Урок 24 Тема. Шандор Петефі «Знову осінь завітала», «Останні квіти»; Жак Превер «Зимова пісенька»; Ованес Туманян «Березень», «Весняне запрошення» Мета: розказати учням про особливості пейзажної лірики; вчити правильно, виразно читати поетичні твори, зв'язано висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, виховувати спостережливість, любов до природи. Обладнання: мапа світу; портрети Шандора Петефі, Жака Превера, Ованеса Туманяна; підручник; робочий зошит. |
Уроки 22-23 Тема. Повість-казка. Лаймен Френк Баум «Чарівник країни Оз»; «Мудрець країни Оз». Підсумок за розділом Мета: ознайомити учнів з особистістю американського письменника — основоположника американської літературної казки; зацікавити учнів його творчістю, змістом казки; вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями, знаходити зачин, основну частину, кінцівку тексту; виховувати уважність. Обладнання: мапа світу; портрет Л. Ф. Баума; тести; картки для перевірки знань; підручник; робочий зошит. |
Урок 21 Тема. Повість-казка. Джеймс Метью Баррі «Пітер Пен і Венді» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого англійського письменника Джеймса Метью Баррі; сприяти зацікавленню його творами; розвивати навички виразного читання; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати провідну ідею твору; виховувати уважність. Обладнання: мапа світу; портрет Джеймса Метью Баррі, виставка книг Джеймса Баррі, ілюстрації до казки «Пітер Пен і Венді»; картки-«блискавки»; підручник; робочий зошит. |
Урок 20 Тема. Повість-казка. Сельма Лагерлеф «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість шведської письменниці С. Лагерлеф; викликати інтерес до її творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до краю, де народився. Обладнання: мапа світу; портрет С. Лагерлеф; ілюстрації до казки; підручник; робочий зошит. |
Урок 19 Тема. Повість-казка. Памела Треверс «Мері Попліне» Мета: ознайомити учнів з особистістю видатної англійської письменниці; викликати інтерес до її книжок; удосконалювати читацькі навички, уміння складати план і стисло переказувати; збагачувати словниковий запас синонімами; домогтись усвідомлення головної думки казки. Обладнання: мапа світу; портрет Памели Траверс; аудіозаписи пісень фільму «Мері Попліне, до побачення!»; підручник; робочий зошит. |
Урок 18 Тема. Повість-казка. Джоель Чендлер Харріс «Братець Лис і братець Кролик» Мета: сформувати в учнів первинні уявлення про особистість видатного американського письменника; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати головну думку твору; розвивати почупя гумору. Обладнання: мапа світу; портрет Джоеля Чендлера Харріса; ілюстрації до казки; сценічні маски; підручник; робочий зошит. |
Урок 17 Тема. Повість-казка. Клайв Стейплз Льюїс «Хроніки Нарнії. Небіж чаклуна» Мета: дати уявлення учням про повість-казку, про її відмінність від літературних кізок; сформувати первинні уявлення про особистість видатного англійського письменника; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати головну думку твору; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; портрет письменника; підручник; робочий зошит. |
Урок 16 Тема. Підсумок за розділом «Скоро казка мовиться...» Мета: систематизувати знання й уміння учнів, отримані під час вивчення творів розділу; розвивати мислення; мовлення; пам'ять; виховувати інтерес до читання. Обладнання: робочий зошит. |
Урок 15 Тема. Літературна казка. Газарос Агаян «Манук-хан» Мета: ознайомити учнів із вірменським письменником та його казкою; вчити пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, з'ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів'їв, коментувати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит. |
Урок 14 Тема. Літературна казка. Онеліо Хорхе Кардосо «Як краб навчився літати» Мета: ознайомити дітей з кубинським письменником Онеліо Хорхе Кардосо та його казкою; вчити висловлювати ставлення до прочитаного; виховувати любов і повагу до людей праці; спонукати учнів йти за своєю мрією. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит. |