Урок 21 Тема. Повість-казка. Джеймс Метью Баррі «Пітер Пен і Венді» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого англійського письменника Джеймса Метью Баррі; сприяти зацікавленню його творами; розвивати навички виразного читання; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати провідну ідею твору; виховувати уважність. Обладнання: мапа світу; портрет Джеймса Метью Баррі, виставка книг Джеймса Баррі, ілюстрації до казки «Пітер Пен і Венді»; картки-«блискавки»; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Організаційний момент II. Вправи на розвиток читацьких навичок 1 Гра «Точно і швидко. Хто?» — До іменника — назви неістоти доберіть спільнокореневий іменник — назву істоти. Поезія — ... (поет) Байка — ... (байкар) Гумор — ... (гуморист) Казка — ... (казкар) — Що ж таке казка? — Чи ви колись замислювалися над тим, чому так довго живуть казки? (І дорослі, й діти хочуть вірити в диво, у те, що добро перемагає зло і все буде гаразд.) 2 Гра «Пройди лабіринт — прочитай слова» (робота в зошиті) — Пройшовши лабіринт, ви прочитаєте назву країни, де народився письменник, із твором якого ми сьогодні ознайомимося, та його ім’я. Відповідь: Шотландія; Джеймс Баррі. III. Повідомлення теми й мети уроку — Чи чули ви це прізвище? — Які книги казкаря ви читали? — Сьогодні ми ознайомимось із життям і творчістю Джеймса Баррі, прочитаємо уривки з його казки «Пітер Пен і Венді». IV. Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом письменника 1 Розповідь учителя. Демонстрування портрета 2 Опрацювання статті підручника — Прочитайте статтю про казкаря і скажіть що ви дізналися ви про казкаря, чого не чули раніше. Діти читають текст мовчки. Після цього дають відповіді на запитання. — Де народився Баррі? У якій сім’ї? — Як минули його дитинство та юність? — Як люди вшановували пам’ять Д. Баррі? V. Опрацювання твору Джеймса Баррі «Пітер Пен і Венді» 1 Підготовка до читання 1) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Напрочудзневажаластуденцях мрійливаоблямівкоюпринагідне насмішкуватими щиросердноїкоцюба гаялаприслужитисявидряпатись — Прочитайте слова «буксиром» разом із сусідом по парті. — Поясніть значення незрозумілих, нових слів. 2) Вправа на миттєве сприймання слів. Слова — на картпках-блискавках: Дарлінг, Венді, Нена, Майкл, Джон, Джордж, Пітер Пен 2 Читання казки вчителем і підготовленими учнями (комбіновано) 3 Аналіз казки з елементами вибіркового читання — У якій країні відбуваються події? Які слова та вирази допомогли вам це зрозуміти? — Хто головний герой твору? Які ще персонажі діяли в оповіданні? — Чим сподобалась вам нянька сім’ї Дарлінг? — Як місіс Дарлінг вперше дізналася про Пітера Пена? — Що ви дізналися про чарівний острів Небувальщину? Якою вам уявляється Небувальщина? — Що стривожило місіс Дарлінг? 4 Вправи на розвиток швидкості читання 1) Гра «Кидок — засічка» (читання від початку твору — тричі, по ЗО секунд). 2) Гра «Найуважніший читач». — Хто швидше знайде і прочитає абзаци з такими фразами: • «Мабуть, не було ні в кого так дбайливо доглянутої дитячої кімнати»; • «Не знаю, чи не бачили тої дитячої кімнати»; • «Не знаю, чи не бачили ви схему людських думок»; • « Проте воно не минулося » ? 3) Гра «Розвідники». — Назвіть, скільки разів у творі зустрічаються імена Пітер Пен і Венді? 5 Різновиди читання 1) Виразне читання уривка твору про острів Небувальщина. — Які речення переважають? Які в тексті ще є речення за метою висловлювання? — Знайдіть речення, яке пояснює, для чого потрібні нічники. 2) Читання за особами діалогу Венді та місіс Дарлінг. — Яким тоном слід читати слова Венді? — Як слід передати слова мами? — Прочитайте діалог, передаючи почуття співрозмовників. 6 Стислий переказ твору (диференційовано) 1-ша група. Стисло переказати казку від імені Венді. 2-га група. Стисло переказати казку від імені місіс Дарлінг. 7 Висновок-узагальнення після прочитаного — Що збагнула Венді, коли зірвала квітку? — Який хлопчик завжди залишиться малим? — Чи хотілося б вам зустрітися з ним? — Який епізод казки найбільше сподобався? Чим саме? VI. Підсумок уроку — Казка «Пітер пен і Венді» належить до чарівних чи фантастичних казок? — Якщо ви захочете дізнатися, що трапилося далі, прочитайте самостійно оповідання «В далеку дорогу». | |
| |
Переглядів: 3596 | |
Уроки чемності |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Охорона тварин |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Всього коментарів: 0 | |