Урок 31 Тема. Твори про тварин. Джек Лондон «Рудий вовк» Мета: ознайомити учнів із цікавою життєвою пригодою, описаною у творі Джека Лондона, висвітлюючи гідну поведінку осіб, причетних до неї; удосконалювати навички літературного аналізу твору; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: мапа світу; портрет Д. Лондона; малюнок вовка; картки для словникової роботи; книги «Поклик предків», «Біле ікло»; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності учнів — Якій назві розділу підпорядковані твори, які ми вивчаємо останнім часом? («Твори про тварин») Давайте пригадаємо, про які цікаві пригоди тварин ми дізналися із вивчених творів. Я починаю читати уривки, а ви називаєте, з яких вони творів. • «Судно було ще надто далеко, щоб від нього тікати, а китиха дивилась на нього з таким напруженням, що забула навіть дихати». («Дитя океану») • «— Лізь сюди, Тедді! Із цими словами дівчинка посадила його собі на колінця. Ведмежатко, скавулячи, лягло». («Дівчинка і ведмежатко») • «І в дощ, і в ясну годину Лессі завжди була біля воріт школи...» («Лессі повертається додому») — Автори цих творів описують красиві стосунки людини і тварин, показують нам один із шляхів, зробити своє життя сповненим радості й добра. III. Повідомлення теми і мети уроку — Ще одну історію із життя «братів наших менших» розповів відомий американський письменник Джек Лондон (справжнє ім’я Джон Гриффіт Чайні). — На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо оповідання, у якому йдеться не тільки про вірність собаки своєму господарю, але й про благородні, чесні стосунки між персонажами. 1 Робота над загадками • Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами Весь, як є, — жорстока лють, Очі так її і ллють. Зачаївся весь, примовк, Грізний звір цей, звісно,... (вовк). • Вдень мовчить, Вночі гарчить, Хто до господаря йде, Знати дає... (собака). • По полю та лісу гасає, Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк) 2 Гра «Лабіринт» — Пройдіть лабіринт і прочитайте назву оповідання, з яким ми сьогодні ознайомимось. Р) їв й)ІК (Рудий Вовк) IV. Опрацювання оповідання Д. Лондона «Рудий Вовк» 1 Словникова робота Калошітопазиошкіреними розквітлимигукнуликопіткою обморозилисьпуп’янкидоволікся клондайкпорослогозлостивим імпульсивнаприблукаввмілостивими лащивсяучвал Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, а потім — «буксиром» у парах. — Прочитайте спочатку усі іменники, а тоді — прикметники і дієслова. Пояснення значення слів Топаз — мінерал, прозорі, жовті кристали якого використовують як коштовне каміння. Клондайк — золотопромисловий район на Північному Заході Канади. Учвал (вчвал) — галопом, великими стрибками. 2 Первинне читання тексту (мовчки) — Чому Медж та Уолт назвали собаку, що приблудився до них, Вовком? Опишіть його зовнішність. — Подружжя Ірвін дуже довго домагалося прихильності пса. Як ви вважаєте, чому? — Розкажіть, як пес ставився до чужих людей. — Якими зображено в оповіданні Уолта і Медж Ірвінів? Охарактеризуйте їх. 3 Повторне читання тексту вголос «ланцюжком» — Поміркуйте, на які частини можна поділити текст. 4 Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. Робота за малюнком підручника — Знайти і прочитати, як про це сказано в оповіданні. — Як Вовк зустрів незнайомця? Що здивувало господарів собаки? — Перекажіть розповідь Скіфа Міллера про Клондайк. Чому Вовк саме там почуватиметься щасливим? — Розкажіть про минуле життя собаки. — Чому, на вашу думку, Скіф Міллер не погодився продати Рудого, а пристав на умову подружжя: дати змогу собаці самостійно обрати хазяїна? — Які почуття охопили собаку, коли він змушений був робити вибір? Чи правильним було його рішення? Поясніть вибір Вовка. 5 Поділ оповідання на частини — Знайдіть в оповіданні зачин, основну частину, кінцівку. — На скільки самостійних частин можна поділити текст? Орієнтовний план 1) Непроханий прибулець. 2) Зникнення Вовка. 3) Пояснення Вовка. Життя у котеджі. 4) Домашня прихильність пса. 5) Зустріч Вовка з хазяїном. 6) Вибір Рудого. — Які частини плану відповідають зачину і кінцівці? — Якій частині відповідає ілюстрація? 6 Словесне малювання (робота в групах) Кожна група придумує малюнок до одного з епізодів твору. Представники груп розповідають, що зобразили б на малюнках, дають їм назви і розписують на дошці. 7 Розвиток зв'язного мовлення — Пофантазуйте, як можна продовжити цю історію. — Чи доводилося вам віддавати своїх улюбленців іншим людям? Згадайте поведінку тварин у цю хвилину і ваші почуття. V. Підсумок уроку — Який твір читали? Чому у нього така назва? — Який це твір за жанром: оповідання, казка чи науково-популярний твір? Доведіть свою думку. — Чого навчає нас автор своїм оповіданням? — Яка провідна думка твору? — Описуючи незвичайну дружбу людини і звіра, автор ніби закликає: шануйте, оберігайте природу, товаришуйте з братами нашими меншими — це тільки покращить наше життя. | |
| |
Переглядів: 3902 | |
Це цікаво знати |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Всього коментарів: 0 | |