Пейзаж. Радість і сум природи Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про пейзаж та засоби передавання настрою в пейзажі; закріплювати розуміння поняття «композиція», знання про повітряну перспективу як засіб передавання глибини простору; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати простір за допомогою кольору; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольоровий олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар Пейзаж — природа, що оточує людину: дерева, пагорби, гори, струмки, ріки, моря. Цей жанр живопису виник наприкінці XVI ст. До цього в живописі природа була тільки фоном для зображення. Урок має на меті закріплення та перевірку знань учнів про пейзаж та перспективні плани. ХІД УРОКУ I. організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь Запитання • Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте? • Про що розповідає кожен із цих жанрів? • Який з уже знайомих вам жанрів образотворчого мистецтва подобається вам найбільше? Чому? ІІІ. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя Щоб намалювати цікавий пейзаж, потрібно навчитися розподіляти натуру на декілька перспективних планів — ділянок простору, віддалених від нас на різну відстань. У такий спосіб на площині створюється відчуття глибини. Передній (перший) план промальовують дуже детально, на середньому (другому) плані позначають великі об’єкти, задній (далекий) план (фон) ледь намічають. IV. Закріплення вивченого матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва Слово вчителя Художники-пейзажисти часто виїжджають на етюди Ф. Васильєв «Перед дощем» (1870) або, як вони кажуть, на пленер. У перекладі з французької ріеіп аіг — чисте повітря. У пейзажах художники намагаються побачити та відобразити чисте повітря, невловиме світло, подих вітру. Художники-пейзажисти не тільки зображують те, що бачать навкруги, але й передають настрій. (Учитель пропонує розглянути та проаналізувати репродукції картин, що зображують настрій у природі.) • Розберіть за планами картини відомих художників. Творче завдання Слово вчителя У горах часто змінюється погода. Усе залите сонячним світлом, теплий вітерець грається з молодим листям, весело щебечуть птахи. Радість скипає вируючими бульбашками... Аж ось важкі темні хмари затягують небо, великі краплі падають на землю і вітер заводить тужливу пісню. Сумно... У природи, як і в людей, безліч настроїв. Радісний настрій — і фарби навколо яскраві, чисті. Сумний — світ затягується сизою завісою, фарби згасають, тьмяніють. Намалюйте настрій гір. Пояснення до творчого завдання Спочатку визначте, який саме настрій ви бажаєте зобразити, якими прийомами ви скористаєтеся, щоб його зобразити. Зробіть олівцем ескіз. Подумайте, якими матеріалами потрібно скористатися, щоб передати настрій гірської природи. Перенесіть ескіз на великий аркуш та продовжте роботу фарбами, кольоровими олівцями або іншими матеріалами за власним Розподіл пейзажу на перспективні плани вибором. Користуйтеся тими матеріалами, що краще можуть утілити ваш задум. Намагайтеся передати настрій за допомогою кольору. Пам’ятайте про закон перспективи й перспективні плани. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу. V. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських малюнків. Із малюнків створюють виставку «Настрій у природі». Аліна П. (9 років) «Дощ у долині» Коментар Під час уроку учні мають продемонструвати знання про жанри образотворчого мистецтва, композицію як один з основних засобів виразності; вміти передавати настрій у пейзажі; орієнтуватися в методах передавання глибини простору на площині; свідомо поділяти просторове зображення на перший, середній та дальній плани; продемонструвати навички передавати простір, освітленість, визначати тон. VI. Домашнє завдання Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома. Додатковий матеріал Гра «Палітра пейзажу» Обирається ведучий — «художник». Решта учнів отримують картки з назвами або зображеннями різних кольорів і відтінків. Ведучий — «художник», який вирішив написати пейзаж. Учні по черзі називають свій колір або відтінок кольору та пояснюють, коли й де в природі його можна зустріти. Художник обирає тільки ті кольори та відтінки, що відповідають його задуму. Коли всі кольори зібрано, учням пропонується відгадати, який пейзаж задумав написати «художник». | |
| |
Переглядів: 5157 | |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Природа Українських Карпат |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
Всього коментарів: 0 | |