Тема: Охорона природи на Землі Мета: ознайомити учнів з охороною природи на Землі, удосконалювати навички групової, самостійної роботи; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати прагнення бережливо ставитися до природи, брати участь у її охороні. Обладнання: ілюстрації, схема, кросворд, магнітофонний запис. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота з зошитом. Повідомлення учня про стан погоди. 2. Індивідуалізована робота. Повідомлення окремих учнів про населення Землі. Населення Землі Найвищі люди у світі — з африканського племені ватуссі. Зріст більшості їх чоловіків сягає понад 183 см. Найнижчі люди теж мешкають в Африці. Пігмеї із Заїру на зріст не вищі 145 см. Найбільш відстале плем’я, яке живе як у добу кам’яного віку, було знайдене на Філіппінах 1971 року. У світі налічується майже 5 мільярдів людей. Щохвилини народжується близько 140 дітей. Майже у всіх країнах світу мешкають цигани. Вони — вихідці з Індії. Особливої слави зажили як чудові музики, танцюристи та співаки. Непал — азіатська країна, де існує чимало історій про йеті — «снігову людину». За непальським повір’ям, йеті схожі на людиноподібних мавп. Вони мешкають високо в Гімалаях, у важкодоступних місцях. Але жодна експедиція не зустріла йеті, хоча сліди великої істоти все-таки знайшли у снігах Гімалаїв. У М’янмі мешкає плем’я падаун. Дівчаткам цього племені одягають на шию мідні обручі. З віком додають щоразу нові, доки шия не витягнеться до неприродної довжини. У Таїланді склалося особливе ставлення до слонів. Щороку таїландці влаштовують грандіозне свято слонів. Чого тільки тут не побачиш! І перетягування канату між слонами і людьми, і змагання слонів у бігові, і естафету з перешкодами із пляшок, динь та кавунів, і футбольний матч. Особливо цікаве полювання з ласо, коли погонич, сидячи на слоні, намагається накинути ласо на шию одного із слоненят, що бігають по полю. Найцікавіше видовище — випробування на спритність, коли слони переступають через людей, що лежать близько одне від одного. II. Мотивація навчальної діяльності Бесіда. — Пригадайте, що ми вивчали у розділі «Планета Земля»? (Планети, океани, материки Землі, рослини і тварин, населення Землі). — Продовжте речення: «Щоб вижити самій, людині треба ...» (охороняти природу і бережливо до неї ставитися). (Оголошення теми і мети уроку.) III. Опрацювання нового матеріалу 1. Завдання учням. Скласти оповідання за малюнком. 2. Слово вчителя. Заводи, фабрики та електростанції виготовляють багато корисного для людини, проте вони створюють небезпечні для природи умови. Це величезна кількість відходів, що забруднюють атмосферу, воду, ґрунт. Отрута, яка міститься у відходах виробництва, знищує рослини і тварин, загрожуючи життю людини. Усі відходи, що змиваються в річки, потрапляють до морів і океанів. Це спричиняє масову загибель риб і морських птахів. Із морських танкерів, що зазнали аварії, у моря виливається величезна кількість нафти, яка отруює навколишнє середовище. Від розливів нафти гинуть тисячі птахів, морських видр, тюленів і дельфінів. Від спалювання нафти, вугілля і газу в атмосфері накопичується вуглекислий газ, що призводить до виникнення парникового ефекту — потепління на всій планеті. Це може призвести до танення льодів на полюсах нашої планети. Унаслідок цього підвищиться рівень океану, води якого можуть затопити багато островів. Крім того, парниковий ефект може призвести до виникнення тайфунів, посух і повеней, що загрожує не тільки рослинам і тваринам, а й життю людей. 3. Фронтальне опитування. 1. Що забруднюють відходи заводів, фабрик, електростанцій? 2. Яка шкода від нафти, що вилилася у море? 3. Що накопичується в атмосфері від згоряння нафти, газу, вугілля? 4. До чого може призвести парниковий ефект? 4. Колективна робота. Складання ланцюга загибелі природи від отруйних речовин (відходів). 5. Бесіда. — Чи можна запобігти забрудненню навколишнього середовища? — Що встановлюють на заводах і фабриках, щоб не забруднювати повітря, річки, озера, моря? (Очисні споруди із спеціальними фільтрами). IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу 1. Завдання учням. Пояснити прислів'я. 1) Зрубали дерева — прощавайте, птахи. 2) Ліс і вода — брат і сестра. 3) Бережеш дерево — бережеш життя. 4) Багато лісу — не губи, мало лісу — бережи, нема лісу — посади. 5) Де знищується природа, там закінчується життя. (Нар. те.) 2. Колективна робота. Учні читають оповідання і відповідають на поставлені питання. Лісова прогулянка Оля і Ліда, маленькі дівчатка, пішли до лісу. Після тривалої дороги сіли на травичку відпочити і пообідати. Витягли з торбинки хліб, масло, яйця. Закінчуючи обідати, раптом почули неподалік спів соловейка. Зачаровані чудовою піснею, Оля і Ліда сиділи, боячись поворухнутися. Аж ось соловейко перестав співати. Оля зібрала залишки своєї їжі та клапті паперу і кинула під кущ. Ліда ж загорнула в газету яєчні шкаралупи та крихти хліба і поклала пакет у торбинку. «Навіщо ти береш з собою сміття? — запитала Оля. — Кинь під кущ. Ми ж у лісі. Ніхто не побачить». Учитель. — Чого вчить це оповідання? — Що б ви відповіли Олі? — Як би вчинили ви? 3. Робота у групах. Складання у групах схематичних ілюстрацій за правилами поведінки серед природи. З ілюстрацій складається колективне панно «Не заподіюйте шкоди природі». Орієнтовне панно V. Оцінювання і самооцінювання 1. Читання статей підручника під магнітофонний запис. 2. Самостійна робота в зошитах. VI. Підбиття підсумків уроку Робота у групах. Розгадування кросворду «Друзі». 1. Завдання людства — охороняти і берегти ... Землі. (Природу) 2. Домівка для птахів та деяких звірів; годівниця; очисник повітря. (Дерево) 3. Очисні ____ (Споруди) 4. (Озеро) 5. Таке велике, що займає увесь світ, таке маленьке, що в щілину зайде. (Повітря) VII. Домашнє завдання 1. Спостереження за погодою. 2. Опрацювання статей підручника. 3. Розподілившись за групами, підготувати повідомлення на теми: «Загроза природі»; «Користь рослин»; «Корисні тварини»; «Пам’ятка індивідуальної поведінки у природі». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1516 | |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Безпека на відпочинку |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Всього коментарів: 0 | |