Уроки 22-23 Тема. Повість-казка. Лаймен Френк Баум «Чарівник країни Оз»; «Мудрець країни Оз». Підсумок за розділом Мета: ознайомити учнів з особистістю американського письменника — основоположника американської літературної казки; зацікавити учнів його творчістю, змістом казки; вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями, знаходити зачин, основну частину, кінцівку тексту; виховувати уважність. Обладнання: мапа світу; портрет Л. Ф. Баума; тести; картки для перевірки знань; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Бесіда про особливості казкової повісті — Який розділ вивчаємо? — Що таке повість-казка? — Які ще є казки? 2 Вікторина «Знавці назв творів та їх авторів» — З’єднайте назви казкових повістей із авторами, які їх написали. «Мері Поппінс»К. С. Льюїс «Пітер Пен і Венді»с. Лагерлеф «Хроніки Нарни»дч Харр1с «Казки дядечка Римуса» «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона 'РевеРс з дикими гусьми»Д* М. Баррі «Чарівник Країни Оз»Л. Ф. Баум — Яку з казок ми не читали? («Чарівник з Країни Оз») III. Повідомлення теми й мети уроку — А сьогодні ми продовжимо ознайомлення з казковими повістями і прочитаємо казку американського письменника Лаймена Френка Баума «Чарівник Країни Оз», «Мудрець Країни Оз». IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вступне слово вчителя про автора та твори американського письменника Френка Баума Демонстрування портрету. — Вигадана письменником казкова країна Оз досі вабить до себе читачів з усіх країн, адже діти завжди полюбляли читати про пригоди казкових героїв. 2 Опрацювання твору Я. Ф. Баума «Чарівник Країни Оз» 1) Виразне читання казки учителем. — Де мешкала Дороті? — Хто розважав дівчинку? — Чому Дороті підхопив смерч? 2) Словникова робота. — Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. 3) Цікаво знати! Прерії — це безлісі рівнини Північної Америки з густою трав’янистою рослинністю. 4) Повторне читання казки (мовчки). — Відшукайте в тексті опис бурі (1-й варіант). — Прочитайте опис природи Краю Журавлів (2-й варіант). 5) Вправи на розвиток техніки читання. а) Читання «Зачіпка — кидок» (3рази по 20 секунд). б) Гра «Дочитайте речення» (проводять учні). 6) Розвиток зв'язного мовлення. — Доведіть, що жителі цього краю були добрими та вдячними. — Перекажіть уривок із твору від імені Дороті. З Опрацювання казкової повісті «Мудрець країни Оз» (скорочено) 1) Читання першої частини учнями (мовчки). — Що дивовижного в країні Оз? — Що ви дізналися про секрет чарівника Біні Ару? — Чи сподобався вам його син Кікі Ару? — Дайте характеристику батька і сина. — Про що мріяв Кікі? Чому він перетворився на орла? — Як би ви назвали цю частину? 2) Читання другої частини «ланцюжком». — Читаючи, зверніть увагу, як відбувалася зустріч Кікі і Чудернацького дідка. — Знайдіть і прочитайте опис зовнішності Злючки-Закарлючки. Яке враження він на вас справив? — З якою метою гном намагався потоваришувати з хлопцем? Як на це реагував Кікі? 3) Вправи на розвиток швидкості читання. а) Гра «Хто швидше?». — Прочитайте наступну частину і порахуйте, скільки разів у ній зустрічається слово пирзкхгл? (5) б) Чи були такі речення в казці? • «Того вечора в Лісі Гугу зчинилася бійка». (Ні) • «Всі звірі загомоніли одне до одного, і на зборах зчинився страшенний галас». (Так) • «Яз великою радістю вітаю вас у своєму королівстві». (Ні) • «Очі Лякливого Лева спалахнули недобрим вогнем». (Так) • «Там він розкрив Білий Саквояж Мудреця». (Ні) 4) Пофантазуйте! — Уведіть у казку своїх персонажів. Складіть розповідь за малюнком підручника. V. Узагальнення та систематизація знань — Що сказав на прощання король Гугу своїм гостям? — Чого навчає ця казка? ►► Поміркуйте над прочитаним розділом! — Поясніть назву розділу, що об’єднує повісті-казки. Розкажіть, які пригоди та мандрівки вам сподобалися. Доберіть назву до цього розділу. — Поміркуйте, чому казки мають велике виховне значення. — Хто з героїв повістей-казок вплинув на ваше прагнення змінити щось у своєму характері? Як саме? — Як ви гадаєте, у чому пізнавальне значення казок? З яким настроєм ви читали ці твори? ►► Тестування — Позначте правильну відповідь. 1) Головних героїв книги «Хроніки Нарнії. Небіж чаклуна» звали: а) ДІгорі та Поллі; б) Ендрю та Поллі. 2) Діти подорожували світами за допомогою: а) чарівної книги; б) чарівних перстеників. 3) Братець Кролик переміг Братця Вовка,... а) заманивши його в пастку-скриню; б) спритно вискочивши зі своєї хатки. 4) Няня Мері Поппінс на другий поверх будинку: а) виїхала на поручнях східців; б) піднялася за допомогою парасольки. 5) Нільс звільнив: а) замок Глімінгегус від пацюків; б) замок Кебнекайсе від мишей. 6) Пітер Пен шукав у кімнаті Венді: а) чарівного капелюха; б) свою тінь. 7) Гном Злючка-Закарлючка намагався подружитися з Кікі, щоб: а) вивідати секрет перевтілення; б) допомогти йому швидко потрапити до країни Оз. VI. Підсумок уроку | |
| |
Переглядів: 2829 | |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Звірі |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Свято, коли весело |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Всього коментарів: 0 | |