Уроки 27-28 Тема. Твори про тварин. Ерік Найт «Лессі повертається додому» Мета: формувати в учнів уявлення про особистість англо-американського письменника Еріка Найта; розширювати і поглиблювати уявлення дітей про цікаве та незвичайне у живій природі; формувати уміння стисло переказувати, збагачувати словниковий запас школярів; навчити відшукувати в тексті влучні слова і вирази, які характеризують дійових осіб; виховувати любов до тварин. Обладнання: мапа світу; портрет Еріка Найта; книга для читання з природознавства (цікавинки); картки зі словами; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності — З давніх-давен тварини живуть поряд з людьми. Але мову звірів, пташок, комах може зрозуміти лиш той, хто доброзичливо спостерігає за ними, не втручається в їхнє життя, але потрібної миті приходить на допомогу. — Прочитайте, як люди називають тварин. (Брати наші менші) — Поміркуйте чому. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми продовжуємо ознайомлюватися з творами про тварин і дізнаємося про творчість англо-американського письменника Еріка Найта. Слави дитячого письменника Ерік Найт зажив після публікації повісті «Лессі». IV. Робота над новим м матеріалом 1 Опрацювання статті підручника 2 Первинне ознайомлення з твором «Лессі повертається додому» — Відгадайте загадку. Один усю роботу робить, другий господаря молоком поїть, а третій хату стереже. (Кінь, корова, собака) — Які це тварини? (Свійські) — Чому їх так називають? — А кого називають вірним другом людини? — На цьому уроці ми прочитаємо оповідання про собаку Лессі. Через свій дивовижний розум, кмітливість та відданість дітям Лессі й досі залишається улюбленицею маленьких читачів з усього світу. 3 Читання першої частини Учні мовчки перечитують першу частину твору. Відповідають на запитання учителя. — За що поважали Лессі мешканці Грінабриджа? — Розкажіть про дружбу Лессі й Джо. — Як хлопчик сприйняв звістку, що Лессі продали? — Який заголовок можете дібрати до цієї частини? 4 Читання другої частини Другу частину учні читають уголос ланцюжком. Зіставляють зміст з ілюстрацією у підручнику. Добирають речення, які стосуються малюнка. Добирають заголовок до частини. — Як жилося вівчарці в Шотландії? — Які факти переконують, що Лессі не забувала хлопця? — Які обставини допомогли Лессі і втекти від псаря Хнайза і вирушити в далеку путь? 5 Читання третьої й четвертої частин Після читання наступних частин учні добирають до них заголовки. — Розкажіть про труднощі, які доводилось долати Лессі дорогою додому. — Доведіть, що Лессі була розумною і сильною. — Яку роль відіграло в житті собаки стареньке подружжя Феден? — Якою була зустріч хлопчика з його вірною Лессі? — Які риси характеру батьків Джо викликають у вас повагу? — Чому герцог Радлінг, упізнавши Лессі, зробив вигляд, ніби бачить чужого пса? Як це його характеризує? — Чим уразило вас оповідання про Лессі? — Знайдіть у тексті речення, які б підійшли до ілюстрації підручника. 6 Хвилинка-цікавинка — Коли за оповіданням зняли фільм, то кличка Лессі стала най-популярнішою у світі: всіх шотландських коллі почали називати Лессі. А в США наймоднішою з-поміж собачих порід стала шотландська вівчарка. V. Підсумок уроку — Із творчістю якого письменника ви сьогодні ознайомилися? — Які твори прочитали? — Чим вона цікаві? — Чого нас вчить цей твір? VI. Домашнє завдання Підготувати стислий переказ твору за складеним планом і малюнками. | |
| |
Переглядів: 2364 | |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Всього коментарів: 0 | |