Урок 4 Тема. Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка Мета: ознайомити учнів із операціями згинання і складання паперу; навчити послідовності виготовлення виробу; розвивати увагу, дрібні м’язи кистей рук; виховувати культуру праці, охайність, самостійність, творчість. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок виробу з паперу (жабка), виготовлений шляхом складання; для індивідуального користування — кольоровий папір, схеми «Мовні позначення» (робота з папером) та «Лінії та їх призначення»; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань учнів — З яким матеріалом ми працювали на попередньому уроці? — Що ми зробили на уроці? — Кому ви подарували квітку? — Який спосіб складання паперу ми використали на уроці? ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми навчимося виготовляти з паперу іграшку шляхом згинання і складення. ІV. Робота над темою уроку 1. Відгадування загадки. — Відгадайте загадку, і ви зрозумієте, яку іграшку ми навчимося робити на уроці. • Що то воно: у воді водиться, З хвостом родиться, А як виростає — Хвіст відпадає. (Жабка) — Так, це — жабка. Учитель показує дітям виріб — жабку, яка виготовлена з паперу шляхом складання. 2. Бесіда з учнями. — Де живуть жабки? (Діти відповідають.) — Які пісеньки співають? (Жабки кумкають, скрекочуть.) — А тепер послухайте казку «Пихата жаба». (Читає вчитель або гарно підготовлений учень.) Сподобалося жабі, як журавель співає. Сидить вона в болоті і думає: «Навчуся я співати по-журавлиному. Буду не така, як усі жаби. Хай дивується увесь жаб’ячий рід». Довго вчилася вона співати по-журавлиному і таки навчилася. Розмовляють із нею по-жаб’ячому, а вона мов не розуміє — відповідає по-журавлиному. Розгнівалися жаби та й дорікають своїй подружці: — Ти ж така сама жаба, як і ми, чого ж ти не хочеш розмовляти пожаб’ячому? Жаба задерла голову й каже: — А може у мене виростуть крила і я полечу, як журавель! (В. О. Сухомлинський) — Чи зможе полетіти жаба? — Що вона може робити? — А кого вона може налякати? (Діти фантазують.) 3. Робота з прислів’ями. — Слова з прислів’я розсипалися. З’єднайте їх. Кожна болото жаба хвалить своє. — Як ви розумієте зміст цього прислів’я? 4. Робота з «плутанками». — Наша жабка заплутала пташок і тварин. Допоможіть їм знайти свою пісеньку. На дошці написані назви тварин та пташок, а також їх пісеньки — «переплутанки»: півень — му-у! качка — ку-ку! зозуля — кря-кря! гуска — няв-няв! кошеня — хро-хро! свиня — га-га-га! корова — ку-ку-рі-ку! — Як же розмовляє жабка? (Кум-кум!) — Ну, а тепер — скоріше до праці! 5. Знайомство з технікою орігамі. — Сьогодні ми будемо вчитися складати жабку за технікою орігамі. Що таке орігамі, ви дізнаєтеся з вірша. ОРІГАМІ Дітки, я гадаю, з вас Дехто в руки вже не раз Паперовий аркуш брав, З нього, граючись, складав Чи то човника, чи пташку, Чи кишеньку, чи баклажку, Чи то жабку, чи жучка, Чи то просто літачка. То ж, повернемося з вами До складання знову, До мистецтва орігамі — Є такеє слово. Це японське давнє слово Необхідно знати: «Орі» — склад в японській мові, Значить щось складати. А папір свій називають Всі японці «гамі». Коли з нього щось складають, Кажуть «орігамі». 6. Робота за схемами «Лінії та їх призначення», «Мовні позначення» (робота з папером). На кожній парті лежать схеми. Діти згадують лінії та способи згинання та складання паперу. V. Інструктаж — Для виготовлення іграшки ви підготували квадрат зеленого кольору. Щоб виготовити жабку, потрібно дотримуватися певної послідовності. Працюємо з посібником (С. 13). 1. Візьміть квадратний аркуш паперу, згорніть по діагоналі. 2. Бічні сторони ввігніть всередину. Загинайте знизу вверх ріжки, які повинні посередині зійтися. 3. Зігнуті трикутнички перегніть наполовину ще раз уверх. 4. Перегорніть саморобки на зворотний бік і перегинайте від краю до середини два рази. 5. Щоб іграшка підстрибувала, перегніть біля лапок, відступаючи 1 см від краю та по лінії згину. V. Практична робота Учні працюють в парах — виготовляють жабку, допомагають один одному. Вчитель стежить за правильністю виконання, надає консультації. Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, п’ять! Час настав відпочивать. Руки — вгору, руки — вниз, В різні боки покрутись. А тепер — всі руки в боки І, як жабки, скоки-скоки! Раз — присіли, Два — всі встали. Знову жабки поскакали! Раз, два, три, чотири, п’ять! Знову треба працювати! Для перевірки якості виготовлення виробу вчитель дозволяє учням організовано провести змагання жабок у стрибках у довжину. Діти змагаються у парах. Із кожної пари обирають переможців із кожного ряду. А потім виявляють три жабки — переможці, яким вручають медалі. VІ. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? Що сподобалося? (Проводиться «мікрофон».) — Що ви робили на уроці? — Чого ви навчилися? — Чи запам’ятали ви, що таке орігамі? Учитель аналізує помилки, які були допущені учнями під час виконання роботи, відмічає кращі іграшки. VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести аркуш паперу для малювання. | |
| |
Переглядів: 6834 | |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |