Мета: ознайомити учнів із основними фактами життя та творчості Вольтера, розвивати навички самостійного опрацювання навчального матеріалу, удосконалювати вміння розгорнутого висловлювання на задану тему, коротко та лаконічно узагальнювати матеріал, виховувати інтерес до духовних надбань людства, літератури давніх епох. |
Мета: дати уявлення учням про розвиток літератури доби Просвітництва, дослідити її особливості; розвивати навички критичного мислення, вміння готувати повідомлення на задану тему, узагальнювати і робити висновки, сприймати явища літератури у контексті культури; виховувати інтерес до літератури, формувати широкий культурний світогляд учнів. |
Урок 33 Тема. Детективна повість. Астрід Ліндгрен «Знаменитий детектив Блюмквіст» Мета: дати загальне уявлення про багатство і різноманітність книжкового світу за жанровими ознаками, авторським та тематичним принципами; вчити встановлювати послідовні, часові, причиново-наслідкові та смислові зв'язки частин тексту, оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їх поведінки, зіставляти героїв за вчинками та проявами почуттів; виховувати бажання більше читати, дбайливо становитися до книжок. Обладнання: мапа світу; портрет Астрід Ліндгрен; книга «Знаменитий детектив Блюмквіст»; підручник; робочий зошит. |
Урок 32 Тема. Твори про тварин. Людвіг Ренн «Отруйна змія Гінгу», «Горила Мафука», «Бегемот Понгу» Мета: ознайомити учнів з відомим німецьким письменником; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість. Обладнання: мапа світу; портрет Л. Ренна; малюнки змії, бегемота, мавпи; картки для читання; картки із словниковими словами; підручники; робочий зошит. |
Урок 31 Тема. Твори про тварин. Джек Лондон «Рудий вовк» Мета: ознайомити учнів із цікавою життєвою пригодою, описаною у творі Джека Лондона, висвітлюючи гідну поведінку осіб, причетних до неї; удосконалювати навички літературного аналізу твору; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: мапа світу; портрет Д. Лондона; малюнок вовка; картки для словникової роботи; книги «Поклик предків», «Біле ікло»; підручник; робочий зошит. |
Урок 30 Тема. Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд «Гризлі» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість американського письменника Д. 0. Кервуда; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість. Обладнання: мапа світу; портрет Д. Кервуда; малюнок ведмедя; ілюстрації природи Америки; підручник; робочий зошит. |
Уроки 27-28 Тема. Твори про тварин. Ерік Найт «Лессі повертається додому» Мета: формувати в учнів уявлення про особистість англо-американського письменника Еріка Найта; розширювати і поглиблювати уявлення дітей про цікаве та незвичайне у живій природі; формувати уміння стисло переказувати, збагачувати словниковий запас школярів; навчити відшукувати в тексті влучні слова і вирази, які характеризують дійових осіб; виховувати любов до тварин. Обладнання: мапа світу; портрет Еріка Найта; книга для читання з природознавства (цікавинки); картки зі словами; підручник; робочий зошит. |
Урок 27 Тема. Твори про тварин. Нарлз Робертс «Дитя океану», «Дівчинка і ведмежатко» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого канадського письменника Чарльза Дугласа Робертса; викликати інтерес до його творів про життя тварин; розкрити причиново-наслідкові зв'язки дружніх стосунків людини і звіра; вчити із розумінням ставитися до братів наших менших; вдосконалювати уміння швидко орієнтуватися у тексті, ділити його на частини, складати малюнковий план; виховувати спостережливість, чуйність, любов до тварин. Обладнання: мапа світу; портрет Чарльза Робертса; книги про тварин; ілюстрації; підручник; робочий зошит. |
Урок 26 Тема. Агнія Варто «Весняна прогулянка», «Митько-лінько» Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом російської поетеси; формувати вміння аналізувати віршовані твори; вчити учнів захоплюватися красою природи; розвивати уяву, фантазію, зв'язне мовлення; формувати бажання обирати краще з літературних джерел для самовиховання. Обладнання: мапа світу; портрет А. Варто; картки для словникової роботи; тест; підручник; робочий зошит. |
Урок 25 Тема. Ян Бжехва «Яйце», «Мурашка» Мета: продовжити ознайомлення дітей із жанром вірша; дати уявлення про відомого польського лоета, прозаїка й перекладача Яна Бжехву; розвинути способи і види читання, вміння передавати в інтонації слова героїв, оцінювати їх вчинки, виявляти мотиви їх поведінки; виховувати любов до природи. Обладнання: мапа світу; портрет Яна Бжехви; ілюстрації до віршів; підручник; робочий зошит. |