💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Літературна казка. Газарос Агаян «Манук-хан»

Урок 15

Тема. Літературна казка. Газарос Агаян «Манук-хан»

Мета: ознайомити учнів із вірменським письменником та його казкою; вчити пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, з'ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів'їв, коментувати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

— Перекажіть казку «Як краб навчився літати» за планом. (Вибірково)

— Перевірте свої знання. З’єднайте стрілочкою назву казки та її автора.

«Старенька Няня»

«Катеріна переплутує слова»

«Стоножич і жук-скарабей»

«Два брати»

«Лускунчик і Мишачий король»

«Мій прадідусь, герої і я»

«Павук і дзеркало»

«Розумна жаба»

«Цвіркун та праця»

«Хитрий Павук Ананзе і розумна Черепаха»

«Як краб навчився літати»

«Чорна курка, або Підземні жителі»

«Манук-Хан»

 Ернст Гофман

 Антоній Погорєльський

 Елінор Фарджон

 Онеліо Хорхе Кардосо

 Мурад ас-Сібаї

 Газарос Агаян

 Марчелло Арджіллі

— Перевірте, чи всі казки знайшли своїх авторів.

— Придумайте прислів’я до своєї улюбленої казки.

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ казки вірменського письменника Газароса Агаяна. Казки Агаяна цікаві за змістом, добрі і світлі. У них завжди торжествує справедливість і добро.

IV. Робота над новим матеріалом

 1 Повідомлення вчителя

— Народився письменник в м.Тифлісі (подивіться на мапі — це місто Тбілісі, столиця Грузії). Агаян був викладачем Александро-польського училища Аргутян. Як педагог він відстоював право дітей навчатися рідної мови, значну увагу приділяв трудовому вихованню. Агаян писав підручники для вірменських шкіл; для вчителів складав методики викладання вірменської мови. Його прославили роман «Дві сестри» та книга спогадів «Головні події мого життя».

Колишні учні Газароса згадують свого учителя з великою любов’ю, розповідають, що він заохочував їх до навчання, а найкращим із них дарував свою книжку «Три сестри».

 2 Опрацювання казки

 1) Слухання твору учнями. Перевірка первинного сприйняття.

— Від чийого імені ведеться розповідь?

 2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів у парах «буксиром».

Давненькороззирнувшисьприсвоїв

рукоділлязбентеженонайпотаємніше

 3) Читання казки комбінованим способом.

Учитель читає твір разом із підготовленими учнями.

— Хто дійові особи казки?

 4) Аналіз змісту твору. Вибіркове читання.

— Чи згодні ви з міркуванням автора про мудрість:

«Мудрість залежить не від віку. Це наче своєрідний талант,

з яким народжується людина. Людей таких небагато»?

— Перекажіть подію, що сталася на вулицях Тифліса.

— Як хлопчик Манук допоміг невинному селянинові відстояти правду в суді?

— Про що дізнався купець від своєї дружини?

надголодь

праведний

наизаможнішии

лжесвідки

знедолених

вжахнулися

  5) Підтвердьте рядками тексту.

— Чому цар викрав служницю купця?

— Розкажіть, як повів розслідування злочину служника купця Манук-хан.

— Що свідчило про мудрість його дій?

— За що люди поважали Манук-хана?

— Скільки років було хлопчикові?

— Від чого залежить мудрість?

  6) Знайдіть у тексті міркування.

Мовно-логічне завдання

— Прочитайте слова кожного стовпчика зі словникової роботи так, щоб відновилася послідовність подій. (Діти можуть користуватися підручниками.)

V.  Підсумок уроку

— Які свої вчинки та поради ви вважаєте мудрими?

— Яке з прислів’їв визначає головну думку твору?

  • Добра порада — великий подарунок. (Норвезьке)

  • Мудрість — окраса людини. (Кубинське)

  • Мудре слово на міцних ногах ходить. (Осетинське)

  • Три найкращі речі, що їх слід мати вдосталь: сонячне світло, мудрість і доброзичливість. (Ірландське)

  • Мудрого слова, доброї науки хай слухають не тільки вуха, а й руки. (Німецьке)

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1561 | Рейтинг: 0.0/0
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ...
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]