Урок 30. Скоромовки загадки. узагальнення за темою Матеріал до уроку: скоромовки, загадки, завдання типу «Пригадайте, поміркуйте». Мета: збагатити знання про названі жанри усної народної творчості; розвивати швидкість читання, кмітливість, уміння виявляти головну ознаку, порівнювати й робити висновки за аналогією; пригадати й узагальнити найголовніше з прочитаного. Обладнання: картки зі скоромовками, загадками, картки — «блискавки». ХІД УРОКУ I. Розвиток фонеметичного сприймання 1. Гра «Назвіть спільний звук». Річка, нічка, невеличка, річечка, хлопчик, чудовий, річенька. (Знайдіть у цій групі слова-родичі.) 2. Читання слів з карток - «блискавок». Беру, біжу, юрба, гурт, відерце, листя, огірки, помідори. II. Перевірка домашнього завдання Прочитати прислів’я. До якого твору, раніше вивченого, його можна віднести? III. Робота над скоромовками 1. Бесіда. — Скоромовки — жартівливі вислови, складені із важких для швидкого вимовляння слів. 2. Вправляння у швидкому читанні скоромовок. (Звернути увагу на правильну вимову слів.) 3. Пригадайте раніше вивчені скоромовки. IV. Робота над загадками 1. Бесіда. — Загадка — це цікава задача. Вона має форму питального чи розповідного речення, в якому слова часто римуються. У загадках називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками. 2. читання та відгадування загадок з підручника. (Відгадайте загадку. Проаналізуйте, як вони побудовані.) 3. Складання загадок самостійно. — Щоб скласти загадку, потрібно: • порівняти предмет, явище з іншими, схожими за істотною ознакою; • включити цю ознаку в загадку так, щоб не одразу можна було здогадатись, про що саме йдеться; • сформулювати загадку стисло й чітко. V.Тематична атестація за темою «Чарівні казки». Тестування I варіант 1) Ким князівна подала вісточку на волю? (Казка «Кирило Кожум’яка») а) Слугою; б) голубком; в) дітьми. 2) До якої казки може підійти прислів’я: «Беруть завжди на чужі пожитки»? а) «Кривенька качечка»; б) «Кобиляча голова»; в) «Кирило Кожум’яка». 3) «Ходить гарбуз по городу» за жанром є: а) казкою; б) віршем; в) народною піснею. 4) Роз’єднай і запиши прислів’я. Задобродобромплатять. 5) Чому дівчинка не захотіла залишитися у діда й баби? а) Бо їй не сподобалось у них; б) бо вони її скривдили; в) бо вони спалили гніздечко. 6) Продовж речення. Загадка — це...: а) цікава задача; б) невеличкий вірш; в) жартівливий вислів. 7) Продовж прислів’я. Умій сказати, ... 8) Продовж речення. А сонце каже: «...». а) «То і зрадіє риба у морі»; б) «То і зрадіють усі на світі»; в) «То і зрадіє жито, пшениця». II варіант 1) Скільки бочок смоли і скільки конопель попросив Кирило Кожум’яка? а) 10; б) 20; в) 12. 2) До якої казки може підійти прислів’я: «Чия відвага, того й перемога»? а) «Кривенька качечка»; б) «Кирило Кожум’яка»; в) «Кобиляча голова». 3) «Три товариші» за жанром є: а) віршем; б) байкою; в) народною піснею. 4) Роз’єднай і запиши прислів’я: Знаннядеревоаділоплоди. 5) Хто допоміг дівчинці знову стати качечкою? а) Дід; б) баба; в) перелітні качки. 6) Продовж речення. Скоромовка — це...: а) цікава задача; б) жартівливі вислови із важких слів; в) повчання. 7) Продовж прислів’я. Хто хоче більше знати, ... . 8) Продовж вірш: Один товариш — Другий товариш — Третій товариш — VI. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1801 | |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Всього коментарів: 0 | |