УРОК 110 Тема: Порівняння чисел і виразів із застосуванням знаків «більше», «менше». Сантиметр, дециметр, метр. Вимірювання метромМета: ознайомити з новою одиницею вимірювання довжини — метром; співвідношеннями між одиницями довжини; закріпити вміння вимірювати довжину предметів різними одиницями довжини; закріпити усну нумерацію чисел в межах 100; розвивати обчислювальні навички; формувати вміння порівнювати вирази і числа, використовуючи знаки «більше», «менше»; розвивати довільну увагу, уяву; розширювати світогляд учнів. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Всіх покликав на УРОК. Тому дружно всі сідаємо. Працювати починаємо. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Повторення складу чисел другого десятка з двох одноцифрових чисел. Гра «Засели будиночки чисел 13; 16; 18» 2 Гра-естафета по складанню і запису всіх прикладів на додавання одноцифрових чисел з відповіддю 12 і 15. (2 команди) 3 Усна лічба • Полічи десятками до 100. • Назви «сусідів» числа 50; 79; 93. • Назви число, в якому 6 дес. і 7 од., 8 дес. 2 од., 9 дес., 10 дес. • Скільки повних десятків в числі 86; 40; 59? 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть числа, вставте пропущене число. 7; 5; 12. 8; 2; 10. 9; ?; 16. 5 Порівняння чисел і виразів із застосуванням знаків «більше» і «менше» — Порівняйте числа, поставте знак: «<», «>» або « = ». 6 □ 78 □ 120□ 20 9 □ 58 □ 4 19 □ 20 — Порівняти вирази, поставити знак: «<», «>» або «=». 12 - 6 □ 7 7 + 8 □ 12 15 - 9 □ 5 16 - 8 □ 4 ● Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати, Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідайте, швидко втому, проганяйте. П’ять! шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Сім! Вісім! Час настав Повернутися до справ. III. Вивчення нового матеріалу 1 Практична робота Для кожної дитини мають бути виготовлені з паперу моделі сантиметра, дециметра і метра, тоді діти зможуть зіставити дециметр і метр (порівняти смужки), потім виконати практичні вправи з вимірювання за допомогою цих моделей. Наприклад: — Розгляньте смужку (12 см). Виміряйте її довжину за допомогою моделей дециметра і сантиметра. Скільки разів уклався дециметр? (Один раз) — Ще раз можна укласти дециметр? (Ні, він не уміщається.) — Чим можна виміряти частину відрізка, що залишилася? (Сантиметром) — Скільки разів уклався сантиметр? (2 рази) — Довжина цього відрізка 1 дм 2 см. — Скільки сантиметрів в одному дециметрі? Під час вправ (головним чином практичних) діти повинні отримати наочне уявлення про співвідношення таких одиниць вимірювання, як дециметр і сантиметр: 10 см складають 1 дм, або 1 дм дорівнює 10 см. 2 Креслення відрізків — Накреслити відрізок завдовжки 1 см; 1 дм. 3 Пояснення нового матеріалу ● Відгадування ребуса Діти повинні накреслити в зошитах 1 см і 1 дм і записати: 1 дм = 10 см, а також пояснити, чому потрібні різні одиниці вимірювання. Невеликі відрізки зручно вимірювати сантиметром, більші — дециметром. Навести приклади, коли зручніше використовувати як одиницю вимірювання — сантиметр, наприклад, визначаючи довжину палички для лічби або олівця, а коли — дециметр, наприклад, при визначенні довжини або ширини столу. — Сантиметрами і дециметрами незручно вимірювати довжину великих предметів, для таких вимірювань люди зазвичай користуються метром. (Демонстрація метрової лінійки.) — Для вимірювання довжини і ширини, наприклад, кімнати використовується метр. Корисно виконати декілька вправ у вимірюванні метром — знайти довжину і ширину дошки, дверей, вікна, класу, якщо метр не укладається ціле число разів, то результат вимірювання називати приблизно (близько 3 м, майже 6 м, більше 5 м). Потім, використовуючи паперові смужки завдовжки 1 дм, діти з’ясовують, скільки таких смужок укладеться уздовж 1 м, і записують: 1 м = 10 дм. Учитель використовує для цього історію походження слів: деци — від лат. «десятий», санти — від франц. «сто». 1 м = 10 дм = 100 см Таблицю мір пропонується запам’ятати. 4 Первинне закріплення 1) Скільки в метрі дециметрів? Скільки сантиметрів? 2) Гра «Так — ні». Метр — одиниця вимірювання маси. Метр — одиниця вимірювання довжини. 1 м = 10 дм. 100 см = 1 м. Довжину кімнати зручно вимірювати у сантиметрах. Висоту дерева — у метрах. Спортсмен пробіг дистанцію 100 см. 10 см менше 1 м. 49 дм більше 5 м. 80 см більше 7 дм. 5 дм менше 60 см. 3) гра «Заповни пропуски». 1 м = О дм4 дм = О см 9 м = О дм7 дм = О см 1 м = О см 10 см = О дм 30 дм = Ц м40 см = Ц дм 4) Порівняти 2 м 8 дм і 30 дм. Пояснення: 2 м — це 20 дм, та ще 8 дм, усього 28 дм, 28 < 30, отже, 2 м 8 дм < 30 дм (можна міркувати і по-іншому: 30 дм — це 3 м, 2 м < 3 м). IV. Розвиток математичних знань 1 Практична робота з вимірювання за допомогою дециметра (його моделі) Наприклад, запропонувати виміряти довжину портфеля, ширину парти, довжину смужки паперу, стрічечки тощо. Корисно, щоб дитина знайшла відстань, що дорівнює дециметру, у себе на руці (наприклад, ширина долоні плюс довжина великого пальця або відстань між кінчиками витягнутих великого і вказівного пальців). Надалі можна використовувати таку мірку в практичних вправах: наприклад, визначаючи довжину столу та ін. 2 Практична робота з вимірювання за допомогою метра (йогомоделі) Вимірювати відстань від дверей класу до вікна, від дошки до шафи і тому подібне. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування задачі Від землі до даху будинку 9 м. Зв’язали дві драбини: в 3 м і 4 м. Чи можна по них влізти на дах? V. Підбиття підсумків. Рефлексія — З якою новою одиницею ознайомилися на уроці? — Що розкажете вдома батькам? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5541 | |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |