💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Скоромовки загадки. узагальнення за темою

Урок 30. Скоромовки загадки. узагальнення за темою

Матеріал до уроку: скоромовки, загадки, завдання типу «Пригадайте, поміркуйте».

Мета: збагатити знання про названі жанри усної народної творчості; розвивати швидкість читання, кмітливість, уміння виявляти головну ознаку, порівнювати й робити висновки за аналогією; пригадати й узагальнити найголовніше з прочитаного.

Обладнання: картки зі скоромовками, загадками, картки — «блискавки».

ХІД УРОКУ

I. Розвиток фонеметичного сприймання

1. Гра «Назвіть спільний звук».

Річка, нічка, невеличка, річечка, хлопчик, чудовий, річенька.

(Знайдіть у цій групі слова-родичі.)

2. Читання слів з карток - «блискавок».

Беру, біжу, юрба, гурт, відерце, листя, огірки, помідори.

II. Перевірка домашнього завдання

Прочитати прислів’я. До якого твору, раніше вивченого, його можна віднести?

III. Робота над скоромовками

1. Бесіда.

— Скоромовки — жартівливі вислови, складені із важких для швидкого вимовляння слів.

2. Вправляння у швидкому читанні скоромовок.

(Звернути увагу на правильну вимову слів.)

3. Пригадайте раніше вивчені скоромовки.

IV. Робота над загадками

1. Бесіда.

— Загадка — це цікава задача. Вона має форму питального чи розповідного речення, в якому слова часто римуються. У загадках називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками.

2. читання та відгадування загадок з підручника.

(Відгадайте загадку. Проаналізуйте, як вони побудовані.)

3. Складання загадок самостійно.

— Щоб скласти загадку, потрібно:

• порівняти предмет, явище з іншими, схожими за істотною ознакою;

• включити цю ознаку в загадку так, щоб не одразу можна було здогадатись, про що саме йдеться;

• сформулювати загадку стисло й чітко.

V.Тематична атестація за темою «Чарівні казки». Тестування

 I варіант

1) Ким князівна подала вісточку на волю? (Казка «Кирило Кожум’яка»)

 а) Слугою;

 б) голубком;

 в) дітьми.

2) До якої казки може підійти прислів’я: «Беруть завжди на чужі пожитки»?

 а) «Кривенька качечка»;

 б) «Кобиляча голова»;

 в) «Кирило Кожум’яка».

3) «Ходить гарбуз по городу» за жанром є:

 а) казкою;

 б) віршем;

 в) народною піснею.

4) Роз’єднай і запиши прислів’я.

 Задобродобромплатять.

5) Чому дівчинка не захотіла залишитися у діда й баби?

 а) Бо їй не сподобалось у них;

 б) бо вони її скривдили;

 в) бо вони спалили гніздечко.

6) Продовж речення.

 Загадка — це...:

 а) цікава задача;

 б) невеличкий вірш;

 в) жартівливий вислів.

7) Продовж прислів’я.

 Умій сказати, ...

8) Продовж речення.

 А сонце каже: «...».

 а) «То і зрадіє риба у морі»;

 б) «То і зрадіють усі на світі»;

 в) «То і зрадіє жито, пшениця».

 II варіант

1) Скільки бочок смоли і скільки конопель попросив Кирило Кожум’яка?

 а) 10;

 б) 20;

 в) 12.

 2) До якої казки може підійти прислів’я: «Чия відвага, того й перемога»?

а) «Кривенька качечка»;

б) «Кирило Кожум’яка»;

в) «Кобиляча голова».

 3) «Три товариші» за жанром є:

а) віршем;

б) байкою;

в) народною піснею.

 4) Роз’єднай і запиши прислів’я:

Знаннядеревоаділоплоди.

 5) Хто допоміг дівчинці знову стати качечкою?

а) Дід;

б) баба;

в) перелітні качки.

 6) Продовж речення.

Скоромовка — це...:

а) цікава задача;

б) жартівливі вислови із важких слів;

в) повчання.

 7) Продовж прислів’я.

Хто хоче більше знати, ... .

 8) Продовж вірш:

Один товариш —

Другий товариш —

Третій товариш —

VI. Підсумок уроку



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1801 | Рейтинг: 0.0/0
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]