УРОК-ЕКСКУРСІЯ 11 Тема. Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восениМета: виявити зміни, що сталися восени в неживій природі, в житті рослин; встановити причини, що зумовлюють ці зміни; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; ознайомити з принципами охорони здоров'я восени; виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров'я. Обладнання: папки, плакат, листки клена, берези, дуба, хвоя. Підготовка до уроку-екскурсії. 1. Вивчити вірш на уроці читання. 2. Дати індивідуальне завдання: а) вивчити вірш М. Підгірянки «Співанка про місяці»; М. Сингаївського «Вересень»; Н. Забіли «Жовтень»; Я. Купала «Листопад»; М. Підгірянки «Ліс восени» б) Підготувати повідомлення «Чомучок»: про березу, клен, ялину, дуб, ліщину, калину, шипшину. Хід уроку І. Організаційний момент до уроку-екскурсії 1. Бесіда в класі. — Сьогодні ми з вами підемо на екскурсію в ліс. Там побачимо рослини лісу, дізнаємось, як вони пристосувались до життя в цьому середовищі. Пригадаємо правила поведінки на екскурсії: а) Потрібно бути дисциплінованими і уважними. б) Слухати, що говорить учитель, екскурсовод. в) Не відокремлюватися від групи. г) Не ламати гілок і не рвати без потреби квітів. д) Поводитися тихо, щоб не налякати мешканців лісу. є) Не руйнувати мурашники. — Нагадайте, що бере кожний учень з собою на екскурсію? Тож рушаймо в країну, яка зветься «Лісом». Ця країна дуже цікава, і ми з вами будемо знайомитися з її життям. 2. По дорозі до лісу діти спостерігають яка погода, які зміни відбулися в природі. (Записують у блокноти.) II. Сприйняття та усвідомлення нової теми 1. Бесіда. — Ми підійшли до лісу. Подивіться на його красу. Які зміни ви помітили? Осінь господарює скрізь, куди не глянь. Що вона зробила з деревами? Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні, жовті, багряні й мідні кольори. Уже деякі дерева скинули листя. Ось подув вітер, помилуйтеся, як падає листя. Згадаймо віршик, який вивчили на уроці читання. (Листочки-парашутики). — Діти, ми заходимо в ліс, будемо спостерігати, які зміни в ньому відбулися порівняно з літом, зберемо листя і насіння дерев, кущів, пограємо в цікаві ігри, почитаємо вірші. Зупинка № 1 — «Листяні дерева». — Погляньте довкола. Як багато різних дерев. На які види вони поділяються (листяні і хвойні). За якими ознаками їх можна розпізнати? Ось листяні дерева. Які вони різні. На цьому листочки жовті, а тут багряні, а он — зовсім голе. 2. Гра «Відшукай дерево». Вчитель називає дерево, діти підбігають до нього. 3. Повідомлення «Чомучок». Діти розповідають про березу, дуб, клен. Всі підходять до цих дерев — малюють листочки, кладуть у папку. 4. Гра «Порівняй дерева». Порівняти спільні і відмінні риси (береза, дуб, клен): колір, форма, розмір. Учні читають вірші «Вересень», «Жовтень», «Листопад». Зупинка № 2 — «Кущі». — У нашому лісі росте багато кущів — ліщина, глід, калина, шипшина. Яка найважливіша відмінність куща від дерева? — Послухаємо цікаві повідомлення «Чомучок» про ліщину, калину, шипшину. (Діти підходять до певного куща під час розповіді про нього, записують цікаве.) Гра «Впізнай рослину на дотик». Діти заплющили очі, вчителька дає в руки плід шипшини, калини; листочки ліщини, шипшини. Зупинка № 3 — «Хвойні дерева». Діти підходять до сосни чи ялинки. Роздивляються, торкаються до кори, хвоїнок. Чомучки розповідають цікаве про ці дерева. Гра «Впізнай дерево на дотик». Два учні будуть називати спільні і відмінні риси ялини та сосни. Слово вчителя. — Опале листя — це лісова підстилка, яка взимку охороняє від холоду і морозу землю, зберігає коріння дерев, а влітку зберігає вологу, захищає від жаркого сонечка, збагачує лісовий ґрунт поживними речовинами. Ось чому не треба руйнувати листяну підстилку лісу — все в природі відбувається розумно, на користь, не на шкоду. Шкодить тільки людина. Приходить людина в ліс, смітить. Ліс приймає людей, як добрих гостей. А вони залишають після себе купу сміття. Пам'ятка Щоб газета, кинута в лісі, змішалась із землею, потрібен рік; порожня бляшанка — 10 років; поліетиленовий пакет — сотні років; скло розбитої банки буде псувати ліс віками. — Дерева ростуть повільно, тому їх треба насаджувати після вирубування. Які вирубувати, знають тільки лісники і тому будь-хто рубати не має права. Молоді дерева треба оберігати. У хвойних лісах легшее дихати, вони очищують повітря від шкідливих бактерій. І тому санаторії будують переважно недалеко від лісу. 6. Зупинка М 4 — в класі. — Як треба одягатися восени? Це важливо для здоров'я. Щоб не захворіти, слідкуйте, щоб одяг відповідав погоді: не перемерзайте, не намочіть ноги. III. Домашнє завдання Намалюйте свої враження від осіннього лісу. | |
| |
Переглядів: 4059 | |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Водойми рідного краю |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |