Тема: Школа. Історія школи. Збереження шкільних традицій Мета: ознайомити учнів з історією школи; стимулювати роздуми учнів про роль навчання у житті людини; формувати переконання про знання як неоціненний скарб; запобігати спаду інтересу учнів до навчання. |
Тема: Розвиток людини після народження Мета: дати учням поняття про те, як росте і розвивається людина; вчити практично визначати масу тіла та зріст; розвивати увагу; сприяти формуванню потреби до пізнання світу та людини в ньому; виховувати почуття власного «Я», віру у свої сили. |
Тема: Людина — частина природи. Що відрізняє людину від тварини (мовлення, мислення, праця) Мета: формувати в учнів поняття, що людина — частина природи; дати уявлення про суть взаємовідносин людини та суспільства; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу та людини як соціальної і біологічної істоти; виховувати працелюбність, взаємоповагу. |
Тема: Маленька Україна чи велика... Мета: розширити знання учнів про свою країну; виховувати моральні риси характеру та поведінки, любов до Батьківщини, історії рідного краю. |
УРОК 36 — ПІДСУМКОВИЙ, 90 ХВИЛИН Тема уроку. У природі все взаємопов’язано Мета уроку: систематизувати й узагальнювати знання про неживу і живу природу; встановити взаємозв’язки й залежності між компонентами неживої природи, живої природи, між неживою і живою природою; удосконалювати вміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки, узагальнювати, застосовувати засвоєні знання, спілкуватись з опонентами; розвивати зв’язне мовлення, навички виразного і свідомого читання; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання охороняти і примножувати її багатства, гордість за красу і багатство природи своєї країни. |
УРОК 35 Тема уроку. Мозок і нерви. Як людина сприймає Мета уроку: формувати елементарні поняття нервова система, органи чуття людини; уявлення про роботу нервової системи і органів чуття, про шляхи збереження нервової системи і правила збереження органів чуття; формувати вміння розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходяться головний і спинний мозок, нерви; розрізняти органи чуття, дотримуватися режиму дня; чергувати розумову працю з фізичною та відпочинком; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між усіма органами тіла людини, доводити судження «Організм — єдине ціле», «Нервова система об’єднує організм в єдине ціле»; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес до власного організму, прагнення берегти власне здоров’я, розуміння його цінності для людини, залежності життя людини від стану здоров’я. |
УРОК 34 Тема уроку. Для чого і як людина дихає. Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи дихання, органи кровообігу Мета уроку: формувати елементарні поняття про органи дихання, органи кровообігу, пульс; уявлення про газообмін в легенях, про необхідність чистого повітря для дихання, про звички, які шкодять органам дихання, про шляхи збереження органів дихання здоровими; формувати уявлення про кругообіг крові в організмі, про шляхи збереження органів кровообігу здоровими; удосконалювати вміння висловлювати судження, встановлювати взаємозв’язки і залежності між органом і умовами його функціонування; розвивати уяву; формувати вміння моделювати взаємозв’язки між органом і умовами його функціонування; виховувати охайність, допитливість, пізнавальний інтерес до вивчення свого організму; розуміння необхідності берегти власне здоров’я, прагнення знати, як берегти серце, судини і вміти це робити, доброзичливо ставитися до інших людей. |
УРОК 33 (20 ХВИЛИН УРОКУ — В ЇДАЛЬНІ) Тема уроку. Як відбувається живлення людини. Бережи органи травлення Мета уроку: формувати елементарні поняття: травлення, органи травлення, рослинна їжа, тваринна їжа, уявлення про взаємозв’язок органів однієї системи, про гігієну харчування і догляд за зубами; формувати вміння розрізняти на своєму тілі місця, де розміщені органи травлення; доглядати зуби, правильно харчуватися; формувати вміння самостійно виконувати практичну роботу, встановлювати функціональні зв’язки (будова органу — його функція); удосконалювати вміння узагальнювати і робити висновки; виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я. |
УРОК 32 Тема уроку. Скелет — опора тіла людини. Як бути струнким. Як людина рухається? Чому треба тренуватися? Мета уроку: формувати уявлення про м’язи організму, елементарні поняття: скелет людини, постава правильна, робота м’язів, тренування м’язів; формувати уміння розрізняти основні частини скелета на своєму тілі, правильно сидіти за партою, запобігати викривленню хребта і кісток; знаходити м’язи у своєму тілі, правильно стежити за своєю поставою; формувати вміння застосовувати знання у практичній діяльності, логічно мислити, правильно висловлюватися; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я, займатися фізичною працею, спортом. |
УРОК 31 Тема уроку. Людина — частина природи. Організм людини. Шкіра — захисник організму. Бережи шкіру Мета уроку: формувати уявлення про ознаки людини як живого організму, про відмінні ознаки людини, про орган як частину тіла людини; формувати елементарні поняття про шкіру як захисний бар’єр організму, гігієну шкіри; формувати вміння надавати першу допомогу при невеликих ушкодженнях шкіри, дотримуватися правил гігієни, загартовувати шкіру; удосконалювати вміння виконувати практичну роботу з метою вивчення об’єктів природи або перевірки висловлених суджень, узагальнювати, робити висновки: виховувати спостережливість, допитливість, бережливе ставлення до свого здоров’я і здоров’я інших людей. |