Урок 33 Тема. Детективна повість. Астрід Ліндгрен «Знаменитий детектив Блюмквіст» Мета: дати загальне уявлення про багатство і різноманітність книжкового світу за жанровими ознаками, авторським та тематичним принципами; вчити встановлювати послідовні, часові, причиново-наслідкові та смислові зв'язки частин тексту, оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їх поведінки, зіставляти героїв за вчинками та проявами почуттів; виховувати бажання більше читати, дбайливо становитися до книжок. Обладнання: мапа світу; портрет Астрід Ліндгрен; книга «Знаменитий детектив Блюмквіст»; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент — Одне одному всміхніться. Сядьте всі рівненько, починаємо працювати. Вузлик знань сьогодні будемо в’язати. — Сьогодні ми будемо продовжувати ознайомлюватися з творами зарубіжних письменників. Пригадаємо, які бувають твори за жанром. (Казки, легенди, вірші, скоромовки, загадки, притчі, оповідання) — Якими бувають оповідання? — Ми маємо провести дослідницьку роботу, і допоможе нам у цьому... (запис на дошці: детектив Блюмквіст). — Чи зрозумілі вам ці слова? — Хто такий детектив? Ваші варіанти відповідей? II. Повідомлення теми й мети уроку Хай до тебе із сторінки прийдуть гості таємничі, і веселії смішинки, і пригоди фантастичні. — Діти дуже полюбляють читати про пригоди. Знаменита шведська письменниця Астрід Ліндгрен створила три книги, у яких діти розкривають злочини. III. Робота над новим матеріалом 1 Опрацювання статті підручника про А. Ліндгрен Демонстрування портрета. 2 Опрацювання оповідання А. Ліндгрен «Знаменитий детектив Блюмквіст» 1) Первинне слухання твору першої частини (виразне читання вчителем). — Про що йдеться в оповіданні? — Хто його головні герої? 2) Словникова робота. Читання «пірамідок» слів із дошки. — Прочитайте слова, правильно наголошуючи. — Прочитайте слова в алфавітному порядку. — Яке слово найдовше? найкоротше? — Поясніть значення слів. — Прочитайте тільки власні назви. 3) Мовчазне читання твору (самостійно). 4) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання. — Про що мріє Калле? Яка професія йому до вподоби? — Що він знає про роботу детектива? — Розкажіть про друзів Калле. — Як вони ставляться до мрій Калле? — Перекажіть, як відбулося знайомство дітей із дядьком Ей-нором. — Як повівся під час знайомства з Ейнором малий детектив? — Де поселився дядько Ейнор? Чому він не зупинився в готелі? — Яку назву можна дати цій частині оповідання? 5) Самостійне мовчазне читання другої частини твору учнями. — Перекажіть, як зібралися друзі. — Чому дядько Ейнор запропонував дітям оглянути руїни замку? — Як поводився Ейнор в руїнах замку? — Що викликало підозру в Калле? — Коли й чому Калле зробив висновок, що «дядько Ейнор страшенно підозрілий»? — Яку назву ви дасте цій частині? 6) Вправи на розвиток швидкості читання. а) Гра «Перевір твердження». — Зіставте з текстом нижченаведене твердження і скажіть, що в ньому «так» чи «не так». Пляшку знехотя детектива закапелки знадливий подлубався Кале Блюмквіст Шерлок Холмс Асб’єрн Краг Еркюль Пуаро Пітер Вімсей Лісандер • Калле знехотя відвів очі від плямки й глянув у вікно. (Так) • То була донька Єва — Лотта. (Не так) • Звісно, руїни замку нікуди не ділися. (Так) • Роззирнувшися в похмурому підземеллі, Калле дістав олівчика й лаштувався підписатися на мурі. (Не так) 6) Гра «Хто швидше?». I варіант. Знайти у тексті, скільки разів повторюється слово Калле. II варіант. Знайти у тексті, скільки разів повторюється слово Андерс. 7) Робота з ілюстрацією. Словесне малювання. — Розгляньте малюнок у підручнику. Зіставте його з текстом. Який епізод зображено? — Уявіть себе художниками. Яку б ви створили ілюстрацію до другої частини оповідання? 8) Вибірковий детальний переказ. — Підготуйте детальний переказ твору, до якого створювали уявний малюнок. IV. Підсумок уроку — Із яким твором познайомилися сьогодні? Хто його автор? — Як можна назвати головного героя оповідання? — Хто такий детектив? — Чи читали ви подібні твори? Примітка. Резервні уроки учитель планує на свій розсуд. | |
| |
Переглядів: 2126 | |
Продовження екскурсії |
Безпека на відпочинку |
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ... |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Всього коментарів: 0 | |