Урок 48. Казка в гості завітала... Матеріал до уроку: П. Єршов «Горбоконик». Мета: удосконалювати навички виразного читання та стислого переказу поетичної казки; уміння визначати характер дійових осіб та давати оцінку їхнім вчинкам; виховувати інтерес до книги. Обладнання: книга П. Єршова «Горбоконик». ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Як чудово в світі жити, Де уміють любити й дружити, Цінувати добро і вітати красу, Бо тоненькі корінчики краси — Це чарівні народні казочки, Що містять таємницю Трьох світів, трьох богів — Підземного, земного і небесного. — Любі діти, казка стукає у двері, привітаємо її! Дуже-дуже постарайтесь — і впізнаєте її. II. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1. Відгадування загадки. Підробив він голосок, Став на маминім співати. Здогадалися малята: «Вовк — не наша мати». («Вовк та семеро козенят») 2. Гра «Запам’ятай і швиденько називай». Діти читають слова на картках, після читання закривають картки й промовляють слова по пам’яті. Віршісмерть казкисини оповідання горе король дива чарівницязло 3. Виразне читання вірша. Казка в гості завітала, В коло друзів всіх зібрала. Будем вірно ми дружити, Буде вічно казка жить! III. Повідомлення теми і мети уроку — Казки є різні й цікаві. Ми вже в цьому переконались. Але сьогодні ми прочитаємо особливу казку. Ви самі повинні помітити цю особливість після того, як почнете її читати. А написав її для нас російський письменник Петро Павлович Єршов. Будучи ще студентом, П. Єршов написав казку «Горбоконик». Саме ця казка принесла йому славу. Сьогодні на уроці ми прочитаємо лише уривки з цієї казки. IV. Опрацювання казки П. єршова «Горбоконик» 1.Виразне читання казки вчителем. — чим відрізняється ця казка від уже знайомих вам? — Де проживав дідусь? — Скільки синів було у старенького? — Яке лихо її спіткало? — Що вони надумали? 2. Словникова робота. Слова із «словничка-сундучка». Читання слів у різному темпі. Пригоду смеркатись Iзродузбиратись настала обходить напалазаржу взявдонині почвалавлюдині лиходійникповартувати Підберіть слова-антоніми до слів горе, смеркатись, сходить. 3. Самостійне читання твору. — Як кожен з братів поставився до нічного вартування? — Кому вдалося зловити кобилицю? 4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. — Зачитайте, як вартував старший брат. — Чи добросовісно поставився до вартування середульний брат? — Що пообіцяв батько найменшому сину? — Як ніс варту найменший син? — Зачитайте слова-звертання до Івана. — Що пообіцяла кобилиця Івану? 5. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Читання «луною» до слів «Зловить...». 2) Гра «Заблукали слова». На дошці записано уривок з казки з пропущеними словами, діти повинні їх пригадати й назвати. Стрепенулася... . Ще й очима... . Шию... звила... . I зірвалась, як... . 3) Відшукайте речення за першими словом. Почую... Через... Хоче... 4) З’єднайте слова лівої і правої колонки так, щоб вийшли порівняння, які автор вжив у казці. Зірвалась, як лебедем Шию звела стріла 5. Гра «Об’єднай і прочитай». У таблиці записані слова з казки. Об’єднайте ці слова і прочитайте вислів. менівмів володітьти сидіть мноюнабудеш V. Підсумок уроку — Чи сподобалась вам казка? — Як, на вашу думку, чому кобилиця підкорилася Івану? — Ким буде Горбоконик для Івана? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2533 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Всього коментарів: 0 | |