УРОК 124 Тема: Додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Загальний випадок. Задачі на дві діїМета: Проаналізувати помилки, допущені у контрольній роботі; провести роботу над типовими помилками; ознайомити учнів із додаванням двоцифрових чисел без переходу через десяток; розвивати логічне мислення; прищеплювати бажання вчитися, інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Загальна характеристика результатів виконання контрольної роботи III. Аналіз помилок, виконання відповідних завдань 1 Робота над завданнями на знаходження невідомого від'ємника — Учневі потрібно було обвести 9 клітин у зошиті (ставлять 9 точок). Коли він обвів декілька, залишилося обвести 3 клітини (затуляють 3 точки). Скільки клітин він обвів? (9 без 3, тобто 9 - 3 = 6). Учні обводять 6 клітин і записують розв’язання. 2 Хвилинка каліграфії із логічним завданням — За допомогою цифр 5 і 6 запишіть різні двоцифрові числа. 3 Завдання для учнів, які не припустилися помилок 1) Задача. Для консервації овочів сім’я витратила 90 грн. 60 грн заплатили за помідори, 20 грн — за огірки, а інші гроші — за цибулю. Скільки гривен заплатили за цибулю? 2) Приклади. 50 + 3 98 - 90 69+ 1 79 - 9 8 + 30 + 1 90 - 60 - 20 66- 6 + 10 90- (60 - 20) IV. Вивчення нового матеріалу 1 Постановка проблеми. Відкриття нових знань — Знайдіть суму чисел 35 і 23. 35 + 23 = — Ми вміємо розв’язувати такі приклади? (Ні) — Спробуємо розв’язати ці приклади за допомогою моделей (трикутників і точок). 2 Пояснення нового матеріалу — 35 — це? (3 десятки, 5 одиниць) • • • • • — 23 — це? (2 десятки, 3 одиниці) • • — Знайдіть суму двоцифрових чисел (відповіді, припущення дітей). — Потрібно десятки скласти з десятками: а одиниці скласти з одиницями: • • • А Л Л + А Л • • • • Сума дорівнює / X / X І X І X І X • • • •. 35 + 23 = 58 Висновок. Щоб додати двоцифрові числа, потрібно до десятків додати десятки, а до одиниць — одиниці. 3 Первинне закріплення 1) Колективна робота. — Знайдіть суму чисел. 43 + 21 =54 + 32 = Діти розв’язують усно, промовляючи правило. — 43 - 4 десятки 3 одиниці. — 21 - 2 десятки 1 одиниця. Десятки додаю до десятків, а одиниці — до одиниць. Сума дорівнює 64 (шістдесяти чотирьом). 54 - 5 десятків 4 одиниці. 32 - 3 десятки 2 одиниці. Десятки додаю до десятків, а одиниці — до одиниць. Сума дорівнює 86 (вісімдесяти шести). 2) Коментоване виконання завдань. а) Застосовуючи переставну властивість дії додавання, розв’яжіть приклади. 40 + 3 + 20 + 5 70 +2 + 20 + 8 + б)Розгляньте записи і поясніть розв’язання. 27 + 32 = 20 + 7 + 30 + 2 = 50 + 9 = 59 Висновок. Додаючи двоцифрові числа, десятки додають до десятків, а одиниці — до одиниць. 4 Самостійна робота 1 варіант 45 + 5122 + 33 67 + 12 2 варіант 13 + 6644 + 22 34 + 41 Самоперевірка — за готовим зразком з дошки. 1 варіант — 96; 55; 79; 2 варіант — 79; 66; 75. ● Фізкультхвилинка МАШИНИ Ми тепер вже анітрішки Не будем ходити пішки. До машини підійдем І машину заведем. Зробимо машині вправи — Їдем на колесах правих. Не втомились ще, машини? Їдем на колесах лівих. Зараз дружно загули Всі машини «Жигулі», А тепер загальмували, Відпочити на мить стали. В нас колеса накрутились, Наїздились, натомились. Тож дамо їм відпочити І походим пішки, діти. Йдем на п’ятках, на носках, Політаєм, наче птах. Ви вже, друзі, відпочили? До роботи тихо сіли. В. Чабан V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач 1)Коментоване розв’язування задачі. Із класу викликали до кабінету лікаря 12 учнів. У класі залишилося 17 учнів. Скільки всього учнів було в класі? 2)Розв’язування задач складанням виразу різними способами. У коробці було 14 червоних і 12 синіх ялинкових шарів. Діти принесли ще 11 шарів. Скільки шарів стало в коробці? — Розв’яжіть цю задачу трьома способами. (Ходьба.) (Стрибки на правій нозі.) (Стрибки на лівій нозі.) (Обертання рук.) (Руки на пояс.) (Ходьба.) (Повільні помахи руками.) (Сідають за парти.) 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв'язування логічних задач • Бегемот важчий за носорога, а носоріг важчий за бика. Хто з них найлегший? (Бик) • Віті, Петрикові й Андрійкові подарували по відеокасеті: одну — з комедією, другу — з веселими мультфільмами, а третю — з фантастичним фільмом. Хто що отримав у подарунок, якщо відомо, що Петрик і Вітя не люблять дивитися мультфільми, а Андрійко і Петрик у процесі перегляду реготали до упаду? (Віті — з фантастичним фільмом, Петрику — з комедією, Андрійку — з веселими мультфільмами.) 4 Розгадування математичних ребусів 100лиця Пі100лет Кі100чка100вп 40а VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — З яким обчислювальним прийомом ми ознайомилися на уроці? — Розкажіть алгоритм додавання двоцифрових чисел. наведіть приклади. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2730 | |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Всього коментарів: 0 | |