Пдвлиські відкриття дивосвіту дітьми

Урок 60-61. Пдвлиські відкриття дивосвіту дітьми

Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом»; казки учнів Павлиської школи.

Мета: спонукати дітей до творчості, викликати бажання бути творцями у своїй школі під голубим небом, використовувати виражальні можливості мови; ознайомити із зразками творчості дітей Павлиської школи; розкрити красу використаних ними художніх засобів; виховувати любов до слова, бажання користуватися його красою й силою.

Обладнання: картки на розширення поля читання.

ХІД УРОКУ

I ЧАСТИНА

I. Організація класу

Учитель

 Весела стежина веде дитину У світ природи, дивний світ,

 Де є метелик, є калина,

 Сніжинка біла й маків цвіт.

 Де бджоли пісню літа співають,

 Палає квітка в краплях роси,

 Цвіркун на скрипці грає, —

 Зумій відчути оце все.

 За всю турботу та щиру ласку Природа віддячить тобі не раз.

 Тож не поруш чарівну казку —

 Нехай усіх вона радує нас!

IІ. Мовна розминка

1.читання складів у таблиці. Об’єднайте склади в слова.

 кра чадобчуй

 ро ніжса щи

рість вдяч рівпо

 гатаваність

2.Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я. 5 теплі8 плоди

2 в 6 дає3 любові

7 хороші1 виховання

 4-й

 3.З’єднайте частини прислів’я. Коли даруєш радість іншому,... Плати добром...

Добро творити —

 за добро. себе веселити. радієш сам.

 4. Прочитайте вірш, вставляючи пропущені голосні літери.

Шк-л р-д-ст-, м-др-ст — д-м

Т-пл — й з-т-шн — х-й б-д — в н-м .

Т-тч-к-ють т-б-, -см-хн-сь,

Т-т люб-в — н-д-я зл-л-сь.

(Школа — радості, мудрості дім, тепло й затишно хай буде в нім.

Тут чекають тебе, усміхнись, тут любов і надія злились.)

IІІ. Робота над новим матеріалом

Розповідь вчителя.

— А Любов цю подарувала нам велика й мудра Людина. Серцем вона відчула голос: «Багато на світі зла. Чорні хмари війни закривають світ краси й добра.

Iди до людей, Добротворцю, краси рідної землі охоронцю, даруй людям красу, вчи добра».

I Людина пішла між люди, творила красу до останнього подиху, дарувала людям радість. Людина — Учитель — створила для своїх учнів «Школу радості».

У добрі та в радості виховувала гарних, красивих людей, здатних нести у світ мир, добро та красу. Тією людиною був В. О. Сухомлинський.

У своєму Павлиші заснував він для маленьких діточок «Школу радості».

Це була школа життя, школа мислення, милування, школа думки, краси, праці для душі й тіла. Разом з маленькими дітьми Учитель ходив до лісу, на лук, на ферму, діти вчилися спостерігати, бачити й чути, мислити й відчувати, розуміти красу довкілля й любити найкращий у світі край — свою Батьківщину.

Сьогодні ми прочитаємо про цю школу.

IV. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Що таке школа під голубим небом»

 1. Читання вчителем оповідання.

— Коли приходили діти до вчителя?

 2. Словникова робота.

Читання колонок слів тихо, потім — пошепки.

Спалахуєвечір

приходять літній

сідаємо зірочка

замовкаєзвуки

долинають години

спить казки

мерехтить школа

Повторне читання вголос «ланцюжком».

 — Якими словами автор описує вечір?

 — Куди прибігали діти?

 — Чим займалися діти в школі під голубим небом?

4. Вправи на розвиток читання.

 1) Читання вправою «Доповни речення».

 Щодня... .

 Увесь... .

 Діти... .

 Все... .

5. Читання «луною».

6. Вправи на розуміння прочитаного.

 До іменників дібрати прикметники з тексту.

 Вечір (літній); небі (голубому); зірочка (перша); звуки (таємничі); вечори (прекрасні); години (дивовижні).

7. Переказ оповідання.

 V. Підсумок уроку

 — Чим сподобалась вам ця школа?

 — Якою ви уявляєте свою школу?

 — Розкажіть про В. Сухомлинського.

 Учитель

Його любов і серце,

Віддане для діток,

Щастям яскравим у душах бринить. Мудрі поради, теплі слова Вічно нестимуть усі в майбуття!

ІІ ЧАСТИНА

 І. Організаційний момент

 Учитель

Матінко Природо!

Яви свою ласку,

Поділись секретами —

 Розкажи нам казку. Будем тебе завжди Ми оберігати,

 Щоб могла ти дітям Казки розповідати.

 1-й учень

 Гарна дуже наша Школа просто неба.

 В матінки-природи Добре вчитись треба! Бережіть дерева, трави, Квіти, небо голубе. Береги природу — Берегти себе!

 2-й учень

 Всі прийшли на землю, щоб добро творити, Щоб ростить старанно честі деревце.

 Треба добрим бути, чесно завжди жити,

 Й ти ніколи в світі не забудь про це!

 3-й учень

 Вмій усе любити серцем і душею, І тоді твій розум, як мак, зацвіте

 I полине в поле з вітром розмовляти, Казочку чудову діткам написати...

— А у Павлиській школі діти самі складали казки про вітер, квіти, росинки.

Сьогодні ми прочитаємо творіння їх розуму й душі.

IІ. Робота над казкою Бладислава Курки

 1. Читання казки вчителем.

— До кого порадили звернутись із запитанням?

 2. Словникова робота.

Читання слів, поданих аналітико-синтетичним методом.

 3. Читання казки «ланцюжком».

 4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

— Хто розповів хлопчику таку пригоду?

— Зачитайте, як вбралось сонечко.

— Чому розірвалися намистинки?

— Зачитайте зачин, а потім — кінцівку.

— Як ви гадаєте, чи вдалося автору дати відповідь на поставлене у зачині питання?

 5. Вправи на розвиток техніки читання.

1) Читання «луною».

2) Гра «День і Ніч».

питайте

IІІ. Опрацювання казки Івана Пономарьова «Як горобчик у вирій літав»

1. Читання казки вголос «ланцюжком».

2. Тестування.

1) Як звали горобчика?

а) Чив;

б) Чик;

в) Чув.

2) Чию розмову підслухав горобчик?

а) Гусей;

б) качок;

в) курей.

3) Куди збиралися качки?

а) У подорож;

б) у вирій;

в) на став.

4) Де шукає поживу горобець?

а) У теплих краях;

б) біля людських осель;

в) біля озера.

3. Самостійне читання казки.

4. Відповіді на питання.

— Коли відлітали качки?

— Яким у ключі летів горобчик?

— Що завадило горобчику летіти з качками?

Заповнюється таблиця «Вираження почуттів після читання казок».

Радість задоволення незадоволення

Смутокзахопленняздивування

Сум співчуття вдячність

Жальобуреннязневага

Страх ніжністьвіра (в... )

Повагатривога любов (до...)

 5.Диференційована творча робота.

Вправа «Увійдіть в образ»

Дівчатка. Я квіточка. Я росту серед сестричок-квіточок. Я тягну до сонечка свої руки-пелюстки. Я танцюю з вітерцем чарівний вальс.

Дівчатка складають казку «Квітка і Вітер».

Хлопчики. Я дуб, могутній і сильний. Мене пестить сонечко й я росту, мужнію. Моє чарівне, розкішне листя розвиває гордо вітерець.

Хлопчики складають казку «Дуб і Сонечко».

IV. Підсумок уроку

— Приємно вам було почути про таку школу, про стосунки між дітками?

— Що б ви розповіли про свою школу, про своїх друзів?

— Що б ви запропонували змінити або доповнити своїми бажаннями та мріями?

— Школа — це велика країна, де діти здобувають знання, вчаться перемагати, творити, розкривають свої таланти й здібності.

 Найсвітліша дорога в світі —

 Це дорога до знань, до школи,

 Школи радості й добра,

 Школи мудрості та любові.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1679 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Вітальні листівки. Оздоблення листівки
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]