УРОК 25 Тема. Народні промисли УкраїниМета: збагатити новими знаннями про народні промисли України; розвивати уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати; виготовляти поробки з пластиліну, соломки; вишивати «хрестиком»; виховувати уміння бачити, розуміти прекрасне, милуватися красою; виховувати бажання берегти, примножувати традиції українського народу. Форма уроку: інтегрований урок: природознавство, ручна праця, музика. Обладнання: три столики для бабусь, на яких розмістити потрібний матеріал і знаряддя праці для: виготовлення ляльок із соломи, виліплення пташок, куманців із пластиліну, вишивання «хрестиком»; вишиваний рушник; малюнки давнього кухонного посуду, чашки і блюдця; слова пісні «Грицю, Грицю, до роботи»; словничок: гончар, художник, майстер по дереву, кухлики, куманці, горщик, підсвічник; запис пісні «Хай сонечком світить українська душа» у виконанні М. Гнатюка; малюнок пасіки, бджіл. Хід уроку I. Організаційний момент — На нашому уроці присутні бабусі; мої помічниці — «золоті руки». Давайте познайомимося з шановними гостями: бабуся Катря — майстриня у вишиванні, це її рушник; бабуся Галина, виготовляє ляльки з соломи, бабуся Дарина має талант ліпити різних пташок із тіста. Я запросила цих майстринь, щоб вони передали своє вміння вам. А ще одні наші гості займаються бджільництвом. Вони пригостять вас коржиками з медом, узваром, споконвічною їжею українців. II. Спостереження за погодою, природою Прогностики повідомляють про свої спостереження за погодою. III. Перевірка домашнього завдання Індивідуальні завдання: 1) Назвати найбільші міста України, про одне із них розповісти детальніше; 2) назвати найбільші ріки України, про місцеву річку розповісти детальніше. — Підсумуємо ваші знання про наше місто: як називається? Чому? Як давно воно виникло і яка історія виникнення? Якою продукцією славиться наше місто? (Звучить пісня «Хай сонечком світить українська душа»). IV. Фізкультхвилинка V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу — Які ви знаєте народні промисли України? — Я разом з нашими шановними гостями пропоную вам самим бути майстрами. А для цього виберіть, яку справу ви будете виконувати, на що здатні ваші руки. Як робити ту чи іншу поробку, будуть вчити вас майстри своєї справи. Кожен із вас вибирає собі справу по серцю. (Діти йдуть до тієї бабусі, справу якої вибрали. Під тиху музику діти виконують роботу. Кращі роботи потім поміщаються на поличці.) Після 20 хвилин роботи бджільники розповідають про бджіл, пасіку, про те, як цікаво і корисно займатися бджільництвом. 4. Всі діти і дорослі смакують коржиками-медяниками, запивають узваром із сухофруктів. VI. Музична пауза (запрошений вчитель музики) — З давніх-давен українці славилися мелодійними піснями, танцями. Для танців вони одягали особливий одяг — яскравий вінок у дівчаток, розцяцькові чобітки; у хлопців кольорові штани і солом'яні брилі, у кожного вишивані сорочки і пояси. (Учні виконують танець «Гопак») — Український народ — майстер на жарти, гумор. Скільки українських жартівливих пісень дійшло до нас з тих давніх часів. Одну із них ми розучимо. (Діти розучують пісню «Грицю, Грицю, до роботи!») VII. Підсумок уроку Подякуємо всім нашим гостям і побажаємо їм здоров'я! (Оплески) VIII. Домашнє завдання Поговорити з рідними, щоб дізнатись про їх талант. Може, і у вашій сім'ї збереглася якась давня річ, зроблена дідусем чи бабусею. А може, ваші батьки — справжні майстри побутових речей. | |
| |
Переглядів: 2824 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Панно для класної кімнати |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |