Урок 27 Тема. Твори про тварин. Нарлз Робертс «Дитя океану», «Дівчинка і ведмежатко» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого канадського письменника Чарльза Дугласа Робертса; викликати інтерес до його творів про життя тварин; розкрити причиново-наслідкові зв'язки дружніх стосунків людини і звіра; вчити із розумінням ставитися до братів наших менших; вдосконалювати уміння швидко орієнтуватися у тексті, ділити його на частини, складати малюнковий план; виховувати спостережливість, чуйність, любов до тварин. Обладнання: мапа світу; портрет Чарльза Робертса; книги про тварин; ілюстрації; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент Рятуємо землю, А потім рятуємо небо. Адже небо без птахів — не небо! А земля без звірів — не земля! II. Підготовчі вправи ►► Гра «Розсипанка» Учитель прикріплює на дошці картки, учні складають з них вислів «Як живеться вам, птахи і звірі?» ЖИВЕТЬСЯ ЯК ВАМ ЗВІРІ ПТАХИ III. Повідомлення теми й мети уроку — Улюбленою темою творів багатьох письменників є зображення життя тварин. На цьому уроці ми починаємо ознайомлюватися із творами нового розділу, назву якого склали із розсипанки. Сподіваюся, що ці оповідання не залишать і вас байдужими. Прочитавши їх, ви будете інакше дивитися на світ живої природи. Перед вами відкриються незвідані таємниці душі «братів наших менших», загадки та дивовижні закони їхнього життя. Мудрі і веселі розповіді навчать вас вірити у всеосяжну енергію Добра. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про автора та твори Ч. Д. Робертса Демонстрування портрета. ►► Гра «Дешифрувальник» — За цифровим кодом ми зможемо дізнатися ім’я письменника, з творами якого ми будемо сьогодні працювати. 28, 1, 21, 16, 31, 10, 21, 19, 2, 7, 21, 23, 22. (Чарльз Р оберте) — Оповідання Чарльза Робертса побудовані здебільшого на реальних подіях, що трапляються із ним під час численних мандрівок просторами Канади, її незайманими лісами, горами, озерами, водоспадами. Ці подорожі дали йому безліч незабутніх вражень, навчили спостережливості, дбайливого ставлення до рослинного й тваринного світу. 2 Опрацювання твору Ч. Робертса « Дитя океанр 1) Робота над загадкою. Його домівка океан, Із спини в нього б’є фонтан. (Кит) — Поміркуйте, про яку тварину будемо читати. — Сьогодні опрацюємо твір «Дитя океану». 2) Слухання твору учнями. Перевірка первинного сприймання. — Слухаючи твір, поміркуйте, що з почутого незрозуміле. Підготуйте про це запитання. Після читання учитель дає відповіді на запитання дітей. 3) Словникова робота. Дорш — назва, що її дають молодій, дрібній трісці. Одноріг — морська тварина, також із породи китів. У самця однорога на верхніх щелепах є величезне, спрямоване наперед ікло, вкрите спіральною борозною. Планктон — дуже дрібні рослинні і тваринні організми, що населяють товщу води. 4) Повторне читання твору учнями (мовчки). 5) Аналіз змісту твору. — Як дядя Енді пояснив Бебові, що кит не риба? — Чим живляться кити? — Які вчинки кита-матері свідчили про те, що вона піклувалася про свою дитину? — Розкажіть про бій китихи з мечоносом. Як вона переживала втрату маляти? — Які почуття охопили Беба, коли він вислухав розповідь дяді? А про що думали ви? 6) Хвилинка-цікавинка. — Найбільшою твариною на Землі є синій кит, довжина тіла якого сягає понад ЗО м. Кити — мирні тварини. Вони підпускають дуже близько до себе, не виявляючи агресивності. Зустріч у воді із цим велетнем викликає у будь-кого незабутнє враження. 7) Вправа на розвиток швидкості читання. ►► Гра «Хто швидше читає?» — Знайдіть у творі опис малого китиня. — Назвіть, скільки разів у тексті зустрічається слово кипгиха. 8) Робота за малюнком підручника. — Знайдіть і прочитайте, як про це сказано у творі. 9) Мовно-логічне завдання. — Користуючись текстом, доповніть речення потрібними словами. Наївшись______________________, китиха_____________________притиснула свою____________________пером. V. Підсумок уроку — Який розділ ми сьогодні розпочали вивчати? — З твором якого автора ознайомилися? — Який епізод у творі сподобався найбільше? Чому? VI. Домашнє завдання Прочитати твір «Дівчинка і ведмежатко». Скласти план твору і підготувати за ним стислий переказ. | |
| |
Переглядів: 2821 | |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Російська народна казка «Лисичка» |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Всього коментарів: 0 | |