УРОК 30 — ПІДСУМКОВИЙ, 90 ХВИЛИН Тема. Знаємо і вміємо, прославляємо і захищаємо Мета: узагальнити і закріпити знання і вміння дітей про рослини і тварин, виділяти головне з усіх знань, робити висновки; формувати вміння висловлювати свої судження, встановлювати взаємозв’язки між об’єктами природи; розвивати уяву, зв’язне мовлення, уміння працювати в групі; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи, почуття любові і захоплення, прагнення пояснити бачене, сприйняте в природі, захистити все живе. |
УРОК 29 Тема. Гриби. Бактерії Мета: формувати уявлення про різноманітність грибів у природі, про їх значення у природі і цінність для людей, їх охорону; про бактерії як живі організми, про профілактику захворювань, що спричиняються мікроорганізмами. |
УРОК 28 Тема. Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин Мета: закріплювати уявлення про ознаки пристосування тварин до захисту від ворогів у природі; формувати уявлення про причини зникнення тварин, про шляхи охорони і збереження тварин у природі; формувати вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до захисту від ворогів. |
УРОК 27 Тема. Довкілля тварин. Як тварини добувають корм Форма проведення уроку: 20 хвилин уроку — екскурсія, урок серед природи на екологічній стежині. Мета: формувати поняття довкілля тварин, необхідні умови для життя рослиноїдних, хижих і всеїдних тварин, уявлення про ознаки пристосування тварин до добування корму в природі; формувати вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до добування корму. |
УРОК 26 Тема. Як розмножуються тварини Мета: формувати уявлення про особливості розмноження комах, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів; формувати вміння міркувати за аналогією, логічно будувати свою розповідь, працювати з текстом і малюнками підручника; виховувати пізнавальний інтерес до природи, відчувати моральну відповідальність за збереження природи. |
УРОК 25 Тема. Чим живляться тварини. Ланцюги живлення Мета: формувати поняття рослиноїдна, хижа і всеїдна тварини, вміння розрізняти тварин за способом живлення; поглибити поняття ланцюги живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізувати об’єкти природи, встановлювати взаємозв’язки між ними; виховувати бережливе ставлення до тварин на підставі осмислення цих взаємозв’язків. |
УРОК 24 Тема. Різноманітність тварин у природі Мета: розширити поняття звірі, птахи, комахи; сформувати елементарні поняття риби, земноводні, плазуни, вміння розрізняти тварин цих груп; сформувати вміння визначати істотні ознаки тварин, знаходити зайвий об’єкт серед їх сукупності, класифікувати, розвивати уяву; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження і самореалізації у пізнавальній діяльності. |
УРОК 23 Тема уроку. Тварини в природі. Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми Мета уроку: формувати уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; уміння розрізняти тварин одного виду і кількох видів; формувати вміння міркувати за аналогією, порівнювати; виховувати оцінне ставлення до власних вчинків та вчинків інших людей у ставленні до природи. |
УРОК 22 — 90 ХВИЛИН, ПІДСУМКОВИЙ УРОК Тема уроку. Чи можуть рослини захищатись? Охорона рослин. Рослини — частина живої природи Мета уроку: формувати уявлення про ознаки пристосування рослин від винищення тваринами і людьми, про причини зникнення рослин у природі та шляхи їх збереження; формувати вміння використовувати знання у новій ситуації, спілкуватися в сумісній діяльності; удосконалювати навички свідомого читання і зв’язного мовлення; виховувати здатність сприймати красу природи, потребу її охороняти й примножувати. |
УРОК 21 Тема уроку. Довкілля рослин. Як рослини пристосувалися до різних умов життя Мета уроку: формувати елементарні поняття довкілля рослини, необхідні умови росту і розвитку рослини; уявлення про окремі ознаки пристосування рослин до спеки, нестачі вологи, надміру вологи, нестачі світла; формувати вміння розрізняти ознаки пристосування окремих рослин до різних умов життя; удосконалювати вміння спостерігати за явищами природи, встановлювати взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи; виховувати спостережливість, допитливість, прагнення пояснити сприйняття в природі, доводити свою думку. |