Урок 16. Всі дванадцять місяців! Матеріал до уроку: М. Підгірянка «Співанка про місяці». Мета: розвивати образне бачення поетичних картин; удосконалювати навички виразного читання, уміння передавати почуття та емоції ліричного героя поезії; сприяти формуванню образної пам’яті, вихованню любові до поетичного слова, рідної природи та бережливого ставлення до них. Обладнання: малюнки із зображенням карток різних пір року. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель II. Мовна розминка 1. Учитель 2. Стали молодці свою пору року закликати, а ми їм в цьому допомагатимемо: Вересень Березень Жовтень Листопад Квітень Травень — Ой щаслива та пора, що закликала своїх молодців! Вони дійсно славні, працелюбні. своєю працею, вони прославили свою пору року. (Діти добирають характеристику дій місяців кожної пори року.) Зиму — тим, що снігом землю покривали. Весну — тим, що зерном землю засівали. Літо — тим, що гріли, пестили, ласкали. Осінь — тим, що збирали врожай. III. Повідомлення теми й мети уроку — Дуже вдало описала роботу та завдання братця-місяця Марія Під-гірянка у своєму вірші «Співанка про місяці». IV. Опрацювання вірша 1. Виразне читання вірша вчителем. — Про що розповідається у вірші? — Що вам сподобалось? 2. — Давайте уявімо, що в нашому класі зібрались усі братці-молодці, а тому кожен про себе розповість сам. Слухай слова, пригадай рядки з вірша: про який місяць вони говорять? Дує задзвонить ґаздує будує склонитьдарує розвієпожовтіє 3. Виразне читання вірша. — Який настрій викликають у вас зимові, весняні, літні та осінні місяці? — Яку інтонацію читання підказують слова ой, гей? 4. Опрацювання вірша Марійки Підгірянки. — Любов до природи, отой веселий настрій, який поетеса передає у своїх віршах, відчувається всіма від малого до великого. Читаючи її вірші, оживає в душі сокровенне — велика, палка любов до природи. Ми любимо з вами, діточки, природу. І обов’язок наш — бути слухняними та вдячними дітками, саме такими, про яких пише у своєму вірші Марійка Підгірянка. Читання вірша вчителем. — На кого поглядала пташина? — А як, на вашу думку, чому саме на діток вона задивлялася? 5. Самостійне читання вірша учнями. — Яка розмова відбулась між пташиною і дітками? — З чого видно, що дітки раділи прильоту ластівки? — Прочитайте за особами їхню розмову. 6.Вправи на розвиток техніки читання. Читання колонок слів скоромовкою. Чорно-біла безпечно вила гніздечко кружляла накажемо поглядалаприв’яжемо «Відловіть» рядки вірша. Л-п — гн-зд-, ск-р-, д-х-м, В-ст-л-й м-к-ньк-м п-х-м Б-н-д-йн-, н-ш — стр-х-3-х-ст-ть т-б — в-д л-х-. — А як ви, дітки, зустрічаєте пернатих друзів? — Що приносять вони у наші домівки? — Так, саме радість своїм співом вони приносять у наш рідний край. А твори Марійки Підгорянки, як чудові яскраві квіти, цвітуть на сторінках книжок, щоб вічно цвісти у душах людей — і дорослих, і діточок. Бо її вірші: Ніжні, лагідні, тендітні, До діток й звірят привітні, Як струмочки, все бринять Серед лісу, поля, саду... Як криниця чарівна, Пісеньки її дзвенять. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1395 | |
Птахи |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |