УРОК 95 Він живий?! Тема. В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна пелюстка». Підсумок із темиМета: удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу твору, уміння самостійно працювати; розвивати зв'язне мовлення, фантазію, читацькі навички; виховувати любов до природи. Обладнання: таблиця для читання, картки з буквами, малюнок горобця. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Мовна розминка. 1) Відгадування загадки. Маленький хлопчик у сірій свитині По дворах стрибає, крихти збирає. (.Горобець) У ч и т е л ь . Як виспівують горобці? (ців-ців-ців, чив-чив-чив). 2) «Розчитування». У ч и т е л ь .— Горобчик злітає вгору. Читаємо за указкою. (Відкриті склади га, ха...) — Горобчик опускається вниз. (Указка рухається від голосних до приголосних, читання закритих складів аньк, убч...) II. Мотивація навчальної діяльності Завдання учням. Гра «Продовж прислів'я». У ч и т е л ь . А що в народі кажуть про горобців, дізнаєтесь, коли продовжите прислів'я. Виглянув не сій проса Слово не горобець як горобець Боїшся горобців як горобець з гнізда Скаче вилетить — не впіймаєш. — Прочитайте ці вирази на одному видиху. — Про горобців ви повинні знати, що горобчики — дбайливі батьки. Вони турбуються про пташенятгоробенят: годують, захищають від ворогів, вчать літати і самостійно добувати їжу. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Оленчин горобчик». 1) Робота над заголовком. — Який заголовок оповідання? — Хто автор? — Пригадайте, що ви знаєте про цю людину? — Як ви думаєте, про що йтиметься у цьому творі? 2) Читання оповідання вчителем. Бесіда. — Чи збулось ваше передбачення щодо змісту твору? — Де Оленка взяла горобчика? 3) Словникова робота. Читання пірамідок слів. пір'ям клеєм той вікном Оленка підняв посадила дірочку вишневим дзьобиком сіренький відчиненого 4) Повторне читання твору «ланцюжком». 5) Вибіркове читання. — Для чого Оленка зробила горобчика? — Прочитайте опис горобця. — Для чого дівчинка насипала йому пшонця і поставила водичку? — Що ще робила, щоб горобчик ожив? — Прочитайте, що сталось із пташкою, коли надворі зацвірінчала горобчиха до своїх діток? 2. Завдання учням. 1) Гра «Кидок-засічка». Читання мовчки перших двох абзаців тричі по 30 с. за командою, яку подає учитель. 2) Гра-тест «Чи є у творі такі речення?» Учитель читає речення, а учні на аркушах паперу проставляють «+» (так) чи «—» (ні). 1. Маленькій Оленці дуже хотілося впіймати горобчика. 2. Порізала подушку на маленькі шматочки. 3. Посадила Оленка горобчика на підвіконні. 4. Мовчить горобчик. 5. Накришила хліба — зацвірінькав горобчик. 3) Гра «Розвідники» (за варіантами). I варіант. Знайти в тексті усі словоформи слова горобчик (3). II варіант. Знайти слова з буквою иі (4). 4) Підсумкова бесіда. — Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Доведіть свою думку. — У якому епізоді твору стає зрозуміло, що це казка? 5) Робота в зошитах (с. 65-66, завдання 1, 2, З, 3. Колективна робота. Опрацювання казки О. Зима «Дві білки і лисиця». 1) Робота над заголовком. У ч и т е л ь . Сьогодні ми прочитаємо казку О. Зими, але кінець придумаємо самі. Тільки від вас залежатиме, якими стануть герої: добрими чи злими, чесними чи хитрими. А яку казку прочитаємо, ви дізнаєтесь, розшифрувавши цей таємний запис. 2) Читання казки вчителем («Дві білки і лисиця»). Бесіда. — Що знайшли білки? — Чому вони не з'їли горішок? — Чому білки засперечались? 3) Повторне читання казки вголос, «буксиром» (за вчителем). 4. Вправи на розвиток техніки читання. 1) Гра «Небо і земля» (Читання мовчки, пальчик тримає губки. За командою учителя «Небо» діти припиняють читати, піднімають очі вгору. За командою «Земля» знаходять місце, де закінчили, і читають далі). 2) Гра «Вовк і заєць» (вправа на швидкість читання; Вовк доганяє зайця). 5. Робота в зошитах (с. 66, завдання 5). 6. Розвиток зв'язного мовлення. Діти в парах складають кінцівку казки. 7. Самостійна робота. Читання віршів із рубрики «Сонячна пелюстка». Самостійне читання віршів учнями. Підготувати один із віршів до виразного читання вголос. IV. Узагальнення і систематизація знань Підсумок за розділом «Я хочу сказати своє слово». Завдання учням. 1) Вікторина «З якого твору рядки?» У ч и т е л ь . Ми проїхали мостом, що любить вірші, і опинилися в урвищі загублених речень, яке хоче повернути усі слова у їхні твори. Допоможіть йому. 1. «Не сваріться, — сказала вона, — я помирю вас!» («Дві білки і лисиця», О. Зима). 2. «А субота — хлібом-сіллю привела сестру неділю» («Підкажи словечко», С. Жупанин). 3. «М'ячик став їжаком — поласує молочком» («їжачок-реп'яшок», В. Артамонова). — «Правду дідусь казав: ходити над річкою треба тихо» («Жива казка», В. Струтинський). 4. «Задзвонив синенький дзвоник на стеблі» («Задзвонив синенький дзвоник», Т. Коломієць). 2) Відгадування загадок-забавлянок. У ч и т е л ь . — Отже, ми проїхали урвище загублених речень і потрапили до загадкової драбинки. — Загадка — це народний твір. У первісний лад ще виник він. Коли не вміли люди ще писати, А думати навчились, міркувати. А чи можете, малята, Ви загадки загадати? (Діти загадують один одному загадки, які підготували до уроку). 3) Читання в особах. У ч и т е л ь . Уявіть, що ви в театрі і вам треба прочитати казку «Як Сергійко вчив Бобу складати вірші» в особах. 4) Висновок. — Нарешті ми прийшли до скарбу. Спробуймо відгадати, що є скарбом, переставивши склади в словах. більшийНай бекар няуч — нязнан. V. Домашнє завдання Підготовка до уроку позакласного читання. | |
| |
Переглядів: 3681 | |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Всього коментарів: 0 | |