Урок 3. Птицю впізнають по пір’ю, а людину - по мові Матеріал до уроку: В. Гринько «Мова», В. Лучук «Найрідніші слова». Мета: виховувати культуру мовлення, любов до української мови; збагачувати мовлення новими словами; вчити порівнювати вірші. ХІД УРОКУ I. Організаційна частина Учитель Добридень, любі діти! Як нам з вами не радіти! Божий день дає нам змогу гомоніти. Слово до слова — в нас вийде чудова розмова, Розмова про мову та її чудові слова. II. Розчитування (за допомогою вчителя) Слова, слова... Вони в собі всі різні: Тривожні й тихі, радісні й сумні; Є терпеливі, є жорстокі й грізні, Лукаві й чесні, мудрі і смішні... Не грайся словом. Є святі слова, Що матері з доріг вертають сина... Спіши до неї, доки ще жива, Допоки розум і допоки сила... Знайди те слово — вічне і земне — За часом час нам світ перестилає. Минуще все. Лиш слово не мине І та любов, що смертю смерть долає. — Які бувають слова? — Які прохання автора торкаються нашого серця? Читання складової таблиці з нарощуванням темпу. — Чи є серед прочитаних слово-іменник? (Край) — А що означає слово край? (Одне із значень слова «край» — Батьківщина, Вітчизна.) — А як називається наш рідний край? (Україна) Учитель. Є щось святе в словах «мій рідний край». Для нас — це матусі пісня ніжна, Лагідне і підбадьорливе слово татуся. Це спів соловейка у лузі, Це щира розмова у дружньому крузі. Це мова наша кохана. Ми даруємо їй свій урок. III. Знайомство з віршем варвари Гринько «Бова» 1. Учитель виразно читає вірш. Учні слухають і готують відповіді на запитання, записане на дошці. — Що повинні дарувати діти людям? 2. Вправляння у виразності читання вірша. Учні напівголосно перечитують вірш, визначають, що читати його треба в помірному темпі, піднесеним голосом. — Як ви розумієте вислів «слово у серці, як зернятко в ниві»? (Відповіді дітей.) Які почуття викликає у вас вірш? Пильнуйте, доглядайте мудре зерно. Нехай заколоситься, хай буде Щедрим, добрим урожай! Про це, дитино, завжди пам’ятай! Найкращі, найтепліші, найщиріші слова ти пригадай. — Першим до нас приходить слово. З колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою. «Мамо, тато, баба», — лепече дитина. Як дивні перші слова! А потім знання поширюються. Дитина спинається на ноги, пізнає за день десятки нових слів, звучних та красивих. Завдання. Прочитайте ці слова. Перед вами — складовиця, В ній заховані слова. Уважні будьте, не зівайте, Слова правильно читайте! Кві — каз — ка — во — тра — ва — ліс — сон — ня — це. — З кожним словом світ ширшає, розкриває свої принадні мрії, обрії... Світ — мов казка... І пізнаємо ми його за допомогою слова. А все починається з найрідніших слів. IV. Робота над твором Б. Лучука «Найрідніші слова» 1. Читання тексту (мовчки). 2. Читання тексту дівчатками, а потім — хлопчиками. Читання «хвилею». По ходу читання учитель тлумачить невідомі слова. Вперше — ліс. Незглибинний — дуже глибокий, безмежний. Раїна — різновид тополі. 3. Творче завдання. — Мова — дивний скарб. Щирі, найперші слова. Автор В. Лучук у своєму вірші пише: Тополиний ліс в діброві Шелестить своє весні, — Таємниче в рідній мові Одкривається мені. — Розкажіть, що таємничого ви відкрили для себе. Спробуйте дати відповідь у віршованій формі. V. Порівняння змісту обох віршів Учні роблять висновок, що вірші вчать любити рідну мову, рідне слово і дарувати людям щирі добрі слова, пізнавати й розкривати для себе зміст нових слів. VI. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1622 | |
Ура! Канікули! |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Будівельний конструктор |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Всього коментарів: 0 | |