Урок 20 Тема. Повість-казка. Сельма Лагерлеф «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість шведської письменниці С. Лагерлеф; викликати інтерес до її творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до краю, де народився. Обладнання: мапа світу; портрет С. Лагерлеф; ілюстрації до казки; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент Казок чимало є на світі — І веселих, і сумних. Хіба зможемо прожити Ми без них? II. Повідомлення теми й мети уроку — Чи любите ви казки? — Які казки ви знаєте? — Згадайте, хто з українських письменників складав казки. — Яких зарубіжних казкарів ви знаєте? — Сьогодні ми ознайомимось з творчістю Сельми Лагерлеф та опрацюємо її казку «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми». III. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про творчість С. Лагерлеф (за матеріалами підручника) 2 Виразне читання казки вчителем 3 Словникова робота — Прочитайте слова правильно і швидко «луною» (за потреби пояснити значення слів). Цибатий, збитошник, злостивий, куняти, незчувся, скриня, брязнув. Учитель на мапі показує Швецію, демонструє ілюстрації з природою цієї країни, малюнки згаданих у творі тварин і птахів. — Що незвичного трапилося з хлопчиком? З ким він зустрічався? 4 Читання твору учнями мовчки 5 Повторне читання казки «ланцюжком» (частина перша) — Яким був Нільс? Знайти у творі опис. — Яку вдачу мав Нільс? Що непокоїло батьків хлопчика? — Які почуття охопили Нільса, коли він побачив гнома? Що свідчить про його жорстокість і непорядність? У відповіді використовуйте текст твору. 6 Робота над другою частиною казки ►► Вправи на розвиток швидкості читання. Гра «Хто швидше?» — Прочитайте другу частину казки і з’ясуйте, скільки разів у ній зустрічається слово Нільс. — Знайдіть те місце у казці, яке видалося вам дивним. Зачитайте уривок 7 Складання плану казки. Стислий переказ за планом IV. Узагальнення й систематизація знань — Який епізод казки запам’ятався найбільше? — Висловте своє ставлення до прочитаного. Що саме сподобалося в казці? Чому? Що не сподобалось? — Чого вчить ця казка? V. Підсумок уроку — Як ви ставитеся до вчинків Нільса? — Як на його місці вчинили б ви? — Що нового відкрили для себе? VI. Домашнє завдання — Придумайте продовження казки і прочитайте частину «Верхи на гусакові». | |
| |
Переглядів: 3362 | |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Народні іграшки з глини |
Дорога від дому до школи |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Всього коментарів: 0 | |