Урок 60-61. Пдвлиські відкриття дивосвіту дітьми Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом»; казки учнів Павлиської школи. Мета: спонукати дітей до творчості, викликати бажання бути творцями у своїй школі під голубим небом, використовувати виражальні можливості мови; ознайомити із зразками творчості дітей Павлиської школи; розкрити красу використаних ними художніх засобів; виховувати любов до слова, бажання користуватися його красою й силою. Обладнання: картки на розширення поля читання. ХІД УРОКУ I ЧАСТИНА I. Організація класу Учитель Весела стежина веде дитину У світ природи, дивний світ, Де є метелик, є калина, Сніжинка біла й маків цвіт. Де бджоли пісню літа співають, Палає квітка в краплях роси, Цвіркун на скрипці грає, — Зумій відчути оце все. За всю турботу та щиру ласку Природа віддячить тобі не раз. Тож не поруш чарівну казку — Нехай усіх вона радує нас! IІ. Мовна розминка 1.читання складів у таблиці. Об’єднайте склади в слова. кра чадобчуй ро ніжса щи рість вдяч рівпо гатаваність 2.Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я. 5 теплі8 плоди 2 в 6 дає3 любові 7 хороші1 виховання 4-й 3.З’єднайте частини прислів’я. Коли даруєш радість іншому,... Плати добром... Добро творити — за добро. себе веселити. радієш сам. 4. Прочитайте вірш, вставляючи пропущені голосні літери. Шк-л р-д-ст-, м-др-ст — д-м Т-пл — й з-т-шн — х-й б-д — в н-м . Т-тч-к-ють т-б-, -см-хн-сь, Т-т люб-в — н-д-я зл-л-сь. (Школа — радості, мудрості дім, тепло й затишно хай буде в нім. Тут чекають тебе, усміхнись, тут любов і надія злились.) IІІ. Робота над новим матеріалом Розповідь вчителя. — А Любов цю подарувала нам велика й мудра Людина. Серцем вона відчула голос: «Багато на світі зла. Чорні хмари війни закривають світ краси й добра. Iди до людей, Добротворцю, краси рідної землі охоронцю, даруй людям красу, вчи добра». I Людина пішла між люди, творила красу до останнього подиху, дарувала людям радість. Людина — Учитель — створила для своїх учнів «Школу радості». У добрі та в радості виховувала гарних, красивих людей, здатних нести у світ мир, добро та красу. Тією людиною був В. О. Сухомлинський. У своєму Павлиші заснував він для маленьких діточок «Школу радості». Це була школа життя, школа мислення, милування, школа думки, краси, праці для душі й тіла. Разом з маленькими дітьми Учитель ходив до лісу, на лук, на ферму, діти вчилися спостерігати, бачити й чути, мислити й відчувати, розуміти красу довкілля й любити найкращий у світі край — свою Батьківщину. Сьогодні ми прочитаємо про цю школу. IV. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Що таке школа під голубим небом» 1. Читання вчителем оповідання. — Коли приходили діти до вчителя? 2. Словникова робота. Читання колонок слів тихо, потім — пошепки. Спалахуєвечір приходять літній сідаємо зірочка замовкаєзвуки долинають години спить казки мерехтить школа Повторне читання вголос «ланцюжком». — Якими словами автор описує вечір? — Куди прибігали діти? — Чим займалися діти в школі під голубим небом? 4. Вправи на розвиток читання. 1) Читання вправою «Доповни речення». Щодня... . Увесь... . Діти... . Все... . 5. Читання «луною». 6. Вправи на розуміння прочитаного. До іменників дібрати прикметники з тексту. Вечір (літній); небі (голубому); зірочка (перша); звуки (таємничі); вечори (прекрасні); години (дивовижні). 7. Переказ оповідання. V. Підсумок уроку — Чим сподобалась вам ця школа? — Якою ви уявляєте свою школу? — Розкажіть про В. Сухомлинського. Учитель Його любов і серце, Віддане для діток, Щастям яскравим у душах бринить. Мудрі поради, теплі слова Вічно нестимуть усі в майбуття! ІІ ЧАСТИНА І. Організаційний момент Учитель Матінко Природо! Яви свою ласку, Поділись секретами — Розкажи нам казку. Будем тебе завжди Ми оберігати, Щоб могла ти дітям Казки розповідати. 1-й учень Гарна дуже наша Школа просто неба. В матінки-природи Добре вчитись треба! Бережіть дерева, трави, Квіти, небо голубе. Береги природу — Берегти себе! 2-й учень Всі прийшли на землю, щоб добро творити, Щоб ростить старанно честі деревце. Треба добрим бути, чесно завжди жити, Й ти ніколи в світі не забудь про це! 3-й учень Вмій усе любити серцем і душею, І тоді твій розум, як мак, зацвіте I полине в поле з вітром розмовляти, Казочку чудову діткам написати... — А у Павлиській школі діти самі складали казки про вітер, квіти, росинки. Сьогодні ми прочитаємо творіння їх розуму й душі. IІ. Робота над казкою Бладислава Курки 1. Читання казки вчителем. — До кого порадили звернутись із запитанням? 2. Словникова робота. Читання слів, поданих аналітико-синтетичним методом. 3. Читання казки «ланцюжком». 4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання. — Хто розповів хлопчику таку пригоду? — Зачитайте, як вбралось сонечко. — Чому розірвалися намистинки? — Зачитайте зачин, а потім — кінцівку. — Як ви гадаєте, чи вдалося автору дати відповідь на поставлене у зачині питання? 5. Вправи на розвиток техніки читання. 1) Читання «луною». 2) Гра «День і Ніч». питайте IІІ. Опрацювання казки Івана Пономарьова «Як горобчик у вирій літав» 1. Читання казки вголос «ланцюжком». 2. Тестування. 1) Як звали горобчика? а) Чив; б) Чик; в) Чув. 2) Чию розмову підслухав горобчик? а) Гусей; б) качок; в) курей. 3) Куди збиралися качки? а) У подорож; б) у вирій; в) на став. 4) Де шукає поживу горобець? а) У теплих краях; б) біля людських осель; в) біля озера. 3. Самостійне читання казки. 4. Відповіді на питання. — Коли відлітали качки? — Яким у ключі летів горобчик? — Що завадило горобчику летіти з качками? Заповнюється таблиця «Вираження почуттів після читання казок». Радість задоволення незадоволення Смутокзахопленняздивування Сум співчуття вдячність Жальобуреннязневага Страх ніжністьвіра (в... ) Повагатривога любов (до...) 5.Диференційована творча робота. Вправа «Увійдіть в образ» Дівчатка. Я квіточка. Я росту серед сестричок-квіточок. Я тягну до сонечка свої руки-пелюстки. Я танцюю з вітерцем чарівний вальс. Дівчатка складають казку «Квітка і Вітер». Хлопчики. Я дуб, могутній і сильний. Мене пестить сонечко й я росту, мужнію. Моє чарівне, розкішне листя розвиває гордо вітерець. Хлопчики складають казку «Дуб і Сонечко». IV. Підсумок уроку — Приємно вам було почути про таку школу, про стосунки між дітками? — Що б ви розповіли про свою школу, про своїх друзів? — Що б ви запропонували змінити або доповнити своїми бажаннями та мріями? — Школа — це велика країна, де діти здобувають знання, вчаться перемагати, творити, розкривають свої таланти й здібності. Найсвітліша дорога в світі — Це дорога до знань, до школи, Школи радості й добра, Школи мудрості та любові. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1712 | |
З Елзіком по планеті |
Декоративна аплікація |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Весняні свята. Великдень |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |