Тема: Розвиток людини після народження Мета: дати учням поняття про те, як росте і розвивається людина; вчити практично визначати масу тіла та зріст; розвивати увагу; сприяти формуванню потреби до пізнання світу та людини в ньому; виховувати почуття власного «Я», віру у свої сили. Обладнання: зошити, ростомір, ваги, таблиця, мультфільм «38 папуг». ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку — На сьогоднішньому уроці ми вивчатимемо розвиток людини після народження. ПІ. Актуалізація опорних знань — Кожна людина — це окреме «Я», це особистість, мало чим подібна до сусіда по парті. Ви по-різному говорите, по-різному думаєте і висловлюєтесь, мирно живете, уболіваєте одне за одного, іноді сперечаєтесь. Але чи завжди ви були такими? (Відповіді дітей ) М. Вивчення нового матеріалу 1. Ознайомлення з таблицею «Вікові періоди життя людини» — Народилася маленька дитина. Як ви вважаєте, що вона вміє робити? (Відповіді дітей ) — Ви знаєте, що дитина не може залишатися на все життя такою, якою народилась. Вона росте, розвивається, навчається сидіти, повзати, ходити, розмовляти, самостійно їсти, одягатися... Життя людини — це безперервний процес росту і розвитку. Весь життєвий цикл людини поділяється на періоди. Між ними немає меж. Учні розглядають фотографії, аналізують таблицю. Вікові періоди життя людини 1Період новонародженості --- перші 10 днів 2Грудний період --- 10 днів - 1 рік 3Раннє дитинство --- 1-3 роки 4Перше дитинство --- 4-7 років 5Друге дитинство: хлопчики --- 8-12 років; дівчатка --- 8-11 років 6Підлітковий період: хлопці --- 13-16 років; дівчатка --- 12-15 років 7Юнацький період: юнаки --- 17-21 рік; дівчата --- 16-20 років 8Зрілий вік. 1-й період: чоловіки --- 22-35 років; жінки --- 21-35 років 9Зрілий вік. 2-й період: чоловіки --- 36-60 років; жінки --- 36-55 років 10 Похилий вік: чоловіки --- 61-74 роки; жінки --- 56-74 роки 11 Старечий вік --- 75-90 років 12 Довгожителі --- 90 років і більше 2. Бесіда за запитаннями — Скільки вам років? — Ви вже дорослі чи ще маленькі? — Чи хотілося б вам залишитися на все життя дитиною? — Чи бачили ви новонароджених дітей? Які вони? — Пригадайте щось цікаве, таке, що запам’яталося вам, коли ви були маленькими. (Розповіді дітей ) 3. Повідомлення вчителя про індивідуальні особливості розвитку дівчаток і хлопчиків — Протягом життя існує певний ритм росту. Для дівчаток і хлопчиків він різний. До 5-6 років хлопчики і дівчатка ростуть однаково. Потім настає період уповільненого росту. У хлопчиків він триває до 10-12 років, а у дівчаток — до 10 років. Після деякої перерви знову починається прискорений ріст. У здорової, добре розвиненої людини маса тіла (вага) повинна відповідати її зросту. І зараз ми з вами довідаємося, чи все у вас гаразд. (Вимірювання росту та маси тіла ) 4. Практична робота — Стань на ваги і подивися, скільки ти важиш. — Виміряй свій зріст за допомогою товариша. Фізкультхвилинка Люблю я свій розум, Увагу та пам’ять. Працює мій мозок, І вчусь я старанно. Сприймаю все нове І мислю логічно, Вчителя слово Здійснюю практично. 5. Поміркуйте і поясніть Перегляд мультфільму «38 папуг» У мультфільмі «38 папуг» удава вимірювали мавпенятами (6), слоненятами (2), папугами (38 і ще 1 папужаче крильце). Удав сказав: «У папугах я набагато довший». А що скажеш ти? (Міркування учнів ) V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися? — Як росте і розвивається людина? — Як визначається зріст і маса тіла людини? VI. Домашнє завдання 1) Знати, як росте і розвивається людина. 2) Попросіть батьків поділити число кілограмів вашої ваги на число дециметрів зросту. Якщо результат більше трьох, значить, ти важиш саме стільки, скільки потрібно. Якщо менше трьох, ти важиш малувато. Якщо ж результат більше чотирьох — теж недобре: у тебе почала накопичуватися зайва, не потрібна тобі вага. Потрібно більше бігати, грати в рухливі ігри, працювати на повітрі. | |
| |
Переглядів: 2004 | |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Лікарські рослини |
Всього коментарів: 0 | |