Тема: Школа. Історія школи. Збереження шкільних традицій Мета: ознайомити учнів з історією школи; стимулювати роздуми учнів про роль навчання у житті людини; формувати переконання про знання як неоціненний скарб; запобігати спаду інтересу учнів до навчання. Обладнання: картки із завданнями; тлумачні словники; аркуші паперу із записаними на них прислів’ями; мікрофон; фломастери; частини прямокутника з записаними порадами для учнів. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку 1. Відгадування загадки • Вчить писати, рахувати, І писати, і співати Всіх дітей довкола Наша люба... (школа). 2. Слово вчителя — Як ви вже здогадалися, тема нашого уроку «Школа. Історія школи. Збереження шкільних традицій». III. робота над темою уроку 1. Словникова робота Школа — навчально-виховний загальноосвітній заклад, покликаний здійснювати розумове, моральне, фізичне, трудове й естетичне виховання молодого покоління; приміщення, де він розташований. — Школа — це шлях у науку, у життя. Без знань життя є неможливим. Знання для людини — це сонце для життя. Перші школи з’явились на світі багато тисяч років тому, спочатку у Стародавній Греції, а 1000 років тому — на наших слов’янських землях. 2. Робота в групах — Наш народ завжди поважав знання. Про це свідчать прислів’я й притчі. Гра «Додай словечко» • Вік живи — вік... (учись). • ... вчить, як на світі жить. (Книга) • Чого навчишся, того за ... не носити. (Плечима) • ... не на те, щоб лише кашкет носити. (Голова) • Пташка красна пір’ям, а ...— розумом і вмінням. (Людина) • Одна голова добре, а дві — ... (краще). • Учення — світло, невчення — ... (тьма). • Учись ... — на старість знадобиться. (Замолоду) • Краще з ... загубити, ніж з дурнем знайти. (Розумним) • Здобудеш ...— побачиш більше світу. (Освіту) 3. Робота за підручником (с. 8-13) 4. Метод «Мікрофон» — У чому полягають таємниці успіху? Як його досягти? 5. Слово вчителя — Людська мудрість каже: «Усі перемоги починаються з перемог над самим собою». Із цим важко не погодитись. Шлях до успіху в кожного може бути свій. Письменник Лев Толстой, наприклад, за життя написав 90 томів книг, до того ж, учив дітей, зустрічався з молодими письменниками. Близько 38 тисяч творів мистецтва залишив після себе художник Пабло Пікассо. — Хто хоче розповісти про свої успіхи? Фізкультхвилинка 6. Тестування 1. Чи легко вам учитися? а) Так; б) ні; в) не дуже. 2. Чи цікавий для вас процес навчання? а) Так; б) ні; в) вчуся без емоцій. 3. Чи багато зусиль прикладаєте ви для навчання? а) Так; б) ні; в) не дуже. 4. Як часто ви готуєте домашні завдання? А) Систематично; б) час від часу; в) не готую. Аналіз результатів опитування. 7. Міркування — Усі ви любите і знаєте чимало народних прислів’їв та приказок, в яких, як відомо, слів мало, а розуму — на цілі томи. Перевіримо, чи не розучилися ви мислити. • Розум без книг, що птах без крил. • Де хотіння, там і вміння. • Світоч Усесвіту — сонце, світоч людини — знання. Слухання міркувань учнів. 8. Узагальнення міркувань учнів — Молодці! Радує те, що ви тверезо мислите. Справді, як колос без зерна порожній, так і голова — без знань. Людина не народжується мудрою, навіть якщо б успадкувала гени найталановитіших батьків. Без навчання не розвинеться жоден талант. Якщо людина досягла чогось великого в науці, чи в мистецтві, чи у спорті, — це, зазвичай, результат великої праці і мудрості. Дехто з вас зізнався, що вчитися їм не цікаво. А чи запитували ви себе, чому вам не цікаво? Чому іншим цікаво, а вам — ні? І коли це почалося? Чи не тоді, коли ви відступали перед труднощами, які потрібно було подолати? Лінь породила відставання, зневіру. Якщо ви помітили, що над вами починає брати гору небажання працювати, лінь,— мобілізуйте свої сили, волю, щоб подолати цей стан. Не відкладайте на майбутнє, не обманюйте себе. Адже лінощі — символічні грати, від них починається падіння, і чим далі, тим важче буде піднятися. Якщо самому важко надолужити прогаяне, звертайтеся по допомогу. У вас є друзі серед ровесників, дорослих, є рідні, які завжди прийдуть на допомогу. Але найважливіше — перемога над собою. Алгоритм досягнення успіху 1) Послідовність і систематичність. 6) Уміння слухати. 2) Ритм.7) Зміна виду діяльності. 3) Порядок.8)Самоконтроль. 4) Зосередженість.9) Самостійність мислення. 5) Зібраність. — Якщо ви користуватиметесь цим алгоритмом та досягнете успіху, то на запитання: «Що важливіше — оцінка чи знання?» — вам буде легко відповісти. Адже саме знання — це дерево, а діло — плоди. • Без науки — як без очей. • Знання злодій не вкраде, в огні не згорить і у воді не втоне. 9. Слухання та обговорення притчі «Невичерпний скарб» НЕВИЧЕРПНИЙ СКАРБ Жив один надзвичайно вмілий, талановитий лікар. Його знання і вміння не раз рятували людям життя, повертали сили, красу, радість. По допомогу до славнозвісного цілителя зверталися всі: і бідні, й багаті, навіть королі. Вдячні, вони не шкодували золота та інших дарів, тому лікар був досить заможною людиною. Мав лікар двох синів. Він намагався передати їм свої знання з медицини, навчити того, що вмів, але старший син мало цікавився медициною, йому більше подобалося витрачати батькові гроші на всілякі розваги. Молодший уважно придивлявся до всього, що робив батько, переймав його досвід і знання. Коли лікар постарів та помер, сини поділили спадок. Старший узяв собі все золото і коштовності, молодшому дісталися книги з медицини та різне лікарське приладдя. Радів старший брат, що молодшому не спало на думку ділити багатство порівну. Адже всі гроші дісталися йому, було за що розважатися! І старший брат вирушив подорожувати. А молодший тим часом багато працював. До знань, отриманих від батька, додався власний досвід, і незабаром слава про молодого талановитого лікаря облетіла весь світ. Минуло кілька років. Витративши весь батьків спадок, повернувся з мандрів старший брат. Побачивши, що молодший став не тільки відомим і шанованим, а ще й багатим, він зрозумів, що справжнє багатство — це знання і вміння. Цей скарб — невичерпний! 10.Правила поведінки в школі — Школа — це ваш другий дім. Ви багато часу проводите тут з однокласниками, вчителями. Поговоримо про правила, яких необхідно дотримуватись у школі. • Не запізнюйся, виходь із дому завчасно. Якщо ж спізнився, тихенько постукай у двері і спитай дозволу ввійти: «Вибачте, будь ласка, можна ввійти?» • Старанно вчись, відвідуй уроки. • Беззаперечно виконуй розпорядження вчителів, уповноважених шкільного та класного колективу. • Під час уроку сиди прямо, не спирайся на парту і не розлягайся, уважно слухай, не займайся сторонніми справами. • Якщо знаєш відповідь на запитання, мовчки підведи руку. Не «тягнись» і не вигукуй — будь скромним. • Уважно слухай відповіді товаришів, не глузуй з товариша, що припустився помилки. • Користуйся словами ввічливості, вибачайся, якщо навмисно вчинив якусь прикрість. • Допомагай товаришеві у навчанні. • Тримай у чистоті й порядку своє робоче місце в класі. • Не затримуй хід уроку, не став запитань, які не стосуються теми. • Виправляй відповідь товариша у доброзичливій формі, не підкреслюй своєї переваги. • Якщо не підготувався до уроку, скажи про це і не намагайся відповідати, цим ти збережеш час і для себе, і для товаришів. • Ідучи коридором, тримайся правої сторони. • Вітайся з усіма дорослими, які працюють у вашій школі. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Робота за картками — Оберіть правильну відповідь. Картка 1 1. Перші школи були створені у: а) Стародавній Греції; б) Стародавньому Римі. 2. Перші школи відвідували: а) хлопчики і дівчатка; в) лише дівчатка. б) лише хлопчики; 3. Пронумеруй за порядком, чого навчали в перших школах. О Військової справи; О читати, писати, лічити; О співів, музики, поезії. Картка 2 1. Що відрізняє людину від тварини? а) Розум; б) сила. 2. У якому місті було створено першу в Європі школу для дівчат? а) У Києві; б) у Харкові. 3. Королевою якої країни була дочка Ярослава Мудрого Анна? а) Франції; б) Англії. 2. Відповіді на запитання — Діти, саме навчання для вас є основною, важливою працею. А навчання в колективі — ще й задоволення. Дайте відповіді на запитання: 1) Чи подобається тобі твій клас? 2) Кого у класі найбільше поважаєш? 3) Чи подобається тобі вчитель? 4) Про що ти мрієш? 3. Узагальнення вчителя — Слухаючи мамину колискову чи бабусину казку, ви вже вчилися. У перший клас ви прийшли, уже маючи великий запас слів, уміючи спілкуватися, висловлювати думки. Це велика і непроста наука і, засвоївши її, ви тим самим довели свої здібності до навчання. Навчаючись, людина розвивається. І за свій шкільний вік не тільки здобуває певну кількість знань, а й досягає того рівня розвитку, коли вона вже здатна аналізувати, давати оцінку тому, що її оточує, що вона чує або читає. Ви вже давно зрозуміли, що навчання — це праця, і праця нелегка, вона потребує багато часу, наполегливості та сили волі. 4. Хвилинка гумору — Пригадаймо жарти про школу! ДОТЕПНА МАТЕМАТИКА — Татусю, допоможи мені задачу розв’язати. — А ти над нею вже думав? — Так. — І що ж придумав? — Що краще у тебе спитати! ВЕСЕЛА МОВА — Дай мені твоєю ручкою пописати! — А хіба твоя зіпсувалася? — Та ні, вона багато помилок робить. — Отже, діти, потрібно добре вчитися. Навчання — ваш головний обов’язок. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи один одному; організованості, дисципліни, відповідальності за свої вчинки. Саме у школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанобливості до старших, довіри й поваги до товаришів. Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним. Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами поставатиме безліч проблем, але сподіваюсь, що ви пронесете у своїх серцях віру до людей, добро, вміння дорожити дружбою. V. Підсумок уроку — Наш урок добігає кінця, і на завершення я пропоную вам послухати поради, хай вони будуть настановою у вашому шкільному житті. А щоб їх почути, ви маєте прочитати записи на частинах розрізаного прямокутника. Коли ми його складемо, отримаємо девіз нашого класу. • Сиди — рівно. Говори — чітко. Пиши — охайно. • Частіше кажи: нумо дружити, нумо гратися, ходімо разом! • Працюй завжди залюбки. • Не нашіптуй за спиною товаришів. • Не бери чужого. Ділись із другом тим, що у тебе є. • Не ображайся без причини. • Покличуть грати — йди. Не покличуть — сам просися, адже це не соромно. • Іди до школи, і хай вона буде тобі в радість! V!. Домашнє завдання Записати невеличку розповідь про історію своєї школи та її традиції. | |
| |
Переглядів: 3533 | |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Всього коментарів: 0 | |