Урок 26 Тема. Агнія Варто «Весняна прогулянка», «Митько-лінько» Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом російської поетеси; формувати вміння аналізувати віршовані твори; вчити учнів захоплюватися красою природи; розвивати уяву, фантазію, зв'язне мовлення; формувати бажання обирати краще з літературних джерел для самовиховання. Обладнання: мапа світу; портрет А. Варто; картки для словникової роботи; тест; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Емоційне налаштування на урок — Зараз я вам пропоную кілька хвилин присвятити поезії, що допоможе створити своєрідний настрій для спілкування. Я запрошую дітей, що підготувалися декламувати. А завдання для всіх — уважно слухати й спробувати з’ясувати, хто є автором творів. Учні декламують вірші «Літо краснеє минуло», «Давня весна», «Вже сонечко в море сіда...». — Хто є автором цих поезій? (Леся Українка) — Для кого написані ці вірші? — Де народилася ця поетеса? (В Україні) — Сьогодні ми ознайомимося із ще однією поетесою, яка любила природу й писала для дітей. ►► Гра «Читаємо навпаки» Учні читають запис на дошці справа наліво. отраБяінгА (Агнія Барто) II. Повідомлення теми й мети уроку — Наш урок ми присвячуємо російській поетесі Агнії Барто. Вона теж дуже любила дітей, природу, писала про них вірші. III. Робота над новим матеріалом 1 Опрацювання статті підручника про А. Барто — Прочитайте статтю про Агнію Барто мовчки. Після читання ми перевіримо усвідомлення її змісту за допомогою тестування. 2 Тестування 1) Поетеса народилася 1906 року: а) 17 лютого;б) 8 березня;в) 25 січня. 2) Агнія Барто мріяла стати: а) поетесою;б) балериною;в) акторкою. 3) Вірші почала писати: а) в дитинстві;б) в шкільні роки; в) в юності. 4) Під час війни поетеса була на фронті: а) медсестрою; б) військовою; в) кореспондентом газети. 5) Усе життя Агнія Барто присвятила: а) дітям;б) друзям;в) родичам. 6) Ім’ям поетеси названо: а) школу; б) вулицю; в) одну з малих планет. — А тепер відкриймо її серце, відверте і чисте, що завжди ясніло щирою любов’ю до дітей. 3 Опрацювання вірша А. Л. Барто «Весняна прогулянка» 1) Слухання вірша. Учитель читає вірш напам’ять. — Які картини природи змальовано у вірші? Прочитайте. 2) Словникова робота. Листвою барвистий повітря ясної дубок чисте полянки зеленою Читання слів «луною» за вчителем, а потім — «буксиром» у парах. — З’єднайте іменники з відповідними прикметниками, щоб утворилися словосполучення із вірша. — Доберіть синоніми до слова потьмяніло. 3) Читання вірша учнями мовчки. — Чому дубок назвав дівчаток егоїстками? — Поясніть, як ви розумієте слово егоїст. — Поміркуйте, чому Агнія Варто дала віршу таку назву. 4) Виразне читання вірша. 4 Опрацювання вірша А. Варто «Митько-лінько» 1) Робота над заголовком. — Прочитайте назву вірша А. Варто. Як ви вважаєте, про кого вона пише у вірші? 2) Виразне читання вірша вчителем. — Які риси характеру дівчини висміює поетеса? — Згадайте, чи доводилося вам давати собі обіцянки і не виконувати їх? 3) Гра «Слова-вороги». Добрийбоягузливий сміливийлінивий щедрийнікчемний працьовитийбрехливий чеснийбайдужий турботливийхвалькуватий слухнянийзлий скромнийжадібний — Які з цих рис характеру притаманні вам? А які б хотіли мати? 4) Виразне читання вірша учнями. а) Ланцюжком; б) «луною». — Прочитайте всі окличні речення. 5) Вправи на розвиток швидкості читання. Гра «Прочитай рядок до кінця». IV. Підсумок уроку — Із творчістю якої поетеси ви ознайомилися? — Які вірші читали? — Яку провідну думку в її віршах ви можете назвати?? V. Домашнє завдання Підготуватися до конкурсу на кращого читця віршів. | |
| |
Переглядів: 1757 | |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Всього коментарів: 0 | |