Урок 27 (читання) Тема: Підготовка до виконання перевірної роботи. Робота з дитячою книжкою. І. Малкович "Отакий роззява!"Мета: закріпити знання, уміння і навички, набуті учнями за добукварний період; учити вимовляти питальні речення; ознайомити з особливостями прозивалок; розвивати фонематичний слух, виразність мовлення; виховувати самостійність, тактовність, інтерес до книги. Обладнання: зошити в клітинку для графічного зображення звукових схем слів і моделей речень; предметні малюнки; комплект книжок "Веселі вірші" на кожну парту (з навчального комплекту "Читаю сам" для 1 класу, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (Лист № 1/11-467 від 10.02.2003)). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент - Сьогодні на уроці навчання грамоти у нас з'явилася ще одна нова книжка. Ми обов'язково з нею попрацюємо. Перевіряємо порядок на партах: олівці є, зошит для читання лежать на краю парти. Нова книжка - у кожного на столі посередині. II. Повідомлення теми і мети уроку - Ми виконаємо самостійну роботу; попрацюємо з новою книжкою. III. Підготовка до виконання самостійної роботи. 1 Повідомлення вчителя про види дитячої художньої творчості - Ви прийшли до школи не тільки, щоб одержувати знання, а й розвивати свої вміння: співати, танцювати, читати вірші, виконувати ролі різних дійових осіб у виставах, розвивати спортивні вміння. 2 Складання речень за ілюстраціями - Подивіться, що нового ви бачите у кінці моделі речення? (Замість крапки - новий знак кінця речення.) Він називається знаком питання і ставиться тоді, коли в реченні про когось або про щось запитується. Наприклад: Що співає дівчинка? Де гуляють діти? Чим грають у футбол? 3 Робота в парах. Інтонування питальних речень. Міні-діалоги Учні повторюють за вчителем запитання і дають відповіді. - Що росте на дереві? - На дереві ростуть яблука. - Чим займаються діти? - Діти танцюють. -Що робить дівчинка з мікрофоном? - Дівчинка співає. Фізкультхвилинка ("Гопачок" під музику) IV. Підготовка до виконання перевірної роботи 1 Запис моделей до речень, які промовляє вчитель (за варіантами) Варіант 1 Варіант 2 Діти танцюють. Дівчинка співає. Сонечко сяє у небі. Хлопчик грає у футбол. 2 Запис звукових схем до предметних малюнків, які називають діти Варіант 1 Варіант 2 Оса Око Рука Коза Кінь Сіль Фізкультхвилинка - "Отакий роззява - ліві двері справа",- це весела прози-валка. Звідки вона з'явилась і хто її придумав, ви зараз дізнаєтесь. Уважно слухайте. Учні відпочивають під повільну музику. V. Робота з дитячою книжкою 1 Установка на слухання твору ОТАКИЙ РОЗЗЯВА Жив собі роззява - Ліві двері справа. Зранку він хутенько встав, Піджака вдягати став: Шусть руками в рукави - З'ясувалось, то штани. Отакий роззява - ліві двері справа. Вбрав сорочку він,однак Всі кричать йому: не так! Одягнув пальто - проте Знов кричать йому: не те! Отакий роззява - ліві двері справа. Поспішаючи в дорогу, Рукавичку взув на ногу. Ну, а замість капелюха Натягнув відро на вуха. Отакий роззява - ліві двері справа. Трамваєм тридцять третім Він їхав на вокзал І, двері відчинивши, До водія сказав: - Шановні?! трам-тарам-пам-пам, Я щось хотів сказати вам! Я сів не в той, мені... а-яй! Трамзал негайно на вокзай! Водій перелякався І на вокзал подався. Отакий роззява - ліві двері справа. Ось біжить він до кав'ярні Щоб квитки купити гарні. Далі - гляньте на роззяву - Мчить купляти в касі каву. Отакий роззява - ліві двері справа. Вибіг він аж на перон, Там - відчеплений вагон. Пан роззява в нього вліз, Сім валіз туди заніс, Примостився під вікном Та й заснув солодким сном. Зранку гульк: - Егей! - гукає, Що за станція? - питає. Чемний голос відповів: - То є славне місто Львів! Ще поспав. Аж сходить сонце. Знов поглянув у віконце. Бачить - знов стоїть вокзал, Здивувався і сказав: Що за місто? Це Болехів, Коломия чи Радехів? Чемний голос відповів: - То є славне місто Львів! Ще собі поспав з годинку, Знов поглянув на зупинку. Бачить - знов якийсь вокзал, Здивувався і сказав: - Що за станція цікава - Київ, Зміїв чи Полтава? Чемний голос відповів: - То є славне місто Львів! Тут він крикнув - - Що за жарти? Жартувати так не варто! Вчора я у Львові сів, А приїхав знов у Львів? Отакий роззява - ліві двері справа! І. Малкович - Чи сподобався вам веселий вірш Івана Малковича "Отакий роззява!"? Учитель відкриває запис на дошці. - Запам'ятаймо: придумав вірш про роззяву поет І. Малкович. Хто запам'ятав? Хто повторить прізвище автора? - А яка назва цього вірша? Учитель звертає увагу на те, щоб діти правильно вимовляли прізвище письменника і заголовок твору. 3 Колективне відтворення прослуханого, розмірковування про прослухане - Сьогодні ми будемо вчитися колективно читати і декламувати вірш. У ньому повторюються рядки "Отакий роззява - ліві двері справа". Зараз ми кілька разів повторимо ці слова і навчимося їх виразно хором декламувати. - Приготуйтесь: я читаю вірш, і коли потрібно буде проговорювати рядки вірша, які ми завчили, я зупинятимусь, і ми разом будемо їх декламувати. 4 Повторне читання вірша з елементами декламації 5 Розглядання книжки Учні розглядають книжку, знаходять написи на обкладинці, ілюстрації до вірша всередині книжки, уважно розглядають їх, переконуються в тому, що це саме той твір, який щойно прочитав учитель. Педагог спонукає учнів відтворювати окремі рядки вірша до деяких ілюстрацій. 6 Виховний момент - Діти, як ви вважаєте, для чого складають прозивалки? - Вони існують для того, щоб аналізувати свою поведінку і поведінку інших. Якщо людина ще не вміє дотримуватись загальноприйнятих правил поведінки, можна дати їй змогу виправитися, не роблячи зауважень. Ми знаємо, що дехто дуже ображається на зауваження і робить навпаки. А ось прочитає такий вірш, і все зрозуміє, і буде поводитись гідно. Ображати, обзивати ж один одного не слід. Це не ввічливо! 7 Рекомендації до діяльності з книжкою протягом тижня Добирати і виставляти у "Куточку читача" книжки з веселими віршами. Організувати виставку малюнків до твору І. Малковича "Отакий роззява!" VI. Підсумок уроку - Які види робіт ви виконували на уроці? - Який знак може стояти в кінці речення? - Наведіть приклади питальних речень. - Що було складно виконати під час самостійної роботи? - Що було виконати найлегше? - Чи сподобався вам вірш І. Малковича "Отакий роззява!"? Чим? - Чи можна про героя вірша сказати: "Поспішиш - людей насмішиш"? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2176 | |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Чим ми бачимо |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |