Урок 25 Тема. Ян Бжехва «Яйце», «Мурашка» Мета: продовжити ознайомлення дітей із жанром вірша; дати уявлення про відомого польського лоета, прозаїка й перекладача Яна Бжехву; розвинути способи і види читання, вміння передавати в інтонації слова героїв, оцінювати їх вчинки, виявляти мотиви їх поведінки; виховувати любов до природи. Обладнання: мапа світу; портрет Яна Бжехви; ілюстрації до віршів; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1 Бесіда про особливості віршів — Який розділ почали вивчати? — Що таке вірш? — Про що і про кого найчастіше пишуть у віршах? — З віршами яких зарубіжних авторів ми вже ознайомилися? 2 Читання вірша С. Жупанина «Буду я природі другом» III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з віршами зарубіжних поетів. Послухайте їх і здогадайтесь, про кого вони. 1 Гра «Впізнай за описом» — За описом спробуйте визначити, хто це. Серед комах вони заслуговують на особливу увагу. Сотні величезних купин збудовано у лісах цими невтомними працівниками та безжалісними мисливцями. З весни до осені тягнуть вони у гніздо мертвих жуків, мушок, метеликів, гусениць різних видів. Щохвилинно зносять два-три десятки комах, за годину їх надходить вже тисячі півтори, за день — близько двадцяти тисяч. Теплої пори й на рівному місці, навантажені здобиччю, вони рухаються із середньою швидкістю 1 м/хв. Площа їхнього полювання навколо мурашника перевищує двісті тисяч квадратних метрів. Вони знищують мільйони шкідливих для лісу комах. (Мурахи) — Який це опис — художній чи науковий? Чому? 2 Робота над загадками • Із будиночка малий гість вийде І ніколи більше туди не зайде. (Яйце і курча) • Гніздо луб’яне, саме кістяне, а вийде живе. (Яйце, курчата) IV. Усвідомлення і вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про Яна Бжехву (справжнєім'я—ЯнЛесман) 2 Опрацювання твору Я. Бжхеви «Мурашка». Читання вірша вчителем 1) Словникова робота. Коновка — те саме, що відро, цеберка. Сльота — хмарна, сира погода. Коркоші — плечі. 2) Читання твору учнями, його аналіз. — Назвіть усіх героїв вірша, які мали везти стіл. Яких причин вони шукали, щоб відмовитися? — Як на вашу думку, чому саме мурашка не злякалася роботи? 3) Різновиди читання. а) Читання «буксиром» у парі із сусідом по парті. б) Гра «Хто швидше?». — Знайдіть у вірші дієслова, які використав поет, для того щоб показати які дії виконували дійові особи. в) Читання «Незнайко». Діти хвилинку готують якийсь рядочок вірша для гри, а потім пропонують його товаришам. 4) Робота за малюнком підручника. — Знайдіть рядки з вірша, які підходять до ілюстрації. 5) Виразне читання вірша. — Поміркуйте, чи не трапляється подібних ситуацій у нашому житті? З Опрацювання твору Я. Бжехви «Яйце» 1) Робота над заголовком. — Поміркуйте, яким може бути текст з такою назвою — науковим чи художнім. Про кого в ньому буде йтися? Доведіть свою думку. 2) Читання вірша вчителем. — Послухайте і скажіть, чи правильними були ваші припущення. — Який це текст за метою висловлювання? 3) Словникова робота. Вередуєна твердо упираєтьсящо качине зварилосьмені за вузько стверджуєщо від гуски 4) Читання вірша мовчки. — Чому курці доводилося хвилюватися за своє яйце? — Чим схожа курка на всіх інших мам? — Розкажіть, як яйце відповідало на мамине зауваження. — Яку рису характеру висміює автор? — Чи доводилося вам в житті бачити упертих дітей? Як ви долаєте свою упертість? 5) Вправи на розвиток швидкого читання. а) Вибіркове читання. — Виберіть слова, які характеризують яйце за ознакою. — Які слова характеризують його за дією? б) Найдіть і прочитайте найдовше і найкоротше речення. 6) Робота за малюнками. — Уважно розгляньте ілюстрацію до вірша. — Яким зображено яйце? — Якою зображено курку? — Які почуття викликає у вас малюнок (спокою чи тривоги)? 7) Виразне читання вірша. V. Підсумок уроку — Із творами якого поета ви сьогодні ознайомилися? — Чим вони подібні? — Чим різняться? — Які з прочитаних творів ви хотіли б вивчити напам’ять? Чому? — А закінчити наш урок хочу віршем Оксани Сенатович: У сльоту, і в час негоди, І в погоду, друже мій, Серцем, слухати зумій Звуки рідної природи, Звуки дивні, голоси Незвичайної краси. | |
| |
Переглядів: 2033 | |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Властивості паперу. робота з папером |
Істинні та хибні висловлення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Всього коментарів: 0 | |