Тема. Ознайомлення з технікою акварельного живопису. Живопис «по мокрому». Малювання композиції «Акварельне містечко» Мета: формувати практичні навички роботи акварельними фарбами; формувати вміння передавати колір відповідно до змін часу доби та пори року; закріпити знання з лінійно-конструктивної перспективи; учити використовувати колір та його виражальні можливості. Розвивати навички роботи пензлем, активізувати творчу ініціативу учнів. Виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи, любов до рідного краю. |
Тема. Графіка. Лінія та штрих, як засоби виразності в графіці. Малюємо простенькі личка: «весела дівчинка», «занепокоєний чоловік», «злий чолов’яга», «строга жіночка» Мета: формувати поняття про графіку як лаконічну мову образотворчого мистецтва; дати поняття про види та жанри графіки; учити використовувати лінію та її виражальні можливості для створення графічних образів. Розвивати творчу уяву, уміння милуватися творами графічного мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів. Виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи. |
Тема. Ознайомлення з техніками та матеріалами для малювання Мета: забезпечити засвоєння знань про види візуальних мистецтв. Узагальнити знання учнів про головні засоби виразності в різних техніках. Ознайомлювати учнів з різноманітними матеріалами для малювання. Продовжити формувати вміння учнів працювати графічними матеріалами. Розвивати в учнів, спостережливість, зорову пам'ять, пізнавальні інтереси. Виховувати творчу активність почуття прекрасного, почуття художнього смаку. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та практичних навичок. Методи та прийоми: розповідь, бесіда, інструктаж, самостійна творча робота. Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, ксерокопії, схеми, моделі, муляжі, гербарії, живі рослини, тварини, технічні засоби навчання, роздатковий матеріал, діаграми, демонстраційний матеріал, виставка літератури). |
Підсумковий урок. Дружба й братерство дорожчі за будь-яке багатство Мета: навчальна: закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри живопису; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, вміння передавати в малюнку своє ставлення до об’єкта, що зображується, добиваючись виразності образу; розвивальна: сприяти розвитку зацікавленості учнів в емоційному відгуку на твори образотворчого мистецтва; розвивати відчуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, вміння висловлювати власну думку, творчі здібності; виховна: виховувати позитивні взаємини між учнями, відчуття дружби та відповідальності. |
Ілюстрація. Портрет казкового героя Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів з ілюстрацією; закріплювати знання про портрет та засоби виразності портретного жанру; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння малювати портрет; формувати образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до літератури; стимулювати розвиток допитливості. |
Пейзаж. Радість і сум природи Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про пейзаж та засоби передавання настрою в пейзажі; закріплювати розуміння поняття «композиція», знання про повітряну перспективу як засіб передавання глибини простору; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати простір за допомогою кольору; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. |
Засоби виразності в архітектурі. Чий це будинок? Мета: навчальна: ознайомлювати учнів з архітектурою як видом мистецтва та міським пейзажем як видом графічного мистецтва; продовжувати вивчати особливості паперової пластики; продовжувати формувати в учнів навички роботи з багатошаровою паперовою формою; розвивальна: формувати в дітей основи просторового мислення, уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості графіки міського пейзажу; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів інтерес до звичаїв і традицій свого народу; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості. |
Малювання тварин. У далекій пустелі Мета: навчальна: продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм копитних тварин; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи копитних тварин; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. |
Малювання тварин. Кішка біля вікна Мета: навчальна: продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм тіла кішки; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи кішки; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості. |
Людина в русі. Олімпійські ігри Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва; ознайомлювати учнів із методами передавання руху в об’ємній формі; закріплювати знання про пропорції людського тіла; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); закріплювати початкові навички основних видів ліплення; розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття творів мистецтва; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру. |