Як з’явилась книга

Урок 9. Як з’явилась книга

Матеріал до уроку: Я. Щоголів «Вчіться, діти», «З історії книг», «Як з’явилась друкована книга».

Мета: виховувати інтерес до книги; збагачувати знаннями про найважливіше з історії книги; удосконалювати навичку читання; розвивати вміння стисло переказувати прочитане, ставити питання до тексту, вчити переказувати текст.

Обладнання: книги, картки зі словами.

ХІД УРОКУ

I. Повідомлення теми й мети уроку

1. Вступне слово вчителя.

— Сьогоднішній день незвичайний у нас, адже він сповнений див і чудових прикрас.

Мудрою світлою стежинкою знань до нас поспішає загадковий гість.

Що ж це за гість, давайте відгадаємо.

2. Відгадування загадки.

Бачити — не бачить;

Чути — не чує,

Мовчки говорить

Дуже мудре,

Часом захоче — правди навчає,

Iноді бреше, всіх звеселяє.

люба розмова — будемо, діти,

З нею довіку жити-дружити.

Хто ж то такая в світі щаслива,

Мудра, правдива, жартівлива?

Що ж, відгадали хто до нас поспішає? (Книга)

Так, саме книжка — мудрий, чесний друг. Книжки ведуть нас у дивовижний світ, знайомлять з прекрасними людьми. Читаючи книгу, й ви самі стаєте розумними, сильнішими, добрішими. Книга веде усіх нас чарівними та мудрими стежками й завжди нас повчає.

Як мудро це помітив народ і записав прислів’я.

А ви помудруйте і, йдучи за цифровими підказками, швидко й голосно їх прочитайте.

3. Гра «Утвори прислів’я».

• 6 а 3 шукай 1 у 5 букви 4 не 7 думки 2 книжці

• 2 вчить 6 жить 5 світі 4 на 3 як 1 книга

• 1 прочитав 3 книгу 4 зустрівся 5 з 2 добру 6 другом

II. Розповідь про життя книг

— Книжки — дружній народ. Все можуть зробити, про що не попросиш. Можуть злітати на 100 років у майбутнє чи на сто років назад в історію нашої країни. Можуть на Місяць доставити. Книги поведуть у похід по місцях боїв, допоможуть знайти дорогу в лісі, розкажуть, як розпізнати голоси птахів.

Книжки вчать бути сміливими, правдивими, добрими, милосердними.

Є книжки, автори яких відповідають за точність кожного слова й кожної цифри, нічого не вигадуючи.

Звичайно, в цих книгах немає героїв, за пригодами яких так цікаво стежити. Це науково-популярна література. Читати її можна із таким самим захопленням, як і художню.

На допомогу вам прийдуть і Словник, і Довідник, й Енциклопедія. Чим більше та краще ви будете читати, тим більше ви будете знати про чудову Країну Мудрої Книги, і багато її скарбів будуть вашими скарбами. Давайте прочитаєм чудовий вірш Я. Щоголева «Вчіться, діти». Самостійно прочитайте вірш.

— Якими вважає поет книги?

— Про що розкажуть нам книги?

Виразне читання вірша.

III. Опрацювання тексту «Як з’явилася друкована книга»

1. Підготовка до читання тексту.

Скільки книг живуть у світі —

Мудрих, добрих, чарівних!

Книги різні, дуже гарні.

Але як потрапили в книгарні?

— Шлях до книгарні нелегкий, довгий, але разом з тим і цікавий.

I допоможе нам дізнатися про цей шлях розповідь «Як з’явилася дру-

кована книга».

Вправа для швидкочитання. Читання складів у таблиці.

ткаусуент гра птіщеч

берг скла дру ста йнці еві

Словникова робота

Пергамент — особливий матеріал із шкіри тварин.

Папірус — річковий очерет з високим і товстим стеблом.

Парча — шовкова тканина, виткана золотом.

Верстатка — спеціальна дощечка, на якій викладали літери.

Матриці — формочка для відливання цих літер.

2. Читання тексту ланцюжком уголос.

— З чого виготовляли книги?

— Як називаються майстерні, фабрики, де виготовляють книги?

3. Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

— З чого робили книги в Єгипті?

— Як з річкового очерету — папірусу — виготовляли книгу?

— Де заявилась перша друкована книга?

— Хто був винахідником друкарського верстата?

— Що придумав Йоган Гуттенберг?

4. Мовно-логічне завдання.

У дітей на партах картки — «блискавки». Діти читають їх і згадують за змістом тексту, з якими словами вони пов’язані (у разі потреби по допомогу слід звертатись до книги).

Слова на картках: обпановали, замінили, розрізали, викладали на, згортали, розміщали, нанизували.

5. Підготовка до стислого переказу.

Діти перечитують текст мовчки.

Гра «Знатоки»

Діти ставлять одне одному запитання за змістом прочитаного.

6. Стислий переказ твору.

Діти переказують, користуючись опорними словами.

«Чарівні східці думок»

друкарська форма складальна каса верстатка матриці літери Йоган Гуттенберг Майці папером пергамент дощечки, папірус глиняні плитки

IV. Підсумок уроку

— Що цікавого ви дізнались на уроці? (Відповіді дітей.)

— Нічого мудрішого за книгу люди поки що не придумали.

Книги потрібні людям тому, що це є пам’ять і досвід поколінь, а без них жити неможливо. Читайте! І хай у вашому житті не буде жодного дня, прожитого без книги.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 2227 | Рейтинг: 0.0/0
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]