Урок 30 Тема. Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд «Гризлі» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість американського письменника Д. 0. Кервуда; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість. Обладнання: мапа світу; портрет Д. Кервуда; малюнок ведмедя; ілюстрації природи Америки; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1 Читання й розгадування загадки — Роз’єднайте слова і прочитайте загадку. Щозакнижка: безбукв, безсторінок, абагаточогонавчить? (Книга природи) — Сьогодні ми будемо мандрувати сторінками цієї книги. 2 Складання тематичної павутинки до слова природа 3 Контроль техніки читання — Прочитайте текст, надрукований на картці, за ЗО секунд. Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. Ліси бувають листяні і хвойні. Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою. — Про що ви прочитали? III. Повідомлення теми й мети уроку — А сьогодні на уроці ми подивимося на ліс і його мешканців очима американського письменника Д. О. Кервуда. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про творчість Д. 0. Кервуда — Жив письменник у Детройті, працював редактором однієї з газет і багато подорожував. Він пройшов тисячі миль на лижах і собачих упряжках по диких північних землях, подолав у легких каное бурхливі гірські річки. Свої повісті він творив не за робочим столом, а в хатинах та куренях серед незайманої природи. 2 Опрацювання статті підручника 3 Опрацювання уривків твору Д. Кервуда «Гризлі» 1) Робота над заголовком твору. — Про що може йтися у творі з такою назвою? — Поміркуйте, де будуть відбуватися події у творі. 2) Первинне ознайомлення з текстом. а) Читання твору вчителем. — Розкажіть, як відбулася зустріч Ленгдона з гризлі. — Які почуття охопили мисливця? — Яке рішення він прийняв? Чому? б) Словникова робота. Гризлі — велетень-ведмідь. Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Дряпався оперізував загородивши роззявивши нестерпно шалено здавлений завглибшки царствена чудище замилувався сковзнула в) Читання твору учнями мовчки. Гра «Небо і Земля». Відповіді на запитання. — Поясніть поведінку Тера. Чому він не помстився мисливцеві? — Який урок ведмідь дав людині? Поміркуйте над цим. Знайдіть слова Ленгдона, що свідчать про зміни в душі мисливця. г) Творча робота. — Проаналізуйте своє ставлення до тварин. Що означає бути милосердним і людяним у світі природи? д) Стислий переказ прочитаного. IV. Підсумок уроку — Із творчістю якого письменника ви ознайомилися? — Уривок з якого твору прочитали? — Що нового цікавого дізналися? — Чого вчить оповідання? — Що автор хотів донести до читачів твором «Гризлі»? — Чи можна назвати героя твору «другом природи»? Чому? — І ви знаєте: Всі ми: звірі і звірята, І пташки і пташенята, — Діти рідної землі, І дорослі і малі. Тож давайте пам’ятати, Що природа — наш дім, І нам жити всім у нім. ►► Поміркуйте над прочитаним розділом! — Чи уважні ви читачі? Доповніть речення. • Ерик Найт народився в..., а проживав у... • Під час Другої світової війни він став... • Людвіг Ренн — ... письменник, він походив з... роду. • Під час Першої світової війни Ренн перебував... • Чарлз Робертс — ... письменник. Свою літературну діяльність розпочинав як... • Працював на фабриці,служив у поліції та на флоті, шукав золото в Клондайку — такий шлях пройшов американський письменник... • Порада Лессі — ... • Роль Лессі у серіалі виконували ... собак. • Кити можуть бути під водою... • Від народження і до зрілості вага ведмедя збільшується у... разів. | |
| |
Переглядів: 1973 | |
Чим ми чуємо |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Жива і нежива природа. Що належить до природи |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |