💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Порівняння чисел і виразів із застосуванням знаків «більше», «менше». Сантиметр, дециметр, метр. Вимірювання метром

УРОК 110

Тема: Порівняння чисел і виразів із застосуванням знаків «більше», «менше». Сантиметр, дециметр, метр. Вимірювання метром

Мета: ознайомити з новою одиницею вимірювання довжини — метром; співвідношеннями між одиницями довжини; закріпити вміння вимірювати довжину предметів різними одиницями довжини; закріпити усну нумерацію чисел в межах 100; розвивати обчислювальні навички; формувати вміння порівнювати вирази і числа, використовуючи знаки «більше», «менше»; розвивати довільну увагу, уяву; розширювати світогляд учнів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Пролунав уже дзвінок,

 Всіх покликав на УРОК.

 Тому дружно всі сідаємо.

 Працювати починаємо.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Повторення складу чисел другого десятка з двох одноцифрових чисел. Гра «Засели будиночки чисел 13; 16; 18»

 2 Гра-естафета по складанню і запису всіх прикладів на додавання одноцифрових чисел з відповіддю 12 і 15. (2 команди)

 3 Усна лічба

 • Полічи десятками до 100.

 • Назви «сусідів» числа 50; 79; 93.

 • Назви число, в якому 6 дес. і 7 од., 8 дес. 2 од., 9 дес., 10 дес.

 • Скільки повних десятків в числі 86; 40; 59?

 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Запишіть числа, вставте пропущене число.

7; 5; 12. 8; 2; 10. 9; ?; 16.

 5 Порівняння чисел і виразів із застосуванням знаків «більше» і «менше»

— Порівняйте числа, поставте знак: «<», «>» або « = ».

6 □ 78 □ 120□ 20

9 □ 58 □ 4 19 □ 20

— Порівняти вирази, поставити знак: «<», «>» або «=».

12 - 6 □ 7 7 + 8 □ 12

15 - 9 □ 5 16 - 8 □ 4

● Фізкультхвилинка

 Раз! Два! Час вставати,

 Будемо відпочивати.

 Три! Чотири! Присідайте, швидко втому, проганяйте.

 П’ять! шість! Засміялись,

 Кілька раз понахилялись.

 Сім! Вісім! Час настав Повернутися до справ.

III. Вивчення нового матеріалу

 1 Практична робота

Для кожної дитини мають бути виготовлені з паперу моделі сантиметра, дециметра і метра, тоді діти зможуть зіставити дециметр і метр (порівняти

смужки), потім виконати практичні вправи з вимірювання за допомогою цих моделей.

Наприклад:

— Розгляньте смужку (12 см). Виміряйте її довжину за допомогою моделей дециметра і сантиметра. Скільки разів уклався дециметр? (Один раз)

— Ще раз можна укласти дециметр? (Ні, він не уміщається.)

— Чим можна виміряти частину відрізка, що залишилася? (Сантиметром)

— Скільки разів уклався сантиметр? (2 рази)

— Довжина цього відрізка 1 дм 2 см.

— Скільки сантиметрів в одному дециметрі?

Під час вправ (головним чином практичних) діти повинні отримати наочне уявлення про співвідношення таких одиниць вимірювання, як дециметр і сантиметр: 10 см складають 1 дм, або 1 дм дорівнює 10 см.

 2 Креслення відрізків

— Накреслити відрізок завдовжки 1 см; 1 дм.

 3 Пояснення нового матеріалу

 ● Відгадування ребуса

 Діти повинні накреслити в зошитах 1 см і 1 дм і записати: 1 дм = 10 см, а також пояснити, чому потрібні різні одиниці вимірювання. Невеликі відрізки зручно вимірювати сантиметром, більші — дециметром. Навести приклади, коли зручніше використовувати як одиницю вимірювання — сантиметр, наприклад, визначаючи довжину палички для лічби або олівця, а коли — дециметр, наприклад, при визначенні довжини або ширини столу.

 — Сантиметрами і дециметрами незручно вимірювати довжину великих предметів, для таких вимірювань люди зазвичай користуються метром. (Демонстрація метрової лінійки.)

 — Для вимірювання довжини і ширини, наприклад, кімнати використовується метр.

 Корисно виконати декілька вправ у вимірюванні метром — знайти довжину і ширину дошки, дверей, вікна, класу, якщо метр не укладається ціле число разів, то результат вимірювання називати приблизно (близько 3 м, майже 6 м, більше 5 м).

Потім, використовуючи паперові смужки завдовжки 1 дм, діти з’ясовують, скільки таких смужок укладеться уздовж 1 м, і записують: 1 м = 10 дм.

Учитель використовує для цього історію походження слів: деци — від лат. «десятий», санти — від франц. «сто».

1 м = 10 дм = 100 см

Таблицю мір пропонується запам’ятати.

 4 Первинне закріплення

1) Скільки в метрі дециметрів? Скільки сантиметрів?

2) Гра «Так — ні».

Метр — одиниця вимірювання маси.

Метр — одиниця вимірювання довжини.

1 м = 10 дм.

100 см = 1 м.

Довжину кімнати зручно вимірювати у сантиметрах.

Висоту дерева — у метрах.

Спортсмен пробіг дистанцію 100 см.

10 см менше 1 м.

49 дм більше 5 м.

80 см більше 7 дм.

5 дм менше 60 см.

3) гра «Заповни пропуски».

1 м = О дм4 дм = О см

9 м = О дм7 дм = О см

1 м = О см 10 см = О дм

30 дм = Ц м40 см = Ц дм

4) Порівняти 2 м 8 дм і 30 дм.

Пояснення: 2 м — це 20 дм, та ще 8 дм, усього 28 дм, 28 < 30, отже, 2 м 8 дм < 30 дм (можна міркувати і по-іншому: 30 дм — це 3 м, 2 м < 3 м).

IV. Розвиток математичних знань

 1 Практична робота з вимірювання за допомогою дециметра (його моделі)

Наприклад, запропонувати виміряти довжину портфеля, ширину парти, довжину смужки паперу, стрічечки тощо. Корисно, щоб дитина знайшла відстань, що дорівнює дециметру, у себе на руці (наприклад, ширина долоні плюс довжина великого пальця або відстань між кінчиками витягнутих великого і вказівного пальців). Надалі можна використовувати таку мірку в практичних вправах: наприклад, визначаючи довжину столу та ін.

 2 Практична робота з вимірювання за допомогою метра (йогомоделі)

Вимірювати відстань від дверей класу до вікна, від дошки до

шафи і тому подібне.

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв'язування задачі

Від землі до даху будинку 9 м. Зв’язали дві драбини: в 3 м і 4 м. Чи можна по них влізти на дах?

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— З якою новою одиницею ознайомилися на уроці?

— Що розкажете вдома батькам?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 5541 | Рейтинг: 0.0/0
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка»
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]