: («Учіться, брати мої, думайте, читайте».) — Нехай це й буде девізом нашого уроку. 2. Гра «Поверніть втікачів». Щоб прочитати приказку, потрібно у неї вписати голосні, що «втекли» у квадрат. В н... ц ч...д...в... й ч... с в...сн... ж...т...м... Т...р...с. А У О И І Е 3. Акровірш. Ти мусиш нам співця назвати, Адже умів лише він один Рабів німих так захищати. А хто так оспівав, як він Садок вишневий коло хати? (Д. Білоус) IІІ. Мотивація навчальної діяльності — Так, це славетний син України — Тарас Шевченко. Це з його ім’ям на вустах піднімались на боротьбу з панами, це з його ім’ям народжувались нові й нові поети, які славили його, писали про тяжке життя. Про дитячі роки, життя і творчість Шевченка писала українська письменниця Оксана Іваненко, яка так і назвала свою книгу: «Тарасові шляхи». Це дуже цікава книга. Прочитайте її, будь ласка. А на сьогоднішньому уроці ми ознайомимося лише з одним розділом цієї книги. IV. Робота над оповіданням О. Іваненко «Тарас у наймах» Учитель У тяжкій неволі Ріс малий Тарас. Він не вчився в школі. Він ягнята пас. Вмерли мама й тато... Сирота — в дяка. Тут була в хлоп’яти Грамота гірка. Хоче малювати, Прагне він до знань, Та за це багато Зазнає знущань. — Про це ми й довідаємося з оповідання. 1. Читання твору вчителем. — Яка найбільша мрія хлопчика? 2. Словникова робота. Робитимуголодний дяк прибиратиму обідранийаркушик колотитимусумний козачок шкодувавхорошийуправителя мріяв письменний сестричкам погодився бідний манера вчитисьрізками Мовчки прочитати всі колонки слів, потім прочитати дієслова. 3. Самостійне читання. Відповіді на питання. — Заради чого Тарас погоджувався на всяку роботу? — Чому втік Тарас від дяка? — Що наказував новий вчитель хлопчикові? — Про що мріяв Тарас? — Чим закінчились пошуки хлопця? 4. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Вибіркове читання. — Як Тарас ставився до своїх сестер? — чим закінчились пошуки Тараса? 2) Прочитайте прислів’я, роз’єднавши слова. Нішвецьнікравецьнінадудіігрець — Хто промовив ці рядки? 3) Вивчення скоромовки. Шевченко — наша слава, Наш пророк і наш співець. I за волю, за державу Богом даний нам борець. V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися з оповідання про Т. г. Шевченка? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1785 | |
Вітальна листівка до дня матері |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Всього коментарів: 0 | |