Урок 15 Тема. Літературна казка. Газарос Агаян «Манук-хан» Мета: ознайомити учнів із вірменським письменником та його казкою; вчити пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, з'ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів'їв, коментувати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання — Перекажіть казку «Як краб навчився літати» за планом. (Вибірково) — Перевірте свої знання. З’єднайте стрілочкою назву казки та її автора. «Старенька Няня» «Катеріна переплутує слова» «Стоножич і жук-скарабей» «Два брати» «Лускунчик і Мишачий король» «Мій прадідусь, герої і я» «Павук і дзеркало» «Розумна жаба» «Цвіркун та праця» «Хитрий Павук Ананзе і розумна Черепаха» «Як краб навчився літати» «Чорна курка, або Підземні жителі» «Манук-Хан» Ернст Гофман Антоній Погорєльський Елінор Фарджон Онеліо Хорхе Кардосо Мурад ас-Сібаї Газарос Агаян Марчелло Арджіллі — Перевірте, чи всі казки знайшли своїх авторів. — Придумайте прислів’я до своєї улюбленої казки. III. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ казки вірменського письменника Газароса Агаяна. Казки Агаяна цікаві за змістом, добрі і світлі. У них завжди торжествує справедливість і добро. IV. Робота над новим матеріалом 1 Повідомлення вчителя — Народився письменник в м.Тифлісі (подивіться на мапі — це місто Тбілісі, столиця Грузії). Агаян був викладачем Александро-польського училища Аргутян. Як педагог він відстоював право дітей навчатися рідної мови, значну увагу приділяв трудовому вихованню. Агаян писав підручники для вірменських шкіл; для вчителів складав методики викладання вірменської мови. Його прославили роман «Дві сестри» та книга спогадів «Головні події мого життя». Колишні учні Газароса згадують свого учителя з великою любов’ю, розповідають, що він заохочував їх до навчання, а найкращим із них дарував свою книжку «Три сестри». 2 Опрацювання казки 1) Слухання твору учнями. Перевірка первинного сприйняття. — Від чийого імені ведеться розповідь? 2) Словникова робота. Читання стовпчиків слів у парах «буксиром». Давненькороззирнувшисьприсвоїв рукоділлязбентеженонайпотаємніше 3) Читання казки комбінованим способом. Учитель читає твір разом із підготовленими учнями. — Хто дійові особи казки? 4) Аналіз змісту твору. Вибіркове читання. — Чи згодні ви з міркуванням автора про мудрість: «Мудрість залежить не від віку. Це наче своєрідний талант, з яким народжується людина. Людей таких небагато»? — Перекажіть подію, що сталася на вулицях Тифліса. — Як хлопчик Манук допоміг невинному селянинові відстояти правду в суді? — Про що дізнався купець від своєї дружини? надголодь праведний наизаможнішии лжесвідки знедолених вжахнулися 5) Підтвердьте рядками тексту. — Чому цар викрав служницю купця? — Розкажіть, як повів розслідування злочину служника купця Манук-хан. — Що свідчило про мудрість його дій? — За що люди поважали Манук-хана? — Скільки років було хлопчикові? — Від чого залежить мудрість? 6) Знайдіть у тексті міркування. Мовно-логічне завдання — Прочитайте слова кожного стовпчика зі словникової роботи так, щоб відновилася послідовність подій. (Діти можуть користуватися підручниками.) V. Підсумок уроку — Які свої вчинки та поради ви вважаєте мудрими? — Яке з прислів’їв визначає головну думку твору? • Добра порада — великий подарунок. (Норвезьке) • Мудрість — окраса людини. (Кубинське) • Мудре слово на міцних ногах ходить. (Осетинське) • Три найкращі речі, що їх слід мати вдосталь: сонячне світло, мудрість і доброзичливість. (Ірландське) • Мудрого слова, доброї науки хай слухають не тільки вуха, а й руки. (Німецьке) | |
| |
Переглядів: 1561 | |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
Всього коментарів: 0 | |