Тема: Людина — частина природи. Що відрізняє людину від тварини (мовлення, мислення, праця) Мета: формувати в учнів поняття, що людина — частина природи; дати уявлення про суть взаємовідносин людини та суспільства; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу та людини як соціальної і біологічної істоти; виховувати працелюбність, взаємоповагу. Обладнання: предметні малюнки, картки, аудіозапис (шум вітру, моря, спів птахів, уривок пісні). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Учні розповідають про свою подорож Україною, про місця, у яких побували, що цікавого дізналися. Створення колективного альбому «Подорожуємо Україною» III. Актуалізація опорних знань Гра «Закресли зайве слово» На дошці — предметні малюнки: котик, орел, книга, хлопчик, бджола, гори. Учні поступово вилучають книгу — предмет, що створений працею людей (решта — предмети природи); гори — предмет неживої природи. — Що об’єднує предмети живої природи? (Народжуються, розвиваються, дихають, живляться, помирають) Хлопчик — людина. (Решта предметів живої природи належать до тварин) IV. Повідомлення теми і мети уроку — Отже, ми сьогодні будемо говорити про людину та спробуємо дати відповіді на запитання: • Хто така людина? • Які умови потрібні для того, щоб стати людиною? V. Вивчення нового матеріалу 1. Бесіда «Людина — частина природи» — Чому людина належить до живої природи? (Людина так само, як і всі живі організми, народжується, росте, розвивається, їсть, п’є, дихає, помирає .Людина, як і тварина, дбає про своїх дітей, турбується про своє житло.) — Що відрізняє людину від тварин? Висновок. Людина мислить, говорить, працює. 2. Проблемна ситуація — Птахи ліплять гнізда, бджоли ліплять стільники. Чи це праця? Що є властивим для людської праці? (Міркування учнів.) 3. Робота за підручником Розглядування ілюстрації на с. 6 — До якої казки ця ілюстрація? — Ви всі бачили мультфільм. Яким був Мауглі, коли жив із звірами? (Не вмів говорити, а вив по-вовчому, не вмів ходити на двох ногах, але вмів добре лазити по деревах.) Чому? (Бо він наслідував те, що його оточувало.) Висновок. Немовля може стати людиною тільки у суспільстві, тобто у спілкуванні з людьми. VI. Фізкультхвилинка Руки вгору піднімаєм, Швидко вниз їх опускаєм. Нахил вправо, нахил вліво. Повторяєм знову вміло. VII. Закріплення нового матеріалу 1. Самостійна робота (за картками) Поняття відповідні пригадай І до тлумачень їх додай. Речення неповні прочитай І слова, що випали, додай. Картка 1 1) Рослини, тварини, гори, повітря, вода — це_____________. 2) Без ___________ з людьми дитинча виростає звірятком. Слова для довідок: природа, спілкування. Картка 2 1) Їжа, повітря, тепло, сон, житло, продовження роду — це _____________ . 2) На земній кулі є дві життєві основи: ___________ і __________ . Слова для довідок: суспільство, природа, потреби людини. 2. Цікава хвилинка. Відгадування загадок • Я пташина біло-чорна, Гамірлива і моторна. Я у вирій не літаю, А зимую в рідним краї. (Сорока) • Має він важку роботу: Ходить, бродить по болоту І шукає жабенят Для маленьких пташенят. (Лелека) • Я нікого не боюся: Недарма царем я звуся. (Лев) — Назвіть слова-відгадки. Хто це? Чи змогли б вони відгадати загадки? — Чому ні? (Тому що тварини не вміють мислити.) 3. Слухання казки «Жменя пшениці» Старий хлібороб дід Карпо привіз до млина мішок пшениці. Ось уже й черга його підійшла. Приніс дід мішок до коша, розв’язав і став пересипати з долоні на долоню добірну пшеницю. У його очах сяяла усмішка. Тоді висипав зерно у кіш і аж зітхнув, немов розлучався з дорогим другом. Коли пшениці в коші було вже мало, дід узяв жменю зерна й висипав собі в кишеню. Удома скопав грядку, висіяв ту пшеницю з кишені й сказав зерняткам: — Живіть... — Для чого дід Карпо це зробив? (Щоб був новий урожай.) — А тварини можуть це зробити? (Ні. Вони не вміють працювати) 4. Гра «Відгадай, чий голосок» Звучить запис різних звуків: шум вітру, моря, спів птахів, уривок пісні. — Що з почутого ви зрозуміли? (Уривок пісні) Чому? (Тут є слова, а ми їх розуміємо ) 5. Читання статті підручника (с. 6-8) — Розкажіть, що є в людині від природи. — Які вміння вирізняють людину з-поміж інших мешканців Землі? — Знайдіть у тексті підручника відповідь на запитання: що робить людину людиною? — Що відрізняє людину від тварин? (Мислення, праця, мовлення) VIII. Підсумок уроку — Що нового дізналися на уроці? • Людина — частина природи. • Людиною можна стати тільки у спілкуванні з людьми, тобто у суспільстві. • Людина, на відміну від тварин, мислить, передає свої думки іншим, тобто розмовляє, і працює. IX. Домашнє завдання Підготувати відповіді на запитання у підручнику (с . 8). | |
| |
Переглядів: 1834 | |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Всього коментарів: 0 | |