Урок 24 Тема. Шандор Петефі «Знову осінь завітала», «Останні квіти»; Жак Превер «Зимова пісенька»; Ованес Туманян «Березень», «Весняне запрошення» Мета: розказати учням про особливості пейзажної лірики; вчити правильно, виразно читати поетичні твори, зв'язано висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, виховувати спостережливість, любов до природи. Обладнання: мапа світу; портрети Шандора Петефі, Жака Превера, Ованеса Туманяна; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Бесіда про особливості поезії (за матеріалами підручника) — Який розділ почали читати? — Що таке поезія? — Хто її пише? — Що належить до пейзажної лірики? 2 Робота над загадками • Голі поля, мокне земля, Дощ поливає. Коли це буває? (Осінь) • Сніг на полях, лід на річках, Хуга гуляє. Коли це буває? (Зима) • Тане сніжок, квітне лужок, День прибуває. Коли це буває? (Весна) • Сонце пече, липа цвіте, Вишня дозріває. Коли це буває? (Літо) III. Повідомлення теми та мети уроку — Для кожного з нас зустріч із поезією — це особливий стан душі, насолоди, захоплення красою слова. Сьогодні ми познайомимось з новими людьми, поетами, дізнаємося про їхні твори. А ще вкотре переконаємося, що світ природи дивовижний і чарівний. Треба бути тільки уважним і спостережливим. IV. Усвідомлення й вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про Шандора Петефі (справжнє ім'я—Олександр Петрович) 2 Опрацювання твору Ш. Петефі «Знову осінь завітала». Читання вірша вчителем 3 Словникова робота Сповиток — мала дитина, замотана в ковдру. Ліра — музичний струнний інструмент. Читання слів швидко і правильно: недоладно, шурхоче, справді-бо, заколивають. 4 Читання твору учнями, його аналіз — Знайдіть у вірші слова, вжиті в переносному значенні. — Доведіть, користуючись текстом вірша, що поет звертається до природи як до людини. — Який, на вашу думку, настрій вірша «Знову осінь завітала»? Як, зображуючи картини природи, поет створює цей настрій? 5 Створення ілюстрації до вірша 6 Висновки — Чи можемо ми сказати, що поет був уважним і спостережливим? — Розкажіть про свої враження від перебування серед осінньої природи? 7 Опрацювання статті підручника про відомого французького поета і кінодраматурга Жака Превера 8 Опрацювання вірша «Зимова пісенька для дітей» 1) Словникова робота. Файка — люлька. 2) Самостійне читання вірша учнями з подальшим тестуванням. Учитель читає запитання, учні на картках записують короткі відповіді. Запитання • Хто ходив зимової ночі під вікнами? • З чим ходив дід-сніговик? • Куди заходить дід-сніговик? • Чому заходить до хатинки? • Що залишається після того, як зникає дід-сніговик? Відповіді: Дід-сніговик. З люлькою. До хатинки. Щоб зігрітись. Калюжа. 9 Читання тексту вголос. Перевірка розуміння прочитаного за запитаннями — Яким ви уявили діда-сніговика? Намалюйте його словесний портрет. — На яку особливість вірша Жака Превера ви звернули увагу? Саме так писали сюрреалісти. — Яка головна думка твору? — Як по-іншому можна назвати вірш? 10 Конкурс ілюстраторів 11 Опрацювання статті підручника про геніального вірменського співця Ованеса Туманяна 12 Опрацювання віршів «Березень», «Весняне запрошення» 1) Читання віршів учителем. — Чим відрізняються ці вірші від поезій попередніх авторів? 2) Словникова робота. Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі. — Кого можуть описувати ці слова? 3) Читання твору «Березень» (мовчки). — Яка вдача у березня? — Як про це говорить поет? 4) Читання твору «Весняне запрошення» (самостійно). 5) Аналіз вірша «Весняне запрошення». — Який настрій вірша «Весняне запрошення»? — Як поет створює цей настрій? — Чи погодились би ви з товаришем піти на гору? Що б ви там побачили? Розкажіть про це, використовуючи рядки вірша. 13 Складання осіннього (літнього) запрошення у свій улюблений куточок природи V. Підсумок уроку — Які вірші ми сьогодні читали? — Хто їх автори? — Який із цих віршів справив на вас найбільше враження? Чим? | |
| |
Переглядів: 2591 | |
Свято, коли весело |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Школа ввічливості. Гостини |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Всього коментарів: 0 | |