Урок 17 Тема. Повість-казка. Клайв Стейплз Льюїс «Хроніки Нарнії. Небіж чаклуна» Мета: дати уявлення учням про повість-казку, про її відмінність від літературних кізок; сформувати первинні уявлення про особистість видатного англійського письменника; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати головну думку твору; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; портрет письменника; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Цей світ, як казка, як безмежне диво! Захоплює, дивує, кличе ввись. Життя чарівне, я така щаслива, І ти до цього світу придивись. КАЗКА ▼ Літературна Народна Повість — Повість — епічний жанр середнього розміру. Частіше за все їй відводять місце між романом і оповіданням. Повість-казка, або казкова повість вирізняється тим, що в ній, як і в казці, багато вигадки та фантазії, але герої діють протягом тривалого часу. III. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми продовжимо ознайомлюватися з казками, але казки ці відрізняються від інших. Як вони називаються, ви дізнаєтеся, коли прочитаєте це слово. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про автора та твори К. С. Льюїса — Клайв Стейплз Льюїс народився 1898 року в Белфасті (Північна Ірландія). Професор двох престижних навчальних закладів — Кембриджського та Оксфордського університетів, академік Британської академії наук. Уславив своє ім’я книгами «Хроніки Нарнії». 2 Опрацювання статті підручника «Клайв Стейплз Льюїс» 3 Читання казки «Хроніки Нарнії. Небіж чаклуна» учителям 4 Інтерактивна форма роботи ►► «Мозковий штурм» — Розкажіть, як познайомилися Поллі й Дігорі. — Що хлопчик розповів про свого дядька Ендрю? — Опишіть «печеру контрабандистів». Що зацікавило Дігорі? 5 Словникова робота — Працюємо в парах. (Читання слів «луною».) Нарнії, впритул, всуціль, порюмсав, мерзенної, жахнющі, закамарок, закапелок, долівка. 6 Виразне читання учнями, осмислення й аналіз прочитаного — Як діти потрапили в кімнату дядька Ендрю? — Що здивувало Поллі та Дігорі в кімнаті дядька? — Проаналізуйте поведінку дітей та оцініть їхні вчинки. 7 Вправи на розвиток швидкості читання 8 Поділ тексту на частини, складання плану — На скільки самостійних частин можна поділити текст? — Назвемо кожну з частин. Орієнтовний план 1) Знайомство дівчинки Поллі та хлопчика Дігорі. 2) Підготовка дітей до експедиції. 3) У кімнаті на горищі. 4) Зустріч із дядьком Ендрю. 5) Зникнення Поллі. 9 Характеристика головних героїв твору — Якими ви уявляєте Поллі і Дігорі? — Як дівчинка характеризує Дігорі? — Як характеризує себе? — Що ви можете сказати про їхню вдачу? — Як вони ставилися до пригод? 10 Стислий переказ частини повісті Дівчатка розповідають текст від імені Поллі, а хлопці — від імені Д Ігорі. 11 Робота за малюнком підручника 12 Пофантазуймо! — Пофантазуйте, куди зникла Поллі. Які пригоди на неї чекають? V. Підсумок уроку — Що таке повість-казка? — Чим повість-казка відрізняється від народних та літературних казок? — З яким письменником ви сьогодні познайомились? — Яку повість-казку прочитали? — Що в цій розповіді є реальним, а що — казковим? — Поясніть назву цієї частини твору, доберіть свою. | |
| |
Переглядів: 2567 | |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Уроки чемності |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |