💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Всі дванадцять місяців!

Урок 16. Всі дванадцять місяців!

Матеріал до уроку: М. Підгірянка «Співанка про місяці».

Мета: розвивати образне бачення поетичних картин; удосконалювати навички виразного читання, уміння передавати почуття та емоції ліричного героя поезії; сприяти формуванню образної пам’яті, вихованню любові до поетичного слова, рідної природи та бережливого ставлення до них.

Обладнання: малюнки із зображенням карток різних пір року.

ХІД УРОКУ

 I. Організація класу

 Учитель

II. Мовна розминка

 1. Учитель

2. Стали молодці свою пору року закликати, а ми їм в цьому допомагатимемо:

Вересень

Березень

Жовтень

Листопад

Квітень

Травень

— Ой щаслива та пора, що закликала своїх молодців! Вони дійсно славні, працелюбні. своєю працею, вони прославили свою пору року. (Діти добирають характеристику дій місяців кожної пори року.)

Зиму — тим, що снігом землю покривали.

Весну — тим, що зерном землю засівали.

Літо — тим, що гріли, пестили, ласкали.

Осінь — тим, що збирали врожай.

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Дуже вдало описала роботу та завдання братця-місяця Марія Під-гірянка у своєму вірші «Співанка про місяці».

IV. Опрацювання вірша

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Про що розповідається у вірші?

— Що вам сподобалось?

2. — Давайте уявімо, що в нашому класі зібрались усі братці-молодці, а тому кожен про себе розповість сам.

Слухай слова, пригадай рядки з вірша: про який місяць вони говорять? Дує задзвонить ґаздує

будує склонитьдарує

розвієпожовтіє

3. Виразне читання вірша.

— Який настрій викликають у вас зимові, весняні, літні та осінні місяці?

— Яку інтонацію читання підказують слова ой, гей?

4. Опрацювання вірша Марійки Підгірянки.

— Любов до природи, отой веселий настрій, який поетеса передає у своїх віршах, відчувається всіма від малого до великого. Читаючи її вірші, оживає в душі сокровенне — велика, палка любов до природи. Ми любимо з вами, діточки, природу. І обов’язок наш — бути слухняними та вдячними дітками, саме такими, про яких пише у своєму вірші Марійка Підгірянка.

Читання вірша вчителем.

— На кого поглядала пташина?

— А як, на вашу думку, чому саме на діток вона задивлялася?

5. Самостійне читання вірша учнями.

— Яка розмова відбулась між пташиною і дітками?

— З чого видно, що дітки раділи прильоту ластівки?

— Прочитайте за особами їхню розмову.

6.Вправи на розвиток техніки читання.

Читання колонок слів скоромовкою.

Чорно-біла безпечно

вила гніздечко

кружляла накажемо

поглядалаприв’яжемо

«Відловіть» рядки вірша.

Л-п — гн-зд-, ск-р-, д-х-м,

В-ст-л-й м-к-ньк-м п-х-м Б-н-д-йн-, н-ш — стр-х-3-х-ст-ть т-б — в-д л-х-.

— А як ви, дітки, зустрічаєте пернатих друзів?

— Що приносять вони у наші домівки?

— Так, саме радість своїм співом вони приносять у наш рідний край. А твори Марійки Підгорянки, як чудові яскраві квіти, цвітуть на сторінках книжок, щоб вічно цвісти у душах людей — і дорослих, і діточок. Бо її вірші:

 Ніжні, лагідні, тендітні,

 До діток й звірят привітні,

 Як струмочки, все бринять Серед лісу, поля, саду...

 Як криниця чарівна,

 Пісеньки її дзвенять.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 1395 | Рейтинг: 0.0/0
Птахи
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]