Тема: Південний берег Криму Мета: розказати учням про південний берег Криму як своєрідну природну зону України, його розташування, клімат, рослинний і тваринний світ; дати учням поняття про Крим як всеукраїнську оздоровницю; розвивати пізнавальну активність і здатність до творчості, до самовираження у сумісній діяльності; виховувати любов до природи України; її багатств, бережливе ставлення до неї. |
Тема: Степи. Природні умови, рослинний і тваринний світ, господарська діяльність людей Практична робота: Моделювання ланцюгів живлення в природних зонах. Мета: формувати уявлення про природу степу; розкрити залежність рослин від тепла й опадів; показати пристосованість рослин і тварин до життя у степу; розвивати увагу, уяву, мовлення, пам'ять; виховувати любов до природи, естетичні почуття. |
Тема: Різноманітність природи України. Зона — мішані ліси Практична робота: розпізнавання природних зон України; розпізнавання найпоширеніших рослин кожної природної зони за їх характерними ознаками. Мета: розкрити причину зміни тайги мішаними лісами; вчити класифікувати предмети; ознайомити з рослинним і тваринним світом цієї зони, багатствами надр; розвивати спостережливість, мислення, уміння аналізувати й робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи, естетичні почуття; вчити, як поводити себе на природі. |
Тема: Водойми на території України. Практична робота: розпізнавання форм земної поверхні та водойм на карті України Мета: ознайомити учнів із видами водойм на території України; розвивати спостережливість, уяву, пізнавальний інтерес; виховувати елементи наукового світогляду; розвивати пізнавальну активність і самостійність шляхом засвоєння узагальнених способів самоуправління (постановка цілей, планування, самоперевірка і самооцінювання, здатність до творчості, до самовираження і спілкування в сумісній діяльності); виховувати прагнення охороняти і примножувати природу рідного краю. |
Тема: Форми земної поверхні України Мета: ознайомити учнів із формами земної поверхні України; формувати вміння порівнювати предмети, визначати їхні найістотніші ознаки, розвивати спостережливість, уміння аналізувати, виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі, прагнення охороняти і примножувати природу рідного краю. |
Тема: Україна на планеті Земля. Розташування України на карті. Практична робота: читання карти України за умовними знаками Мета: дати учням уявлення про розташування України на планеті Земля і на фізичній карті; розвивати пізнавальну активність і здатність до творчості, до самовираження і спілкування в сумісній діяльності; виховуючи любов до рідної землі, бачити прекрасне навколо, прищеплювати почуття гордості за свою землю. |
Тема: Узагальнення і систематизація знань за розділом Мета: узагальнити знання дітей за розділом «Планета Земля»; формувати уміння міркувати, аналізувати; удосконалювати навички групової роботи; виховувати допитливість, творчі здібності, пізнавальну активність, бережливе ставлення до природи, товариські почуття; розвивати пам’ять, увагу, мовлення, творчу уяву. |
Тема: Охорона природи на Землі Мета: ознайомити учнів з охороною природи на Землі, удосконалювати навички групової, самостійної роботи; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати прагнення бережливо ставитися до природи, брати участь у її охороні. |
Тема: Населення Землі Мета: дати дітям уявлення про населення Землі; вчити працювати з картами, у контурних картах; формувати навички роботи у групах, самостійно; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, увагу, мовлення; виховувати товариські почуття, інтерес до вивчення географії, працелюбність. |
Тема: Особливості тваринного світу океанів і материків Мета: ознайомити учнів із тваринним світом материків і океанів; удосконалювати вміння роботи в парах, групах, виконувати самостійні, пошукові роботи; розвивати допитливість, спостережливість, пам'ять, увагу, мислення, діалогічне та монологічне мовлення; виховувати інтерес до вивчення зоології, географії. |