Урок 18 Тема. Повість-казка. Джоель Чендлер Харріс «Братець Лис і братець Кролик» Мета: сформувати в учнів первинні уявлення про особистість видатного американського письменника; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати головну думку твору; розвивати почупя гумору. Обладнання: мапа світу; портрет Джоеля Чендлера Харріса; ілюстрації до казки; сценічні маски; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Повідомлення теми уроку — Як називається розділ, який ми вивчаємо? — Яку повість-казку ми вже прочитали? — Сьогодні ми ознайомимось із твором видатного американського письменника Джоеля Чендлера Харріса «Братець Лис і Братець Кролик». Це одна з казкових історій, з яких складається книга «Казки дядечка Римуса». У кожного з нас є улюблені з дитинства книги, що супроводжують нас усе життя. До таких непересічних книг належать і твори Джоеля Чендлера Харріса «Вечори з дядечком Римусом», «Містер кролик удома», «Дядечко Римус та Братець Кролик» та інші. Вони сповнені доброго гумору, невичерпної фантазії й народної мудрості. III. Робота над новим матеріалом 1 Відомості про автора 1) Самостійне опрацювання учнями статті підручника «Джоель Чендлер Харріс». 2) Обговорення прочитаної статті. — Де і коли народився Д. Ч. Харріс? — Про що він писав у своїх віршах? — Які найвідоміші книги поета? 2 Підготовка до читання ►► Словникова робота Помуруютьганявся обіцявсякепський прочуханки вдосвіта — Що означають слова: пошурують, кепський? 3 Читання вчителем казки «Братець Лис і Братець Кролик» Учні уважно слухають і визначають дійових осіб. 4 Аналіз твору — Чи сподобалась вам казка? — Назвіть дійових осіб казки. — Чому Братець Кролик був змушений запросити Лиса в гості? — Як йому вдалося уникнути небезпеки? Про що це свідчить? — Що зрозумів Кролик, коли прийшов до Лиса на гостину? Як він перехитрив господаря? 5 Вибіркове читання — Доведіть, що Кролик був розумним, кмітливим і винахідливим. Міркуючи, використовуйте текст казки. 6 Читання за особами 7 Робота за малюнком підручника — Знайдіть і прочитайте, як про це сказано в казці. — Чого навчає нас ця казка? 8 Вправи на вдосконалення техніки читання 1) Гра «Доповни речення». • А Кролик так і сяк примудрявся, аби його Лис... • Він мені такої прочуханки... • Чекають вони, чекають — ... • Якщо миска упаде — ... • Якщо бачиш рудий хвіст — ... 2) Гра «Хто швидше?». — Дочитайте слова: при...(мудрявся), (ходь), (гостити); за... (любки), (зирнув), (важав); по... (балакати), (садив), (стрибав). 9 Творча робота — Поділіть казку на частини і до кожної намалюйте ілюстрацію. 10 Стислий переказ казки IV. Підсумок уроку — Чого навчає казка? — Що б ви порадили Братцю Лису? — Визначте гарні й погані вчинки дійових осіб казки. V. Домашнє завдання. — Підготуйте спектакль за казкою. | |
| |
Переглядів: 2194 | |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Охорона рослин |
Всього коментарів: 0 | |