Урок 46-47. Ми мандруємо у казку Матеріал до уроку: бр. Грімм «Зачарована красуня». Мета: проаналізувати чарівні перетворення як ознаку казки; розвивати творчі здібності учнів: уміння створювати казкові епізоди, розширювати ними зображені події; виховувати людяність у кожної дитини, моральність її вчинків. Обладнання: виставка казок письменників. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Ми мандруємо у казку, У цю радісну мить, Щоб зрозуміти, як прекрасно В світі білому жить. Хай минає дитинство у перебігу літ — Не забудеться дітям казки лагідний світ! II. Орфоепічні вправи Промовляння скоромовки. Котик Лапанчик муркоче на лаві, Клава на лаві, і котик на лаві — Лагідно казку розказує Клаві. — Який звук найчастіше повторюється в цій скоромовці? 2.Робота з деформованими реченням-прислів’ям. 3.читання анаграм. кізарМ сакра долюжер роковале річавник 4.Учитель. Чарівник змахом своєї палички зачаклував слова, заховав голосні звуки. Розчаклуйте їх! З_ч_р_в_н_ Кр_с_н_. — Саме ці слова й є назвою казки, з якою ми сьогодні познайомимось. IІІ. Робота над новим матеріалом 1. Вступне слово вчителя. — Ця казка особлива тим, що її написали два брати — Якоб і Вільгельм Грімм. Їхні казки чудові, змістовні, вони зацікавили увесь світ. Напевне, і ви не раз чули назви творів цих братів: «Бременські музиканти», «Золота гуска», «Білосніжка». 2. Робота над казкою братів Грімм «Зачарована красуня». 1) Підготовка до читання. Словникова робота. Слова із «Словничка-сундучка». Бідкалися обдивлятися людськими дивовижним справдитися помститися нетямився пом’якшити наприкінцікухарчука доброчесність продертись 2) Читання казки комбінованим способом. а) Читання «луною» до слів «Як дійде королівна п’ятнадцять років». Відповіді на питання. — Чому бідкалися король і королева? — Що сказала жаба королеві? — Кого запросив король на родини і з якою метою? —Чому з’явилося 13 чарівниць? б) Читання вголос «ланцюжком» до слів «Так минуло багато-багато років». Відповідь на питання. — З яким побажанням звернулася 12-та чарівниця? — Який наказ видав король? — Що ж трапилось того дня, коли їй виповнилось 15 років? — Кого зустріла дівчина? — Що відбулося в королівстві? — Який поголосок пішов по країні? 3) Самостійне читання казки до кінця. — Що сталося через багато років? — Скільки років минуло з того часу? — Як вдалося королевичу побороти чари злої чаклунки? 3. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Відшукати і зачитати споріднені слова до слова королева та кухар. 2) Читання вправи «Доповнити речення». I сталось так, як... . Коли одинадцята... . I ось того дня... . А навкруги почав... . Пробудилися на дворі... . 4.Гра «Влуч в яблучко». Тест на розуміння прочитаного. 1. Одного разу королева...: а) вмивалась; б) купалась; в) прибиралась. 2. В королівстві жило...: а) 11 чарівниць; б) 12 чарівниць; в) 13 чарівниць. 3. Король видав наказ...: а) викинути веретена; б) спалити веретена; в) порубати веретена. 4. Почала вона підійматися...: а) широкими сходами; б) стрімкими сходами; в) крученими сходами. 5. Королевич схилився і ...: а) привітав її; б) поцілував її; в) підняв її. 5.Поділ тексту на частини, складання плану. IV. Підсумок уроку — Чим зачарувала вас ця казка? — Хто вам сподобався й чому? — Чи завжди у казці добро перемагало зло? — І так було, так завжди буде, допоки добрі є на світі люди! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1573 | |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Дещо з історії |
Всього коментарів: 0 | |